Umowa na renowację dworca podpisana
W ratuszu długopisy poszły w ruch i na dzisiejszym spotkaniu (1.12) burmistrz Arseniusz Finster podpisał umowę na wykonanie renowacji dworca kolejowego ze zwycięzcą przetargu, firmą Apollo, reprezentowaną przez Piotra Lubeckiego.
Przebudowę, remont, konserwację i restaurację budynku dworca kolejowego wraz z zagospodarowaniem terenu i infrastrukturą towarzyszącą przeprowadzi Zakład Usług Remontowo - Budowlanych Apollo z Kościerzyny, który w drugim przetargu złożył najkorzystniejszą ofertę - 22,7 mln zł. Przedsiębiorstwo reprezentowane przez Piotra Lubeckiego, może pochwalić się renowacją zabytkowego obiektu w Kartuzach (Dwór Kaszubski) czy budową sali gimnastycznej na ul. Świętopełka w Chojnicach. Przedstawiciel firmy zapytany, czy podoła przedsięwzięcia odpowiedział: - Inaczej nas by tu nie było.
Reklama | Czytaj dalej »
Dyrektor Wydziału Budowlano - Inwestycyjnego Jacek Domozych zaznaczył, że odrestaurowanie dworca jest ostatnim elementem dużego projektu unijnego - "Utworzenie transportowych węzłów integrujących wraz ze ścieżkami rowerowymi i rozwojem sieci publicznego transportu zbiorowego na terenie Chojnicko-Człuchowskiego Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego". W ramach projektu wykonano już: ścieżki rowerowe, budowę dworca autobusowego PKS, przejście podziemne łączące oba dworce, parking przy ul. Towarowej czy windy. Wartość całego projektu wynosi ponad 55 mln zł, z czego miejski zakres to 40 mln zł, reszta PLK.
- Gdyby budynek dworca PKP, oddany do użytku 1871 r., nie był obiektem zabytkowym, to nadawałby się do rozbiórki - przyznał podczas dzisiejszego spotkania dyrektor. Inwestycja obejmie przebudowę, remont i konserwację budynku dworca kolejowego ze zmianą sposobu użytkowania pomieszczeń, budowę i przebudowę instalacji wewnętrznych,a także zagospodarowanie terenu przed. Parter, jak do tej pory, będzie dedykowany podróżnym. Na opustoszałe obecnie piętro wprowadzą się natomiast strażnicy miejscy.
Postój Taxi jeszcze w tym miesiącu zostanie przeniesiony na teren nowo powstałego dworca autobusowego. Mieszkańcy Chojnic mogą podejrzeć, jak zmieni się budynek dworca i jego otoczenie na specjalnej stronie. W projekcie zaplanowano również miejsce na Izbę Pamięci poświęconą chojnickiemu kolejnictwu, jednak na razie trwają rozmowy, co do formy jaką ma ona przybrać. Na chwilę obecną pamiątki znajdują się w obiekcie zarządzanym przez PKP. Termin przekazania placu budowy zostanie ustalony na spotkaniu wykonawcy inwestycji z projektantem.
Według zapewnień, podczas wykonywania prac remontowych poczekalnia oraz korytarze budynku dworca będą udostępnione podróżującym. - Do tej pory nie ogrzewaliśmy dworca, ale jeśli będzie trzeba postawimy budynek przenośny - powiedział burmistrz Arseniusz Finster. Planowany termin zakończenia inwestycji to jesień 2023 r.
Czy dworzec w nowej szacie przełoży się na większą liczbę połączeń? Taką nadzieję ma senator Stanisław Lamczyk. - Intercity interesuje się, żeby uruchomić pociąg z Trójmiasta do Poznania przez Chojnice, podobnie Cargo - poinformował parlamentarzysta. A mieszkańcy naszego regionu, z niecierpliwością mogą wyczekiwać zakończenia remontu linii do Kościerzyny. - Linia przygotowana jest na prędkość 120 km/h, ma pełne sterowanie światłowodowe. Zakładając, że pociąg z Chojnic do Trójmiasta, będzie zatrzymywał się na jednym przystanku w każdej gminie, podróż potrwa około godziny - dodał Lamczyk.
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (5)
- Komentarze Facebook (...)
5 komentarzy
Gdynia to szosty dworzec w kraju pod wzgledem ilosci podroznych dziennie.
Znaj proporcje szanowna rado.
Pieniadze z unii tez musza byc sensownie wydane.
Komserwator zabytkow w chojnicach do zmiany.
Chojnice to trzeci swiat jesli chodzi o kolej. Dlatego pkp tu nie inwestuje.
Zamiast 30 mln moznaby zbudowac 200 mieszkan socjalnych panie z rady miasta. Rozwiazac sprawy mieszkaniowe miasta. A tak kolejny pomnik kww arseniusza zeby oglupic wyborcow na kolejna kadencje.
Mam nadzieje ze tym razem chojniczanie powiedza tej radzie i burmistrzowi nie.
Czy chodzilo tylko o przewalenie kasy unijnej?
Mieszkam obok, w tej chwili na parkinku w okolicy nowego dworca widzialem najwiecej szesc samochodow pozostawionych, ktorych uzytkownicy wybrali dalej pkp. Na dworcu stoi rowniez nie wiecej niz 8
Dla kogo rada miasta zrobila tak ogromny parking? Spodziewaja sie ze chojniczanie beda zmuszeni wyjezdzac wkrotce w wyniku ich dzialan do pracy poza chojnice i beda zostawiac setki samochodow?
Po co ten dworzec jest brukowany kostka za 500/m2?
Czyzby konserwator nie baczac na inne potrzeby znowu zaszalal? Wystarczylo wylac asfalt za ulamek ceny
Dworzec ma kosztowac okolo 60 mln zl
Daje to okolo 1500 zl na mieszkanca od noworodka po starca
Z informacji pkp przez dworzec przewija sie mniej niz 300 dziennie. Jest to bardzo maly dworzec, dla odniesienia przez gdansk ponad 50 tys.
Pytam po co takie nietrafne inwestycje?
Co ma mieszkaniec chojnic z remontu mlyna szpitala ?
Moim skromnym zdaniem remont starowki byl uzasadniony bo to wizytowka miasta.
Park 1000 lecia jak najbardziej, wreszcie mozna isc posiedziec i pojedzic na rowerze.
Moze ten przewodni starszy pan z rady miasta wytlumaczy po co restauruje ye stare rudery? Dworzec to przede wszystkim komunikacja. Remintuje sie za unijne trase do koscierzyny a wkrotce moze sie okazac ze na skutek malego potoku podroznych bedzie do odwolania autobusowa komunikacja zastepcza. Ale unijna kasa.
Reasumujac 300 podroznych wsiada i wysiada dziennie na dworcu i 60 mln zl.
To samo z osiedlami drzymaly spoldzielcza. Pobetonowane do ostatniego zakamarka. Zabraklo wizj projektu terenow zielonych.
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!