Popularna Bagietka zmieniła właściciela!
Szczecińska Spółka Akcyjna Asprod S.A. jest właścicielem 100 procent udziałów w firmie Bagietka Sp. z .o.o. z siedzibą w Chojnicach.

Przypomnijmy, Bagietka powstała w 1992 roku. Jej twórcami byli Mariusz i Jolanta Janik. Założeniem firmy była początkowo produkcja pieczywa francuskiego, popularnych bagietek. Szybko jednak firma rosła w sile, a jej oferta systematycznie się zwiększała.
Piekarnia szybko rozszerzała ofertę wyrobów cukierniczych. Przybywało też kolejnych punktów sprzedaży smakołyków z Bagietki. Ze strony firmy można dowiedzieć się, że wciąż ma rozwojowe plany. Tymczasem okazuje się, że dotychczasowi właściciele chojnickiej Bagietki sprzedali 100 procent swoich udziałów.
Reklama | Czytaj dalej »
- W najbliższych latach będziemy koncentrować się na rozwoju dotychczasowej działalności - czytamy na stronie Bagietki. - Zamierzamy kontynuować rozszerzanie sieci sprzedaży oraz remontować kolejne stoiska. Planujemy dalszy innowacyjny rozwój działu cukierniczego, a w dziale piekarniczym będziemy dążyć do poszerzania oferty ekologicznego pieczywa opartego na tradycyjnych recepturach. Umożliwi to sprostanie nawet najbardziej wyrafinowanym gustom konsumentów i skuteczne konkurowanie na rynku.
Fakty są takie, że nie ma mowy o konkurowaniu, a jest sprzedaż całości udziałów lokalnej firmy, która mocno wpisała się w gusta chojniczan - i nie tylko. 100 procent udziałów firmy Bagietka należy już do spółki Asprod ze Szczecina. Zanim doszło do transakcji spółka musiała wnioskować do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Choć zbliżona liczbą punktów sprzedaży swoich wyrobów do Bagietki - nie handlowała dotąd w województwie pomorskim czy kujawsko-pomorskim, gdzie z powodzeniem sprzedaje Bagietka.
Spółka Asprod już w ostatnich latach intensywnie się rozwijała. Przybywało punktów sprzedaży, istniejące modernizowano, spółka wprowadziła na rynek automaty z pieczywem. Po przejęciu udziałów chojnickiego giganta szczecińska spółka znacząco wzmocni swoją pozycję na branżowym rynku. Ponad 160 punktów sprzedaży w sześciu województwach (zachodniopomorskie, pomorskie, kujawsko- pomorskie, wielkopolskie, warmińsko- mazurskie, lubuskie) to potężny zasób i zasięg.
Kto zwrócił się do kogo z chęcią dokonania transakcji Bagietka do Asprod czy odwrotnie? – pytamy w szczecińskiej Spółce.
- Właściciele Asprod i dotychczasowi właściciele Bagietki znają się od lat, jako że funkcjonują w tej samej branży piekarniczo-cukierniczej – informuje Joanna Zasuwa, kierownik Biura Zarządu Asprod S.A. - Asprod obserwował rynek i zaproponował rozmowy o potencjalnej sprzedaży firmy. Właściciele Bagietki, w związku z osiągnięciem wieku emerytalnego, odpowiedzieli pozytywnie na złożoną propozycję. Wiemy, że bardzo zależało im, aby firma dalej się rozwijała, tak więc opcja sprzedaży do kogoś z branży, była bardzo ważna. Dodatkowo, obie firmy łączą wspólne wartości. Podobne podejście do prowadzenia biznesu na pewno pomogło nam szybko zbudować wzajemne zaufanie, niezbędne do osiągnięcia porozumienia. Bardzo się cieszymy, że udało się doprowadzić pomyślnie do sfinalizowania transakcji.
Czego dotyczy transakcja?
- Asprod S.A. kupił 100 procent udziałów w firmie Bagietka Sp. z .o.o. – podkreśla Joanna Zasuwa.
Co transakcja sprzedaży 100 procent udziałów Bagietki oznacza dla finansów miasta Chojnice? Burmistrz Chojnic o los pracowników jest spokojny. O podatki też.
- Podatki od osób fizycznych pracujących w Chojnicach zostają w Chojnicach, podatki od nieruchomości też - mówi Arseniusz Finster. - Właściciele nie byli opodatkowani w Chojnicach, więc nic nie tracimy.
Już w 2023 roku prezes Spółki Asprod zapowiadał ekspansję na kolejne województwa. Jak mówi Joanna Zasuwa, Asprod był otwarty na kolejny etap w rozwoju, oparty nie tylko o rozwój organiczny. Rozmowy z chojnicką Bagietką rozpoczęły się jednak w 2024 roku i zostały sfinalizowane w sierpniu 2025 roku.
