Dlaczego chińczycy kopiują?
Jak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez J.D. Power Asia Pacific, najważniejszym czynnikiem przy zakupie auta jest dla obywateli Chin jego wygląd zewnętrzny.Przeprowadzone badanie sprawdzało świadomość marek motoryzacyjnych, ich odbiór w świadomości nabywców, aspekty brane pod uwagę przy zakupie samochodu oraz przyzwyczajenia związane z odbiorem mediów klientów w Chinach, którzy zadeklarowali kupno auta w przeciągu najbliższych 12 miesięcy.
Główny manager badań w J.D. Power Asia Pacific Mei Songlin poinformował, że przeprowadzone badanie wyraźnie wskazuje, że pierwszym krokiem w zwróceniu uwagi potencjalnego nabywcy jest wygląd zewnętrzny auta. Takiej odpowiedzi udzieliło 23% respondentów. Innymi czynnikami wpływającymi na podjęcie decyzji o zakupie były komfort siedzeń (19%) oraz ekonomia jeśli chodzi o spalanie (17%).
Reklama | Czytaj dalej »
Najwyższą świadomość marek obecnych na rynku chińskim posiadają: Audi, BMW oraz Shanghai Volkswagen, z liczbą ponad 85% klientów, którzy kiedykolwiek słyszeli o danej marce. Okazuje się także, że nabywcy w Chinach częściej rozważają zakup marek zagranicznych niż lokalnych. W gronie chińskich marek, które są najczęściej przedmiotem rozważań związanych z zakupem samochodu są BYD, Chery oraz Roewe. Najszerszym źródłem informacji jeśli chodzi o samochody jest dla potencjalnych klientów Internet, z zasobów którego korzysta 85% badanych. Ci, którzy szukają informacji w sieci, najczęściej zwracają uwagę na opinie innych użytkowników oraz oceny niezawodności modeli. Pośród innych źródeł innych informacji znajdują się także: salony samochodowe (53%), magazyny motoryzacyjne (52%) oraz telewizja (49%).
Wyniki badań bazują na odpowiedziach 4 694 potencjalnych nabywców. Ankiety przeprowadzone zostały w okresie kwiecień – maj 2009 w 32 głównych miastach Chin.
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (0)
- Komentarze Facebook (...)
Brak komentarzy
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!