Czym jest rebranding i kiedy warto się nim zainteresować?
Dostosowywanie się do trendów, zmian rynkowych i oczekiwań klientów stanowi jeden z najważniejszych czynników, który gwarantuje utrzymanie przewagi konkurencyjnej w branży. W tym celu wykonuje się rebranding. Czym jest i kiedy warto się na to zdecydować? Sprawdźmy.
Czym jest rebranding?
Zacznijmy od krótkiego wyjaśnienia, czym jest rebranding. To proces, którego głównym celem jest modyfikacja elementów odpowiedzialnych za interakcję z klientem w obszarze wizerunkowym. Interakcja ta przebiega w różny sposób, zależny od kanału i dotychczasowej strategii firmy, jednak praktycznie każda firma posiada tak podstawowe elementy, jakimi są logo, produkt, oferta i sposób jej prezentacji, witryna internetowa czy identyfikacja wizualna związana z barwami i typografią. Wiele firm jednak po latach zdaje sobie sprawę, że pewne elementy brandingu nie działają już na klienta tak skutecznie, jak kiedyś.
Decyzja o modyfikacji jednego elementu lub całkowitej transformacji wizerunku marki nazywamy właśnie rebrandingiem. Warto tu przy okazji uważać na pochodny termin, jakim jest lifting. Ten polega na graficznej poprawie elementu dotychczasowego brandingu. Rebranding z kolei celuje w zmiany, które pozwolą na zmianę w sposobie odbierania naszej marki - jest to zatem proces nieco bardziej kompleksowy, w którym powinni nam pomóc profesjonaliści.
Najważniejsze kroki do skutecznego rebrandingu
Co składa się na efektywny rebranding marki? Przede wszystkim planowanie. Na samym początku warto przeanalizować, co i dlaczego chcemy zmienić. Czy nasz dotychczasowy wizerunek nie wpływa na poprawę zaufania? Nie jesteśmy dosyć rozpoznawalni? Gdy rozpoznamy problem, łatwiej będzie nam zdefiniować zakres rebrandingu i opracować nowy przekaz, który spełni nasze oczekiwania.
Tutaj zasada działania będzie podobna do procesu brandingu z tą jednak różnicą, że nie zaczynamy od nowa, a pracujemy już na pewnym materiale, który w mniejszym lub większym stopniu nie jest skuteczny. W rebrandingu powinni pomóc nam doświadczeni profesjonaliści z https://designandgraphic.com (Klara Holeksa), którzy pomogą ustalić plan działania i wdrożyć go w umówionym horyzoncie czasowym, oczywiście w ramach założonego przez firmę budżetu. Ostatni element to spójna komunikacja we wszystkich kanałach. Zmiany wizerunkowe powinny być wdrożone jednocześnie w każdym punktu styku z klientem, co zmniejszy ryzyko chaosu komunikacyjnego.
Kiedy warto rozważyć rebranding?
Czy czujemy, że nasz wizerunek marki w oczach klientów nie spełnia oczekiwań? A może branding naszej firmy był wykonywany wiele lat temu i już teraz, w dobie wielu zmian trendów i wymagań klientów przyczynia się do osłabiania naszej pozycji na rynku? To najczęściej spotykane scenariusze, w których rebranding marki może okazać się niezbędny.
Oczywiście coraz częściej firmy samodzielnie decydują się na rebranding z powodów całkowicie odmiennych. Odświeżenie wizerunku, próba dotarcia do nowego segmentu klienta, chęć wyeksponowania nowej tożsamości marki - jeśli cokolwiek z wymienionych może pozytywnie wpłynąć na zaspokojenie naszych celów biznesowych, rebranding jest prawidłowym krokiem naprzód w rozwoju.
Jak sprawdzić, czy rebranding jest skuteczny?
Rebranding to duża zmiana wizerunkowa firmy, która na szali stawia renomę marki i zaufanie, które dotychczas udało się wypracować. Dlatego też sam proces rebrandingu, choć wymagający, nie powinien być zbyt szybko uznany za zakończony. Jak w przypadku każdego usprawnienia, również tutaj należy szczegółowo monitorować reakcje klientów na zmiany.
Czy zmiana tożsamości została odebrana pozytywnie? Jak otoczenie opiniuje ten krok? Czy rebranding wpłynął pozytywnie na wskaźniki efektywności prowadzenia biznesu? Wraz z profesjonalną agencją warto kontrolować efekty i reagować na jakiekolwiek przejawy negatywnych komentarzy. Trudno przewidzieć, czy planowana zmiana będzie dobrą decyzją, dlatego tak delikatny proces, jakim jest zmiana wizerunku, należy przeprowadzić ze wsparciem profesjonalistów od brandingu i rebrandingu.
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (0)
- Komentarze Facebook (...)
Brak komentarzy
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!