Sztandarowa impreza miejska powierzona firmie bez doświadczenia
Władze spółki Promocja Regionu Chojnickiego zamierzają powierzyć organizację Jarmarku Wielkanocnego w Chojnicach firmie The Art of Events, która tak naprawdę zorganizowała do tej pory jedno wydarzenie – ‘Świąteczny Before” w grudniu ubiegłego roku. Czy to wystarczające doświadczenie aby zająć się organizacją jednej z kluczowych imprez w mieście, która obok Jarmarku Bożonarodzeniowego, Dni Chojnic czy Nocy poetów jest wizytówką Chojnic?
Jak mówi Mariusz Paluch, prezes spółki Promocja Regionu Chojnickiego, która do tej pory zajmowała się kompleksowo organizacją jarmarków świątecznych w naszym mieście, przyszedł czas na zmiany.
Spółka ma inne zadania o większym priorytecie dla miasta – mówi Mariusz Paluch. – Chodzi przede wszystkim o promocję naszego regionu na zewnątrz, ściąganie przedsiębiorców, którzy inwestując u nas daliby prace chojniczanom. Tym, zgodnie z decyzją udziałowców spółki, mamy się zajmować.
Udziałowcami spółki są: miasto i gmina Chojnice, Powiat Chojnicki i gmina Konarzyny. Jak mówi prezes spółki, tematy „mniejsze”, takie jak imprezy dla mieszkańców, powinny przejąć lokalne instytucje kulturalne lub firmy zewnętrzne. No i przejmują.
Reklama | Czytaj dalej »

W przypadku Jarmarku Wielkanocnego w Chojnicach miasto nie będzie pobierać pieniędzy od organizatora ale nie będzie też mu płacić za organizację imprezy. Art of Events będzie czerpać zyski z opłat jakie otrzyma od wystawców.
Ryzykowne czy szalone?
Ciekawy jest klucz wyboru organizatora jarmarku. Skoro miasto chciało się pozbyć „kłopotu”, organizację można było zlecić firmie z doświadczeniem. Tak podpowiadałby rozsądek. Zadecydowano jednak inaczej.
Rozważaliśmy różne kwestie – opowiada Mariusz Paluch. – Pytaliśmy też uczestników naszych jarmarków jakie mają uwagi, co chcieliby zmienić. Jedną z osób, która miała swoje, bardzo ciekawe pomysły była pani Adriana Góra, właścicielka firmy The Art of Events.
Poszłam do biura Promocji Regionu i porozmawiałam z prezesem – relacjonuje początek współpracy Adriana Góra z The Art Of Events – Tradycja, Kultura, Sztuka - Chojnice. – Okazało się, że moje pomysły spodobały się. No i dogadaliśmy się. Powierzono mi organizację tej imprezy.
Mariusz Paluch na nasze pytanie czy nie uważa tej decyzji za, delikatnie mówiąc, ryzykowną odpowiada: „Tak. Decyzja jest ryzykowna ale chcemy się uczyć, chcemy popełniać błędy a z nich można wyciągać wnioski”.
Prezes jest przekonany, że pani Adriana da sobie radę.
Tym bardziej, że do pomocy będzie miała pracownice promocji regionu chojnickiego. Spółka zajmie się nagłośnieniem imprezy medialnie, przekaże też swoje kontakty do wystawców.
Bo tak naprawdę wystawcy są największym wyzwaniem przy organizacji tego typu imprez.
My ściągamy swoich „zaprzyjaźnionych” wystawców. Oni wiedzą, że u nas zawsze wszystko jest profesjonalnie zorganizowane a opinie o imprezach szybko rozchodzą się wśród przedsiębiorców. To największa wartość dla naszych klientów: miast lub instytucji – opowiada Krzysztof Tutaj, właściciel firmy Staropolskie Jarmarki, która przez ostatnie lata zorganizowała setki imprez plenerowych.
Gotowa na wszystko?
Krzysztof Tutaj mówi, że przed organizatorami jarmarków mnóstwo pracy i wyzwań. Od załatwiania wszelkich pozwoleń, koncesji na alkohol, zapewnienia prądu i obsługi technicznej dla poszczególnych stoisk, przenośnych toalet, ogarnięcia występów muzycznych i różnych atrakcji po zapewnienie i ustawienie stoisk. Konieczne jest odpowiednie ubezpieczenie imprezy i wynajęcie profesjonalnej firmy ochroniarskiej. To wszystko obowiązki organizatora. W Chojnicach ma zajmować się tym jedna osoba ze niewielkim wsparciem Promocji Regionu.
