Wygrał wariant numer 3
Wybrano koncepcję budowy nowego odcinka drogi pomiędzy ul. Derdowskiego i Strzelecką oraz rozbudowy ul. Igielskiej na odcinku od skrzyżowania z ul. Ceynowy do skrzyżowania z ul. Rybacką w Chojnicach. Będą dwa ronda i obiekt mostowy. Koszty całej inwestycji mogą sięgnąć nawet ok. 30 mln zł. Uwagi i pytania można przez najbliższe 2 tygodnie kierować do Wydziału Budowlanego w Urzędzie Miasta.
Współpraca w zakresie wykonania koncepcji łącznicy między ww. ulicami, podjęta została z firmą Green Cities Infrastructure sp. z o.o. z Gdańska. Autorem projektu jest Zbigniew Grudzień. Wartość realizowanej umowy to ponad 350 tys. zł, a ostateczna wersja koncepcji zostanie przygotowana do 30 września tego roku.
Reklama | Czytaj dalej »
W momencie przekazania koncepcji miasto płaci 70% wartości umowy, pozostałe 30% po uzyskaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach planowanej inwestycji. Taka decyzja po wykonaniu wszystkich badań, w tym badań geologiczno-wodnych, powinna być w grudniu tego roku. Po otrzymaniu koncepcji, ogłoszony zostanie przetarg na wykonanie projektu, którego czas realizacji wyniesie pół roku, a więc prace nad łącznicą mogą ruszyć najwcześniej dopiero jesienią 2023r. - Myślę, że jeżeli uda się pozyskać środki zewnętrzne, czy to w ramach Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych, czy w przyszłości środków unijnych, będziemy bardzo zdecydowani, żeby tą realizację objąć. Sama koncepcja obejmuje wybudowanie odcinka ulicy, między ulicami Derdowskiego i Strzelecką, z wybudowaniem dwóch rond, z których jedno będzie przy zbiegu ulicy Strzeleckiej, a drugie przy ulicy Derdowskiego, oraz rozbudowę ul.Igielskiej - od ul. Derdowskiego aż do ulicy Rybackiej - tłumaczył Adam Kopczyński, zastępca burmistrza.
Na komisji wspólnej rady miejskiej (18.01) wybrano wariant numer 3, który został przegłosowany wnioskiem radnych. W pierwszym wariancie znajdowały się skrzyżowania bezkolizyjne i mały obiekt mostowy, w drugim natomiast były już ronda, ale duży obiekt mostowy, więc radni zdecydowali się na połączenie wybranych rozwiązań w 3 koncepcji, czyli rond i małego obiektu mostowego, który będzie przechodził przez Strugę Jarcewską.
Odcinek planowanej drogi wynosi 850 m długości, a najniższy punkt, czyli punkt 0, to spadek pomiędzy jednym rondem a drugim, i to jest ok. 5-6%. Projektant koncepcji zejdzie 1,5 m wgłąb, jeżeli chodzi o rondo, przy ul. Strzeleckiej, czyli będzie chciał obniżyć teren na tej wysokości, ponieważ różnica między wysokościami terenu wynosi blisko 20 m. - Taka inwestycja była realizowana przez gminę Człuchów, i obniżono wtedy górkę przy skręcie na Nieżywięć o ok. 2 metry. Koszt niwelacji samej tej górki wyniósł wtedy ponad 800 tys., więc to są olbrzymie koszta - podkreślał Kopczyński. Na całej długości odcinka planowany jest chodnik po jednej stronie, oraz ciąg pieszo-rowerowy z dwoma zjazdami technicznymi po drugiej. Możliwy będzie też transport kołowy bez ograniczeń, co jak zaznaczył włodarz miasta, będzie miało związek z planowaną budową obwodnicy, ponieważ z ul. Kościerskiej przez ul. Ceynowy i nową łacznicę będzie można się przemieścić na ul. Czereśniową, następnie ul. Bytowską i zjechać na "zachodnie obejście".
Miasto planuje też w przyszłości łącznicę u zbiegu ulic: Bałtyckiej i Kościerskiej w kierunku Urzędu Celnego, aby połączyć się z planowaną nową Komendą Policji.
Urząd Miasta zachęca do zgłaszania uwag i pytań przez najbliższe dwa tygodnie na adres mailowy: wydz.budowlany@miastochojnice.pl.
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (0)
- Komentarze Facebook (...)
Brak komentarzy
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!