Jak rozwijać własną markę i reputację, aby skutecznie znajdować nowe zlecenia jako freelancer?
Zdalny specjalista jest zdany na siebie w kontekście działań marketingowych. Budowanie własnej i też pozytywnej reputacji jako freelancer nie musi być procesem skomplikowanym. Z poniższego poradnika dowiesz się jak to zrobić.
Jak zbudować własną markę w sieci?
Praca online obecnie to jedna z najpopularniejszych form zarabiania pieniędzy. Próg wejścia jest niski. Nie oznacza to jednak, że nie będzie to wymagało od Ciebie pracy. Niezależnie od tego, czy będziesz się skupiał na zleceniach dla freelancerów z branży marketingowej, programistycznej czy SEO, dobrym rozwiązaniem jest stworzenie strony internetowej.
Tak, jest to czasochłonne. Obecnie są dostępne lepsze rozwiązania, o czym później. Natomiast sama idea strony internetowej dla zdalnego specjalisty jest dość prosta. Staje się ona Twoim CV i portfolio. Dzięki niej zdecydowanie łatwiej jest poruszać się w świecie pracy przez internet. Zdobywać zlecenia, ale też w pewien sposób sformalizować kontakt z potencjalnymi klientami (chociażby tworząc na stronie personalizowane pod kątem charakterystyki i wymogów projektu do wykonania formularze).
Musisz też zrozumieć jedną ważną rzecz. Budowa marki w sieci to połączenie skutecznego marketingu, ale i znajomości zasad związanych między innymi z tworzeniem stron www. Są trzy podstawowe elementy. To odpowiednio:
-
kolorystyka, jest to podstawowy element identyfikacji wizualnej,
-
logo, to ono będzie bezpośrednio kojarzone z Twoją marką,
-
dobór czcionki, strona musi być czytelna.
To oczywiście podstawy. Stworzenie własnej strony, która ułatwi znajdowanie zleceń freelance z danej branży to również między innymi znajomość zasad UI (User Interface).
Jak rozmawiać ze zleceniodawcami?
Kontakt to kolejny istotny element budowy Twojej marki. To w jaki sposób będziesz rozmawiał ze zleceniodawcą, ale i oczywiście prowadził swoje prace, ma wpływ na końcową ocenę. Przykładowo, projekt dotyczy stworzenia serii artykułów dotyczących dietetyki. Już na wstępnym etapie współpracy zadaj pytanie o konkretne wymogi. Mamy tutaj na myśli na przykład długość tekstów. Jeśli zleceniodawca nie przygotował dokładnego opisu (właśnie z wymogami), będzie to Twoim zadaniem.
Kolejna kwestia – ustalenie terminu wykonania zlecenia. Dla większości zleceniodawców to wręcz świętość. Określ realny termin dostarczenia wspomnianych tekstów. Taki, którego dotrzymasz. To właśnie buduje Twoją markę. Jednocześnie zleceniodawcy doceniają takich freelancerów.
Czy rozmawiać z klientami na „Ty”? To jedno z częściej pojawiających się pytań w kontekście pracy w internecie. Jest to forma, która zmniejsza dystans między zleceniodawcą a zleceniobiorcą. Nie musi ona oznaczać braku profesjonalizmu we współpracy. Na to bowiem przede wszystkim ma wpływ to jak wykonasz zlecenie. A więc – powtórzymy się po raz kolejny – czy dotrzymasz terminu. A także dostarczysz zamówioną pracę. Czyli na przykład 10 tekstów na tematyk dietetyki. Każdy na co najmniej pięć tysięcy znaków.
Czy znajomość języków pomaga freelancerów? Oczywiście. Przede wszystkim znajomość języków (ze szczególnym uwzględnieniem angielskiego) daje dostęp do setek ogłoszeń dla freelancerów dziennie. Możesz ze swojego biura w mieszkaniu współpracować ze zleceniodawcami z całego świata. To oznacza wyższe zarobki. Chociaż tutaj też warto wspomnieć o tym, że będzie to wymagać znajomość kwestii związanych z podatkami i formalnościami prawnymi danego kraju. Plus znajomości języków przy pracy online? Oferty naprawdę z całego świata. A to oznacza budowę portfolio i rozwój własnej marki. A na to zleceniodawcy patrzą bardzo przychylnym okiem.
Jak budować własną markę na Freelancehunt?
Wspomnieliśmy wcześniej, że budowa własnej strony internetowej, może być pewnym wyzwaniem. Freelancehunt to portal dla zdalnych specjalistów, które daje możliwość przedstawienia swojego CV, portfolio a także opinii od zleceniodawców w jednym miejscu.
Tworząc konto jako freelancer dostajesz swoją przestrzeń. Co ważne, że wszelkie kwestie związane z kolorystyką, fontami i sposobem przedstawienia poszczególnych części (na przykład Twoje prace w portfolio), stoją po stronie Freelancehunt.
Jedyne co musisz zrobić, to dodać informacje na swój temat. Mamy tutaj chociażby na myśl Twoje zalety związane z daną branżą. Wracając do przykładu opisanego wyżej. Jeśli jesteś copywriterem, to na pewno warto podkreślić znajomość branż w których możesz pisać teksty.
Po stworzeniu konta i jego wypełnieniu jesteś gotowy do przeglądania zleceń dla freelancerów. Na naszym portalu znajdziesz ich bardzo dużo. Nie musisz nam jednak wierzyć na słowo. Zajrzyj na https://freelancehunt.com/pl/projects. Co kilkanaście minut pojawiają się nowe zlecenia z różnych branż.
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (0)
- Komentarze Facebook (...)
Brak komentarzy
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!