Samorządowa kampania Rafała Trzaskowskiego
W trakcie trwającej kampanii wyborczej miało miejsce szereg niepokojących zachowań naruszających równość wyborów. Zaczęło się od podrzucenia radnym miasta, gminy i powiatu ulotek wyborczych kandydata na prezydenta Rafała Trzaskowskiego.

Pomimo że ustawa zabrania takich zachowań, wobec winnych nie wyciągnięto konsekwencji.
To był jednak dopiero początek. W kolejnych dniach pojawiły się zdjęcia z chojnickiego hospicjum, które realizuje kontrakt z NFZ i powinno mieć charakter placówki pełniącej świadczenia publiczne oraz idące z tym obowiązki – pojawił się tam baner Rafała Trzaskowskiego. Do placówek, które postąpiły podobnie, dołączyły kolejne. Plakaty wyborcze pojawiły się m.in. na siedzibie Wodnego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego. Jak zauważył politolog, dr Marcin Wałdoch, który opublikował zdjęcie wykonane w trakcie spaceru w Charzykowach:
W mojej ocenie jest to wykorzystanie obiektu użyteczności publicznej w celach kampanii wyborczej. Czyli bezprawie.
Na zdjęciu widać, że plakat został umieszczony wewnątrz obiektu – za szybą przy charzykowskiej promenadzie.

Podobną kontrowersję wzbudziły nagrania opublikowane przez Angelikę Sobkowiak. Działaczka Konfederacji opublikowała nagranie, na którym wskazuje, że Charzykowy to jedyne miejsce na mapie Polski, gdzie znajduje się Punkt Informacji o Rafale Trzaskowskim"
Lokal ten został przekazany na ten cel za darmo przez Wójta Gminy Chojnice radnej powiatowej z Platformy Obywatelskiej na najbliższe 15 lat.
Również w tym przypadku plakaty zostały umieszczone od wewnątrz lokalu – zarówno na drzwiach, jak i za oknem lokalu w Charzykowach.

Kolejnym dowodem na zaangażowanie samorządu w kampanię wyborczą była agitacja prowadzona przez burmistrza Arseniusza Finstera na wewnętrznym parkingu Urzędu Miejskiego. Zgodnie z art. 108 § 1 Kodeksu Wyborczego zabroniona jest agitacja na terenie urzędów publicznych.

Jeśli mówimy już o Urzędzie Miejskim, który koordynuje również cały proces wyborczy, to nie sposób pominąć faktu, iż obwieszczenia wyborcze wyklejane były w wielu sytuacjach na plakatach – twarzy – głównego kontrkandydata Rafała Trzaskowskiego, Karola Nawrockiego.

Kiedy natomiast w trakcie połączonych komisji Rady Miasta wiceburmistrz Adam Kopczyński został poinformowany, że zgodnie z orzecznictwem sądów administracyjnych powinna być pobierana opłata za reklamy znajdujące się w pasie ruchu – czyli nad chodnikiem przy rondzie Solidarności – wcielił się w rolę rzecznika komitetu wyborczego i uzasadniał, że takie opłaty są pobierane jedynie w przypadku umieszczenia reklamy prostopadle, a nie równolegle do budynku.
Faktem jest jednak, że po raz kolejny w tym miejscu na skrzyżowaniu ul. Sukienników i ul. Szerokiej eksponowane są reklamy wyborcze, które nie są oznaczone jako materiały wyborcze komitetów, a więc z ominięciem zapisów i ograniczeń Kodeksu Wyborczego.
Na koniec warto zauważyć, że remont fontanny również został ukończony tuż przed wizytą Rafała Trzaskowskiego w Chojnicach, a odsłonięcie fontanny po przeprowadzanej renowacji zostało wykorzystane przez burmistrza do nagrania klipu, w którym na tle odświeżonej fontanny zaprasza na spotkanie z Rafałem Trzaskowskim. Wszystko to w godzinach pracy urzędu.
Kiedy kampania wyborcza zamienia się w festiwal nieuczciwości i politycznych gierek, największą przegraną staje się demokracja. Ci, którzy dziś lekceważą prawo, jutro mogą obudzić się w kraju, gdzie rządzi tylko chaos i cynizm. Zignorowanie tych przypadków to milczące przyzwolenie na dalsze manipulacje i wykorzystywanie władzy.
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (16)
- Komentarze Facebook (...)


USD
DKK
EUR
TRY
CHF
NOK
GBP
SEK



Związki i pracodawcy domagają się...
Hołownia: 6 sierpnia odbiorę od...
Nowy sondaż prezydencki
16 komentarzy
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!