Poradnik na czas kryzysu i wojny od RCB
„Bądź gotowy – poradnik na czas kryzysu i wojny” to zbiór najważniejszych informacji autorstwa Rządowego Centrum Bezpieczeństwa, dotyczących sposobów zachowania się w kryzysowych sytuacjach. Dowiesz się z niego m.in. jak przygotować zapasy na czas zagrożenia, co powinien zawierać zestaw ewakuacyjny oraz jak chronić się przed dezinformacją.
W przygotowanym materiale znaleźć można informacje o tym jak reagować na sygnały alarmowe, w jaki sposób przygotować rodzinę na zagrożenie, jak chronić się przed dezinformacją, jak przygotować zapasy na czas zagrożenia i co powinien zawierać zestaw ewakuacyjny.
Są też wskazówki dotyczące pierwszej pomocy czy podpowiedzi co spakować do plecaka ewakuacyjnego. Autorzy sporo miejsca poświecili też kwestii dezinformacji i sygnałów alarmowych. Świadomość społeczna w sytuacji zagrożenia jest niezwykle istotna.
Zachęcamy do zapoznania się a materiałem TUTAJ
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (1)
- Komentarze Facebook (...)
1 komentarz
Oznakowany jest tylko nadajnik Petrusa.
Do 2003 roku w Polsce przeszkody lotnicze były oznaczane zgodnie z wymaganiami określonymi w Polskiej Normie PN-65/L-49002 Ruch lotniczy. Oznaczanie naziemnych przeszkód lotniczych. Norma ta stanowiła akt obowiązujący od 1 kwietnia 1966 roku (M.P. nr 5/1966, poz. 49) do końca 2002 roku, tj. do dnia wejścia w życie Ustawy o normalizacji z 12 września 2002 r. (DzU nr 169 z 11 października 2002 r., poz. 1386). Zgodnie z art. 5, ust. 3 tej ustawy stosowanie Polskich Norm od początku 2003 roku stało się dobrowolne. W połowie 2003 roku ukazało się Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 25 czerwca 2003 roku w sprawie sposobu zgłaszania oraz oznakowania przeszkód lotniczych (DzU nr 130 z 24 lipca 2003 r., poz. 1193). Rozporządzenie to zmieniło zasady oznaczania przeszkód lotniczych w stosunku do postanowień normy z 1966 r.
Rozporządzenie z 25 czerwca 2003 roku nałożyło szereg obowiązków na posiadaczy nieruchomości, na terenie których znajdują się obiekty mogące stanowić przeszkodę lotniczą. Zobowiązało ich m.in. do zgłoszenia (do 9 października 2003 r.). władzom lotniczym cywilnym i wojskowym stosownych informacji na temat tych obiektów. Przepis zobowiązał ponadto do dostosowania oznakowania przeszkodowego istniejących obiektów (oznakowanych wg postanowień normy PN-65/L-49002) do nowych przepisów. Zgodnie z pierwotną wersją miało to nastąpić w terminie 30 miesięcy od dnia wejścia w życie omawianego rozporządzenia, czyli do 9 stycznia 2006 roku. Termin ten został przedłużony do 31 grudnia 2008 roku Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z 13 stycznia 2006 r., zmieniającym rozporządzenie w sprawie sposobu zgłaszania oraz oznakowania przeszkód lotniczych (DzU nr 9, poz. 53).
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!