Koniec astry! Nowe auto z Gliwic jesienią
To już pewne! Opel kończy produkcję astry drugiej generacji - ostatnia sztuka zjedzie z taśmy gliwickiej fabryki w sierpniu. Od września powstanie tam 300 sztuk pilotażowych zupełnie nowego auta. DZIENNIK ujawnia plany producenta dotyczące czwartej generacji astry. Zobacz, czego nie wiesz…Już w sierpniu Opel zakończy na Śląsku produkcję astry classic II. Od 2003 roku do końca czerwca 2009 roku z Gliwic wyjechało niemal 243 tys. tych aut. Samochód odjedzie do historii i tyle. Przypominamy, że auto zadebiutowało w 1998 roku.
Nowy rozdział w motoryzacji zacznie pisać astra IV. Oplowski kompakt będzie produkowany w Gliwicach na jednej linii z astrą III sedan i vanem zafirą. Zupełnie nowy samochód to nowe inwestycje, rozbudowa fabryki i szkolenia pracowników. Patrząc na liczby, widać że Opel bardzo poważnie traktuje śląski zakład i wiąże wielkie nadzieje z nowym autem…
Reklama | Czytaj dalej »
Tylko wydział tłoczni powiększono o 4 tys. metrów kw. Pojawiła się całkowicie nowa linia pras - wszystko jest zrobotyzowane. Właśnie tam wkrótce rozpoczną się próby tłoczenia pierwszych paneli do astry IV. Jak się dowiedzieliśmy docelowo tłoczone będą w Gliwicach takie elementy jak m.in. dach, maska, panele drzwiowe.
Spawalnia rozrosłą się jeszcze poważniej bo o jakieś 6 tys. m kw. "Ze względu na bardzo zaawansowaną strukturę karoserii znacznie rozbudowana została linia produkcyjna na wydziale spawalni - oddzielna część linii głównej dla nowego modelu jest w pełni zrobotyzowana i zapewnia zarówno pełną elastyczność jak i najwyższą jakość. Sam wydział powiększył się o ok. 6 tys. m kw." - powiedział DZIENNIKOWI Wojciech Osoś z biura prasowego General Motors Poland. W sumie w tym wydziale pojawiło się 90 nowych robotów.
Na lakierni zamontowano nową stację robotów do uszczelnień karoserii (6 robotów). Piec do zabezpieczania antykorozyjnego został wydłużony.
Nowa astra będzie programowana on-line na linii produkcyjnej, poprzez zastosowanie urządzeń łączących się bezpośrednio z internetem.
Obecnie trwają szkolenia na linii produkcyjnej. Wszyscy pracownicy Gliwickiej fabryki wprawiają się w montażu i demontażu samochodów. Wcześniej, przez kilka miesięcy ok. 20 ludzi szkoliło się uczestnicząc w budowie prototypów w centrum projektowym w Niemczech.
Już od września produkcja pilotażowa wyjedzie na końcową prostą - przez ten czas zakład uzyska niezbędne potwierdzenie wszystkich procesów produkcyjnych, potwierdzenie jakości samochodów, wydajności linii oraz potwierdzenie gotowości do rozpoczęcia produkcji seryjnej.
Łącznie w fazie przedprodukcyjnej powstanie ok. 300 modeli pilotażowych. Produkcja seryjna wystartuje w czwartym kwartale 2009.
Wcześniej jednak astra numer cztery zadebiutuje 17 września na międzynarodowym salonie samochodowym we Frankfurcie. Wtedy poznamy cenę! Sprzedaż w Polsce wystartuje na początku 2010 roku.
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (0)
- Komentarze Facebook (...)


USD
DKK
EUR
TRY
CHF
NOK
GBP
SEK



Związki i pracodawcy domagają się...
Hołownia: 6 sierpnia odbiorę od...
Nowy sondaż prezydencki
Brak komentarzy
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!