Policja: Ważny komunikat od CBZC
Centralne Biuro Zwalczania Cyberprzestępczości informuje o przeprowadzeniu kampanii informacyjnej, która polega na rozsyłaniu wiadomości sms oraz wiadomości e-mail w celu ustalenia wszystkich osób pokrzywdzonych przestępstwami o których mowa poniżej.

Centralne Biuro Zwalczania Cyberprzestępczości, Zarząd w Krakowie pod nadzorem Prokuratury Okręgowej w Krakowie prowadzi śledztwo l.dz. Z-VIII-3/22, RSD-10/22, sygn. akt 3017-2.Ds.1.2022 m.in. przeciwko ustalonym i dotychczas nieustalonym osobom, które w okresie od 8 grudnia 2021 roku do 13 stycznia 2022 roku w Krakowie, Wrocławiu, Warszawie i innych miejscowościach na terenie kraju, brały udział w zorganizowanej grupie przestępczej, mającej na celu popełnianie przestępstw przeciwko mieniu polegających na wpływaniu bez upoważnienia, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej na automatyczne przetwarzanie, zmianę oraz zapis danych teleinformatycznych w bankowości elektronicznej, i dokonywania w ten sposób modyfikacji sposobu autoryzacji dostępu do rachunków bankowych, których posiadacze byli doprowadzani do niekorzystnego rozporządzenia mieniem poprzez wypłatę środków pieniężnych, z tych kont, tj. o czyn z art. 258 § 1 kk i inne.
Reklama | Czytaj dalej »
Postępowanie przygotowawcze obejmuje rozesłane w okresie od 09.12.2021r. do 13.01.2022r., za pośrednictwem telefonów komórkowych, wiadomości o treści:
a) przesyłane w dniu 09.12.2021
„Twoja paczka została wstrzymana z tytułu niedopłaty 4,27 PLN Przepraszamy za utrudnienia. Prosimy uregulować należność: https://4.fo/inpost-IQ..........”,
b) przesłane w okresie od 13.12.2021 do 14.12.2021
„Twoja paczka została wstrzymana z tytułu niedopłaty 4,27 PLN Przepraszamy za utrudnienia. Prosimy uregulować należność: https://in.sv/inpost-SG..........”,
c) przesłane w dniu 14.12.2021
„Twoja paczka została wstrzymana z tytułu niedopłaty 4,27 PLN Przepraszamy za utrudnienia. Prosimy uregulować należność: https://4.fo/lnpost-ds..........”,
d) przesłane w dniu 18.12.2021
„Twoja paczka została wstrzymana z tytułu niedopłaty 4,27 PLN Przepraszamy za utrudnienia. Prosimy uregulować należność: https://link.sv/inpost-xi..........”,
e) przesłane w dniu 19.12.2021
„Twoja paczka została wstrzymana z tytułu niedopłaty 4,27 PLN Przepraszamy za utrudnienia. Prosimy uregulować należność: https://yt.sv/lnpost-ny..........”,
f) przesłane w dniu 21.12.2021
• „Twoja paczka została wstrzymana z tytułu niedopłaty 4,27 PLN Przepraszamy za utrudnienia. Prosimy uregulować należność: https://do.sv/lnpost-fj..........”,
• „Twoja paczka została wstrzymana z tytułu niedopłaty 4,27 PLN Przepraszamy za utrudnienia. Prosimy uregulować należność: https://rt.sv/lnpost-sK..........”,
g) przesłane w dniu 22.12.2021
„PGE: Na dzień 25.05 zaplanowano odłączenie energii elektrycznej! Prosimy o uregulowanie należności 3.46 zł Zapłać teraz na: https://cli.co/platnosc-pge-jk..........",
h) przesłane w okresie od 22.12.2021 do 25.12.2021
„Twoja paczka została wstrzymana z tytułu niedopłaty 4,27 PLN Przepraszamy za utrudnienia. Prosimy uregulować należność: https://sa.sv/lnpost-mZ..........”,
i) przesłane w okresie od 25.12.2021 do 26.12.2021
„Twoja paczka została wstrzymana z tytułu niedopłaty 4,27 PLN Przepraszamy za utrudnienia. Prosimy uregulować należność: https://cli.co/lnpost-yP..........”,
j) przesłane w dniu 26.12.2021
„"PGE: Na dzień 27.12 zaplanowano odłączenie energii elektrycznej! Prosimy o uregulowanie należności 4,27 zl; https://to.sv/Pge-naleznosc-ds.........."”,
k) przesłane w okresie od 26.12.2021 do 27.12.2021
„Twoja paczka została wstrzymana z tytułu niedopłaty 4,27 PLN Przepraszamy za utrudnienia. Prosimy uregulować należność: https://to.sv/lnpost-fQ..........”,
l) przesłane w dniu 06.01.2022
„Twoja paczka została wstrzymana z tytułu niedopłaty 4,27 PLN Przepraszamy za utrudnienia. Prosimy uregulować należność: https://to.sv/lnpost-22..........”,
m) przesłane w okresie od 06.01.2022 do 07.01.2022
„Twoja paczka została wstrzymana z tytułu niedopłaty 4,27 PLN Przepraszamy za utrudnienia. Prosimy uregulować należność: https://go.sv/lnpost-ja..........”,
n) przesłane w okresie od 08.01.2022 do 10.01.2022
„Twoja paczka została wstrzymana z tytułu niedopłaty 4,27 PLN Przepraszamy za utrudnienia. Prosimy uregulować należność: https://wa.sv/lnpost-32..........”,
o) przesłane w dniu 10.01.2022
• „Twoja paczka została wstrzymana z tytułu niedopłaty 4,27 PLN Przepraszamy za utrudnienia. Prosimy uregulować należność: https://rt.sv/lnpost-fj..........”,
• „"Na dzień 10.01 zaplanowano odłączenie energii elektrycznej! Prosimy o uregulowanie należności https://to.sv/pge-n3.........."”,
p) przesłane w okresie od 11.01.2022 do 13.01.2022
„Twoja paczka została wstrzymana z tytułu niedopłaty 4,27 PLN Przepraszamy za utrudnienia. Prosimy uregulować należność: https://sa.sv/lnpost-od..........”.
W celu ustalenia wszystkich osób pokrzywdzonych, została przeprowadzona kampania informacyjna polegająca na rozesłaniu wiadomości SMS z numeru 48 669 979 971 oraz wiadomości e-mail z adresu pp.krakow@cbzc.org do osób zidentyfikowanych jako osoby, które otrzymały SMS z w/w treściami.
Osoby, które otrzymały przedmiotowe wiadomości proszone są o kontakt z Centralnym Biurem Zwalczania Cyberprzestępczości, Zarząd w Krakowie, tel. (47 8356551) w godzinach 8:00-14:00 lub poprzez pocztę elektroniczną e-mail: pp.krakow@cbzc.policja.gov.pl.
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (0)
- Komentarze Facebook (...)

USD
DKK
EUR
TRY
CHF
NOK
GBP
SEK



Związki i pracodawcy domagają się...
Hołownia: 6 sierpnia odbiorę od...
Nowy sondaż prezydencki
Brak komentarzy
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!