Nowy system kolejkowy w chojnickim szpitalu. Biletomaty dla pacjentów
W chojnickim szpitalu do końca lipca mają zostać uruchomione biletomaty dla pacjentów poradni specjalistycznych. Wcześniej, w marcu tego roku zniesiono obowiązek dwukrotnego pojawiania się w rejestracji. Teraz pacjenci w dniu swojej wizyty będą wprowadzać pesel w biletomatach stojących w hallu głównym szpitala a nadany im w biletomacie numer w kolejce wyświetli się na ekranie przed gabinetem lekarza specjalisty.
O problemach związanych z wdrażaniem pierwszego etapu zmian systemu kolejkowego pod koniec marca pisaliśmy tutaj:
Reklama | Czytaj dalej »
Dyrektor placówki, Maciej Polasik podczas ostatniego spotkania Rady Społecznej Szpitala, pośrednio potwierdził nasze uwagi sprzed ponad trzech miesięcy, jakie opisywaliśmy w artykule, gdy cytowaliśmy zdenerwowanych pacjentów czekających pod gabinetami.
To był ten słaby właśnie punkt pod gabinetem lekarskim, albowiem tam o kolejności decydował lekarz, który listę pacjentów miał na biurku. Nie wszyscy lekarze chętnie wychodzili do pacjentów i tej kolejki pilnowali stąd często były „zawirowania” w tych kolejkach – delikatnie określił ówczesne zamieszanie dyrektor Polasik
Teraz zarejestrowany na konkretny dzień, na wizytę pacjent, po wejściu do szpitala będzie musiał wprowadzić swój numer PESEL w specjalnym kiosku – biletomacie. W zamian otrzyma bilet z informacją o godzinie przyjęcia i miejscu w kolejce. Co ważne, przed każdym gabinetem pojawią się ekrany wyświetlające aktualny stan kolejki, co pozwoli uniknąć niepewności i „czatowania” pod drzwiami lekarza.
To rozwiązanie też opisywaliśmy w naszym tekście, podając jako przykład dobrych praktyk, szpital w Człuchowie. Jak się okazuje, placówka w Chojnicach idzie śladem kolegów zza miedzy.
Nowy system ma też wprowadzić porządek czasowy. Pacjent, który przyjdzie zbyt wcześnie, nie będzie mógł się zarejestrować w biletomacie - system po prostu nie wyda mu biletu.
Jeszcze zastanawiamy się, czy to będzie godzina czy dwie przed wizytą. Chodzi o to, by nie tworzyć sztucznych kolejek pod gabinetem lekarskim – tłumaczy Polasik. –
Z kolei spóźniony pacjent nie zostanie wykreślony, ale... zostanie odesłany na koniec kolejki danego dnia. Także nie będzie tak, że go automatycznie system wyrzuci.
Na początku funkcjonowania nowego systemu w szpitalu pojawi się dodatkowa pomoc dla pacjentów. Pracownicy szpitala będą asystować przy kioskach, pomagać starszym osobom i odpowiadać na pytania.
Jeśli pojawią się jakieś problemy, na przykład z ubezpieczeniem danego pacjenta, nasi pracownicy będą pomagać wyjaśnić sprawę – mówi dyrektor.
Biletomaty i wyświetlacze to część większego projektu informatyzacji szpitala. W podobny sposób mają działać kolejne działy placówki, m.in. laboratorium analityczne. Dyrekcja zapowiada dalsze inwestycje w cyfryzację usług dla pacjentów.
Oby drugi etap tworzenia systemu kolejkowego zakończył się sukcesem i był wdrażany z mniejszymi kłopotami niż pierwszy - wtedy pod gabinetami tworzyły się kolejki a frustracja chorych narastała. Teraz wszystko ma działać automatycznie - czas pokaże, czy technologia rozwiąże problem skutecznie. My trzymamy kciuki za system, informatyków i…. pacjentów.
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (9)
- Komentarze Facebook (...)


USD
DKK
EUR
TRY
CHF
NOK
GBP
SEK



Związki i pracodawcy domagają się...
Hołownia: 6 sierpnia odbiorę od...
Nowy sondaż prezydencki
9 komentarzy
Gdy nie będzie szpitala to i nie będzie kolejek!
Większość chojnickich pacjentów to przecież katolicy wiec o zdrowie zgodnie z nauczaniem kościoła powinni modlić się o swoje zdrowie i oczekiwać cudu. Nie powinni chodzić do lekarza a co najwyżej do uzdrowiciela jak uzdrowiciel Baszobora, promowany przez polskich biskupów jako przywracający nawet zmarłych do życia!
Lekarze powinni być jedynie dla niewierzących!
Katolicy powinni po kościołach modlić się o swoje zdrowie i w intencji powrotu do zdrowia dawać sowite dary dla swojego kościoła i plebana!
Poza tym zmora chojnickiego szpitala są wizyty 5 min. Lekarz ma siedzieć w poradni 7.20 q nie 3h !!! Podczas 5 min wizyty jest nerwowo, nie można spokojnie porozmawiać, 15 min to byłoby super , mniej wizyt ale bardziej sensowne, na których można porozmawiac
Czyli szpital zaoszczędzi pensję rejestratorek a na co przeznaczy czy na więcej operacji
Wtedy przeczytałem dalej i już się tak nie cieszę, bo to są Chojnice, tutaj nie może być po prostu dobrze i normalnie, tutaj trzeba kombinować i przeinaczać, zepsuć i wypaczyć nawet najprostsze i najlepsze rozwiązanie.
Niewydanie biletu, gdy ktoś przyjdzie zbyt wcześnie, przerzucenie na koniec kolejki, gdy się spóźni? Niby dlaczego? To głupie i niezrozumiałe.
Mając wizytę na np. 15:00 teoretycznie mogę sobie wybrać bilet nawet o 01:00 w nocy. Przecież kolejka na ten dzień jest już i tak ustalona, a przynajmniej powinna być. Więc nic mi to nie da, że wezmę numerek szybciej, bo i tak nie wejdę przed tymi, którzy są wpisani szybciej. Chyba, że rejestracja ma jednak mieć możliwość "wklejania zerówek" w dowolne miejsca i w dowolnym czasie, jak to wcześniej bywało.
Podobnie w przypadku spóźnienia. Jeśli się spóźnię to system wie, że mnie nie ma i wpuszcza w moje miejsce kolejnych pacjentów. Gdy przyjdę powinienem otrzymać swój numer i po prostu wejść po kolejnym pacjencie. Dlaczego miałbym być przerzucany na koniec kolejki? Co to za sprawiedliwość rodem z Polski Ludowej? Przecież nikt przez to, że się spóźniłem nie musiał czekać dłużej, a nawet lepiej - wszyscy, którzy weszli w czasie, gdy mnie nie było - weszli szybciej! Nikt się przecież celowo i złośliwie na taką wizytę nie spóźnia.
Ktoś by powiedział "no ale oni byli i czekali, a ty sobie przyszedłeś i nagle chcesz wejść". No tak. Nikt nie kazał nikomu koczować pół dnia przez gabinetem, gdy mamy działający automatyczny system kolejkowy.
Panie Polasik, dość już zepsuliście, nie psujcie jeszcze tego!
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!