Na wszystkie wyzwania jest gotowa właścicielka firmy.
Jeśli człowiek wie co robić, to da sobie radę. Wiem jak to zrobić, żeby było dobrze. Nabieram doświadczeń – mówi z entuzjazmem pani Adriana. - Teraz organizuję Barwy Kobiecości w Zamęcie i Mały Jarmark Wielkiej Mocy w Chojnicach. Mam też doświadczenia z różnych imprez jako uczestniczka. Zawsze interesowałam się, jak takie imprezy wyglądają od zaplecza.
To dobrze, że pani Adriana interesuje się organizacją imprez ale trzeba też przyznać, że daje do myślenia fakt iż profil firmy The Art Of Events na Facebooku funkcjonuje od 16 lutego 2025 roku. Wtedy pojawił się pierwszy post.
Pani Adriana nie chce na razie zdradzać jakie ma pomysły i jakimi nowościami zaskoczy Chojniczan.
Chciałabym aby uczestnicy jarmarku byli pozytywnie zaskoczeni. Nowości? Zapewniam, że będą – kończy szefowa The Art of Events.
Tak jak trudno odmówić Adrianie Górze entuzjazmu i optymizmu, tak trudno odmówić Mariuszowi Paluchowi lekkości w podejmowaniu ważnych dla miasta decyzji. Oby ta lekkość nie okazała się ciężka w swoich konsekwencjach. My życzymy pani Adrianie powodzenia w realizacji jarmarku i z nadziejami czekamy na 12 i 13 kwietnia.
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (12)
- Komentarze Facebook ()
12 komentarzy
Mariusz Paluch jest znany z wielkiego udacznictwa!
W ratuszu słychać, że to dzięki wielkiemu doświadczeniu i głębokiemu intelektowi Mariusz Paluch ściągnął już do Chojnic ponad 100 nowych inwestorów i przedsiębiorców.
Nowe miejsca pracy będą teraz mnożyć się jak grzyby po deszczu!
To właśnie to olbrzymie doświadczenie i głęboka inteligencja spowodowały, że burmistrz wyznaczył Mariusza Palucha na nowego prezesa promocji regionu, zanim nawet ogłoszono oficjalnie konkurs na to stanowisko! Burmistrz lubi się otaczać właśnie takimi intelektualistami jak Mariusz Paluch!
Mariusz Paluch odnosił wiele spektakularnych sukcesów jako prezes parku wodnego, jako wicestarosta, i teraz pokazuje, co potrafi jako prezes promocji regionu.
Jeżeli jego głównym zadaniem jest ściąganie do Chojnic nowych inwestycji i nowych przedsiębiorców, to co osiągnął do tej pory na nowym stanowisku?
Ile nowych inwestorów i przedsiębiorców trafiło do Chojnic dzięki wysiłkom prezesa Mariusza Palucha?
Ile nowych miejsc pracy powstało w Chojnicach dzięki tym nowym inwestorom i przedsiębiorcom?
Jego niezwykle zdolnoci i umiejętności zapewnią dobrze płatne posady wszystkim chętnym chojniczanom!
Mariusz Paluch to gwarantowany sukces dla Chojnic!
Marzenia chojniczan o znalezieniu nowej dobrze płatnej pracy już się spełniają!
Najwyższego kalibru fachowiec zajął się ściąganiem do miasta nowych przedsiębiorców i nowych inwestycji. Geniusz sławny z powodu swojego bezgranicznego udacznictwa osobiście gwarantuje chojniczanom nowe, dobrze płatne miejsca pacy! Jego osoba, jest gwarancją wielkiego sukcesu!
Już wkrótce chojniczanie będą mogli przebierać w dobrze płatnych ofertach pracy. Nowi przedsiębiorcy i nowe inwestycje już napływają do Chojnic "drzwiami i oknami"!
Wielki sukces jest już zapewniony, bo Mariusz Paluch to chojnicki synonim bezgranicznej kultury, logiki, uczciwości i efektywności, a jego talent do niezgłębionego udacznictwa jest w Chojnicach legendarny!
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!