Rejestracja także przez Internet. W chojnickim szpitalu pojawił się ‘Asystent Pacjenta’
Dzięki nowej funkcji można m.in. umówić się na wizytę do poradni specjalistycznej.
W Szpitalu Specjalistycznym im. J. K. Łukowicza w Chojnicach pojawiła się nowa funkcja, z której mogą już korzystać pacjenci placówki. Chodzi tutaj o moduł pn. „Asystent Pacjenta”, o który rozbudowana została strona internetowa chojnickiego szpitala. Jednym z powodów wdrożenia systemu był obowiązek, który wprowadziła „Ustawa o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych”, ale także i wyniki zeszłorocznej kontroli NIK, która w jednym zarzutów wskazała na brak internetowej rejestracji dla pacjentów.
Reklama | Czytaj dalej »
Prezentacji nowej funkcji dokonał Łukasz Nieżorawski, kierownik działu informatyki podczas ostatniego posiedzenia Rady Społecznej Szpitala w Chojnicach. Tam swoje wątpliwości wskazała radna powiatowa, Mirosława Dalecka. - Wiem, ze ten system jest dobry dla młodszych pacjentów, starsi pewnie mniej związani z Internetem pewnie nie będą korzystać z państwa propozycji. Czy są jeszcze szanse na wdrożenie systemu, który rozładowałby te kolejki, bo wiemy jednak, że cały czas w niektórych rejestracjach są te problemy i trochę uwag i skarg jest. Wiem też, że w Człuchowie szpital wdrożył nowy system. Czy tutaj państwo też zamierzacie wdrożyć dodatkowy system? – dopytywała radna.
- Jeżeli chodzi o rejestrację przez Internet to niestety każdy system wiąże się z pewną znajomością komputera. System informatyczny wymaga od pacjenta aby usiadł do tego komputera, zalogował się do portalu, podał dane. Inaczej nie da się tego zrobić. Był pewien pomysł. Był taki projekt "dostępność +". W ramach tego projektu chcieliśmy zrobić system przywoławczy, czyli monitory i biletomaty do kolejkowania pacjentów. Niestety nie dostaliśmy dofinansowania. Myślę, że to w pewien sposób rozładowałoby kolejki. Pacjenci nie musieliby stać w kolejkach, pobieraliby nr z biletomatu. Niestety są to duże koszty, ale jest to ciekawy pomysł na przyszłość – tłumaczył w odpowiedzi Nieżorawski.
Z kolei dyrektor szpitala, Maciej Polasik zwrócił uwagę, iż od półtora roku w placówce działa system call center. - Trzy Panie cały czas przyjmują telefony. Proces rejestracji przez telefon uległ przyspieszeniu. Jest dedykowany dla starszych osób – podkreślił. - Jakiś czas temu wyciągaliśmy statystyki z działania naszego systemu call center i średni czas oczekiwania na połączenie z panią rejestratorką wyniósł ok 2,5 minuty – dodał kierownik działu informatyki.
„Asystent Pacjenta” składa się z takich elementów jak: przewodnik dla pacjenta, poradnie specjalistyczne, oddziały szpitalne, umów/odwołaj wizytę w poradni, zamów e-receptę w POZ oraz dokumenty do pobrania. Natomiast znaleźć tam można informacje m.in. o poradniach specjalistycznych, zasadach dotyczących odwiedzin i pobytu na oddziale, udostępnianiu informacji medycznej, czy o tym jakie dokumenty należy złożyć przed wykonywanym badaniem.
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (2)
- Komentarze Facebook (...)
2 komentarze
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!