Co teraz zmieni się dla Bagietki - nazwa, logo, oferta? Czy na półki Bagietki trafią produkty Asprod?
- Doceniamy wysokie kompetencje pracowników Bagietki i poczynione inwestycje, dzięki czemu możemy płynnie skupić się na kolejnych inicjatywach wzrostowych – dodaje Joanna Zasuwa. - Bagietka będzie działać jako osobna spółka, a to oznacza, że dla pracowników Bagietki nic się nie zmienia. Nazwa firmy Bagietka i logo pozostają bez zmian. Produkty Bagietki są bardzo dobre jakościowo i są znakomicie odbierane przez klientów. Nowy właściciel to bardzo docenia i będzie to chciał utrzymać. Naturalnie będziemy obserwować jakie nowe produkty mogą dobrze zaistnieć w Bagietce, jakie są nowe trendy na rynku i oczekiwania konsumentów. Zasada uzupełniania asortymentu będzie działała w obie strony… już widzimy niektóre produkty Bagietki, które mogą mieć świetne miejsce na półkach w naszych stoiskach Asprod. Bagietka będzie się dalej rozwijać chociażby w kategorii pierogów czy oferty śniadaniowo-lunchowej, w którą mocno inwestuje, znacznie zwiększając swoje możliwości produkcyjne. Tak więc będziemy korzystać z propozycji obu firm. Pamiętajmy, że Asprod i Bagietka działają w innych województwach, więc mamy tu znakomitą sytuację, do dalszego, szybkiego rozwoju zarówno w Asprod jak i w Bagietce. Jesteśmy pod wrażeniem pracy wykonanej przez właścicieli Bagietki i pracowników wszystkich jej działów. Szczególnie w ostatnich latach firma rozwijała się bardzo dynamicznie.
Padają też zapewnienia, że nie ma w planach zmian personalnych w Bagietce - oprócz zmian w Zarządzie.
- Mamy już nowy Zarząd w Bagietce, ulokowany w Chojnicach, który tylko i wyłącznie odpowiada za biznes Bagietki i na tym się całkowicie koncentruje – wyjaśnia Joanna Zasuwa. - Tym samym, nie planujemy zmian w biurowo-administracyjnej organizacji Bagietki, w sklepach czy w zakładach produkcyjnych. Marka Bagietka pozostaje na rynku, a rozwój spółki będzie harmonijnie kontynuowany. Nie planujemy zwolnień - czy to w biurze czy w sklepach czy zakładach produkcyjnych. Liczymy, że firma będzie dalej tak dobrze się rozwijać, a tym samym będziemy zwiększać zatrudnienie. Firma Bagietka odniosła duży sukces rynkowy dzięki swoim pracownikom. Mamy do tego ogromny szacunek. I do tego, że Bagietka jest firmą lokalną, wyrosłą z Chojnic, ale działającą już bardzo skutecznie na terenie 5 województw. Planujemy tę lokalność nie tylko utrzymać, ale dalej budować.
Asprod ma sklepy w formule Asprod Drive, gdzie można dokonywać zakupów w okienku drive-thru. Czy w planach jest utworzenie takich także w Chojnicach lub innych lokalizacjach, gdzie swoje punkty ma Bagietka?
- Jesteśmy bardzo zadowoleni z naszych punktów drive-thru w Asprod. Niewykluczone, że takie punkty powstaną też w Bagietce. Jeśli Zarząd Bagietki i jej managerowie stwierdzą, że to dobry pomysł, bez wątpienia podejmą taką decyzję – zapewnia Joanna Zasuwa. Kwoty transakcji ze sprzedaży wszystkich udziałów Bagietki nie ujawnia, gdy – jak mówi - jest ona objęta tajemnicą handlową. Podkreśla jedynie, że dzieli transakcji Asprod S.A jest właścicielem 100 procent udziałów w firmie Bagietka Sp. z .o.o.
I dodaje, że za zarządzanie Bagietką odpowiada nowo powołany Zarząd Spółki, który prowadzi sprawy firmy.
- Zarząd ten jest całkowicie skoncentrowany na działalności Bagietki i razem z całym jej znakomitym zespołem, będzie pracował, aby zapewnić dalszy szybki rozwój firmy, być dobrym miejscem pracy dla pracowników, preferowanym miejscem dla klientów i rzetelnym partnerem w biznesie – informuje Joanna Zasuwa.
Współtwórca marki Bagietka, Mariusz Janik podkreśla: - Z mojego punktu widzenia, jako twórcy tej firmy, to fajną rzecz jest , że „Bagietka” się rozwija, a nie upada.
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (0)
- Komentarze Facebook (...)


USD
DKK
EUR
TRY
CHF
NOK
GBP
SEK



Związki i pracodawcy domagają się...
Hołownia: 6 sierpnia odbiorę od...
Nowy sondaż prezydencki
Brak komentarzy
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!