Niedogodna pora konferencji
Dzisiaj (15.11) o godz. 10:00 w Centrum Edukacyjno-Wdrożeniowym Chojnickie Stowarzyszenie Miłośników Kolei zorganizowało konferencję dot. historii, teraźniejszości i przyszłości kolei w naszym regionie. - Szkoda, że godzina tego spotkania została tak ustalona, że nie byli wstanie wziąć w nim udziału najbardziej zainteresowani, czyli użytkownicy kolei - ubolewa pan Jan, który w sprawie wykonał telefon do naszej redakcji.
15 listopada 1871 roku na stację kolejową w Chojnicach wjechał pierwszy pociąg pasażerski. W 150. rocznicę tego wydarzenia w CEW-e odbyła się konferencja pn. "Historia, teraźniejszość i przyszłość kolei w regionie chojnickim", którą zorganizowało Chojnickie Stowarzyszenie Miłośników Kolei przy wsparciu finansowym z urzędu miasta i starostwa.
Reklama | Czytaj dalej »
Spotkanie podzielono na dwa bloki. W pierwszym historię stacji kolejowej w Chojnicach oraz historię kolejnictwa w naszym regionie przybliżył prezes SMK Damian Otta. W drugim odbyła się debata z udziałem przedstawicieli samorządów województw pomorskiego (zdalnie), wielkopolskiego i zachodniopomorskiego, na temat połączeń kolejowych w regionie.
Właśnie drugi z wymienionych punktów wzbudził szczególnie zainteresowanie naszego Czytelnika. Pan Jan chętnie zabrałby głos w temacie i podzielił się swoimi uwagami, ale nie był w stanie pojawić się w CEW-ie dzisiaj do południa. - W tym czasie byłem już umówiony na wymianę oleju i nie chciałem z niej rezygnować. Poza tym poniedziałek rano, to nie jest dogodna pora ani dla dojeżdżających koleją do pracy, ani na uczelnię, czyli osób, które w temacie miałyby do powiedzenia najwięcej - zauważa pan Jan. Sam jako najbardziej optymalny termin dla takiego wydarzenia wskazuje sobotę.
Uwagi naszego Czytelnika przekazaliśmy prezesowi SMK. - Z godziną konferencji musieliśmy się dostosować do przedstawicieli urzędów biorących w niej udział - informuje Damian Otta. Szefujący chojnickiemu stowarzyszeniu dodaje, że trakcie spotkania padło zapewnienie o uruchomieniu w przyszłym roku pary pociągów między Chojnicami a Szczecinkiem. - Nastąpi to w marcu albo w czerwcu.
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (2)
- Komentarze Facebook (...)
2 komentarze
Po co stacja chojnice zajmuje setki hektarow torowisk budynkow nasypow skoro wykorzystywane sa na dobra sprawe dwa perony?
Czy nie mozna tego wyburzyc lacznie z ta rudera dworcowa i posadzic trawy?
Na dworcu brak pieniedzy zeby palila sie druga swietliwka w holu dworca a finster chce wywalac 30 mln na remont dworca.
Co jak co ale maja rozmach ...
Czy po wydaniu 30 mln beda pieniadze na prad do zegara bo tez wylaczony z oszczednosci.
Finster, jak sie nie ma na utrzymanie mln rocznie to sie nie inwestuje 30 mln bo to wyrzucenie kasy chojniczan w bloto, a to w chojnicach robic umieja.
Chojniczanom jest potrzebny tylko jeden peron i w miare duzo wygodnych pociagow a nie finstera zabytki na dworcu,
Lepiej kase wykorzystac na inne cele, kolej juz wystarczajaco duzo przewalila szmalu w bloto w ostatnim 30to leciu
Teraz trzeba bedzie podwyzszyc ceny biletow zeby zaplacic za dzierzawe terenu pod szlak kolejowy.
Typowa polska gospodarnosc, dlatego mysle ze to moze byc prawda
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!