Oszustwo na zdalny pulpit. Nie pozwól 'wyczyścić' sobie konta
Na nową metodę oszustów dała się złapać mieszkanka Chojnic. 23-latka straciła 10 tys. zł.

Do Komendy Powiatowej Policji w Chojnicach wczoraj (12.01) zgłosiła się mieszkanka Chojnic, która poinformowała funkcjonariuszy, że oszust wykorzystując jej dane ukradł z jej konta osobistego 10 tys. zł. Jak się okazało kobieta zainstalowała oprogramowanie na telefonie, które umożliwia udostępnienie nie tylko obrazu z naszego monitora komórki bądź komputera innej osobie, ale także pozwala jej wykonywać czynności na naszym sprzęcie posiadającym łączność z internetem na odległość.
Reklama | Czytaj dalej »
- W przypadku 23-letniej chojniczanki sytuacja wyglądała tak, że oszust, podając się za przedstawiciela banku, zatelefonował do niej z informacją, że przed chwilą nastąpiło włamanie na jej konto bankowe i zlecony został przelew na wskazane dane osobowe. Przestępca, wykorzystując strach posiadaczki rachunku bankowego przed utratą oszczędności, zaoferował szybką pomoc w zabezpieczeniu konta przed utratą pieniędzy i podobnymi zagrożeniami. Prosił o zainstalowanie legalnego oprogramowania Any Desk i Quick Support, dzięki którym będzie mógł niezwłocznie udzielić wsparcia technicznego. Nieświadoma kobieta, zainstalowała legalne oprogramowania służące do obsługi zdalnego pulpitu, a tym samym przekazała oszustowi pełną kontrolę nad swoim telefonem podając kod ID do aplikacji. Po tych czynnościach do kobiety zaczęły przychodzić wiadomości SMS z jej banku z informacją, że ktoś włamał się na jej konto i wypłacił 2 tys. złotych. Przestępca w trakcie rozmowy poinformował 23-latkę, że ma wykonywać polecenia z wiadomości sms (w tym zalogować się na stronę banku), aby zablokować transakcję. Oszust w tym czasie miał pełen podgląd na czynności, jakie wykonywała kobieta, co pozwoliło mu wykonać dwie transakcje na jej koncie. Po wykonaniu poleceń kobieta otrzymała po chwili kolejnego SMS-a, że jej karta została zablokowana. Niestety po skontaktowaniu się z infolinią banku okazało się, że mieszkanka Chojnic rozmawiała z fałszywym „przedstawicielem banku” i zamiast pomocy w obiecanym zabezpieczeniu konta, została oszukana, bo z jej konta wypłacono 10 tysięcy złotych - mówi mł. asp. Justyna Przytarska, oficer prasowa Komendy Powiatowej Policji w Chojnicach.
Policjanci apelują, aby chronić swoje dane osobowe. Pamiętajmy:
- Aby nigdy nikomu nie udostępniać swojego konta bankowego i danych logowania. Tylko posiadacz konta może się do niego logować i wykonywać transakcje.
- Jeżeli konsultant proponuje zainstalowanie oprogramowania do zdalnego zarządzania pulpitem to można być pewnym, że jest to oszustwo.
- W przypadku, gdy osoba podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania danych i danych konta lub zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania, należy się rozłączyć i zadzwonić do biura obsługi klienta banku.
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (0)
- Komentarze Facebook (...)

USD
DKK
EUR
TRY
CHF
NOK
GBP
SEK



Związki i pracodawcy domagają się...
Hołownia: 6 sierpnia odbiorę od...
Nowy sondaż prezydencki

Brak komentarzy
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!