Poseł Michał Kowalski: pakt kolejowy dla Pomorza to ważna i potrzebna deklaracja
Dzięki tym inwestycjom znikną białe plamy na kolejowej mapie województwa pomorskiego. Pakt kolejowy dla Pomorza to przywrócenie ruchu kolejowego na linii z Kartuz przez Sierakowice do Lęborka oraz z Lipusza przez Bytów do Korzybia. To również modernizacja i zwiększenie przepustowości linii do Helu.
- Deklaracje, które wynikają z paktu kolejowego dla Pomorza pozwalają mieć nadzieję, że rozpoczęte przez rząd Prawa i Sprawiedliwości modernizacje połączeń kolejowych na terenie województwa pomorskiego będą kontynuowane. Przypomnę choćby rozbudowę infrastruktury kolejowej na początku linii 201, czyli tak zwanych torów portowych, czy modernizacje stacji kolejowych i przystanków osobowych między innymi na terenie powiatu kartuskiego. Teraz mowa o bardzo ważnych inwestycjach komunikujących Kartuzy z Sierakowicami i Lęborkiem oraz Kościerzynę ze Słupskiem przez Lipusz, Bytów, Korzybie. Istotne jest również połączenie Gdyni z Helem, w tym uruchomienie na linii kolejowej nr 213 mijanek Hel Bór i Chałupy, poszerzenie obecnego i budowy nowego peronu na stacji Władysławowo oraz opracowanie dokumentacji projektowej i pozyskanie decyzji administracyjnych dla modernizacji i rozbudowy odcinka linii nr 213 od stacji Reda do przystanku Władysławowo Port - mówi poseł Michał Kowalski.
Sygnatariusze listu intencyjnego wyrażają wolę współpracy w związku z planowanymi na terenie Pomorza inwestycjami na liniach kolejowych.
Ministerstwo Infrastruktury i Województwo Pomorskie podejmą działania na rzecz zidentyfikowania źródeł finansowania, pozwalających na realizację prac budowlanych związanych z:
-
przywróceniem ruchu kolejowego wraz z przebudową obiektów infrastruktury transportowej na linii nr 229 na odcinku Kartuzy - Sierakowice - Lębork;
-
rozbudową linii nr 213 w ramach linii komunikacyjnej Trójmiasto - Hel.
Ministerstwo Infrastruktury i Województwo Pomorskie podejmą działania w celu przywrócenia ruchu kolejowego wraz z przebudową obiektów infrastruktury transportowej na linii nr 212 na odcinku Lipusz - Bytów - Korzybie.
Elektrycznym z Chojnic do Szczecinka?
- Przywołując przywrócenie połączeń kolejowych Kartuz z Sierakowicami czy Kościerzyny z Bytowem, warto zastanowić się nad kwestią elektryfikacji linii kolejowej Chojnice - Szczecinek, a może również Tczew - Chojnice. To przecież także wpisuje się w sprawy klimatyczne. Jednocześnie unowocześni te odcinki. W aspekcie linii Chojnice - Szczecinek nie wolno zapominać, że po drodze jest Czarne, w którym znajduje się ważny w strukturze NATO garnizon wojskowy - dodaje poseł Kowalski.
W przypadku pozyskania środków finansowych, PKP S.A. deklaruje m.in. gotowość do realizacji prac inwestycyjnych lub estetyzacji wybranych obiektów dworcowych na wymienionych wcześniej liniach kolejowych.
Województwo Pomorskie, po zakończeniu wymienionych inwestycji, podejmie działania związane z organizacją przewozów kolejowych – adekwatnie do możliwości finansowych i potencjału ekonomicznego każdej z linii, w skali nie mniejszej, niż przewidziana została w Planie Transportowym dla Województwa Pomorskiego.
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (0)
- Komentarze Facebook (...)
Brak komentarzy
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!