Są pieniądze na usuwanie azbestu
Kolejne 434 tony materiałów zawierających azbest planuje unieszkodliwić gmina Brusy. Samorząd otrzymał na ten cel dofinansowanie w wysokości 205 tysięcy złotych. Operacja usuwania i unieszkodliwiania azbestu prowadzona będzie do końca roku 2022.
Azbest to substancja rakotwórcza. Znajduje się on między innymi w starych, eternitowych pokryciach dachowych. – Jest to wciąż bardzo poważny problem, ponieważ nadal nawet na budynkach mieszkalnych zalega spora ilość takich materiałów – mówi Witold Ossowski, burmistrz Brus.
Reklama | Czytaj dalej »
Można się ich pozbyć przy okazji wymiany pokrycia dachowego. Ważne, aby nie robić tego samodzielnie. Należy pamiętać, że zadanie powinno być wykonywane przez specjalistyczną firmę, która w sposób bezpieczny zdemontuje, wywiezie i unieszkodliwi azbest. Część kosztów wykonania tych czynności pokryje Gmina Brusy z dofinansowania z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Kwota dofinansowania może wynieść do 600 zł za tonę odpadu zawierającego azbest jeżeli na zadanie składają się łącznie: demontaż, zbieranie, transport i unieszkodliwienie odpadu oraz do 300 zł jeżeli na zadanie składa się wyłącznie transport i unieszkodliwienie odpadu. Potrzebę demontażu eternitowego dachu należy wcześniej zgłosić w Urzędzie Miejskim.
Obecnie trwająca akcja usuwania azbestu nie jest pierwszą w gminie. Samorząd Brus organizuje pomoc w tym zakresie już od roku 2009. Do tej pory unieszkodliwiono prawie 2200 ton tych niebezpiecznych substancji. Pozyskane dotychczas dofinansowania to prawie 1,4 mln złotych.
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (0)
- Komentarze Facebook (...)
Brak komentarzy
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!