Na kartę abonamentową nie zaparkujemy w centrum
Podczas piątkowej (17.10) konferencji prasowej w Urzędzie Miejskim w Chojnicach wiceburmistrz Adam Kopczyński ogłosił, że mają w urzędzie pomysł na to, aby nie można już było parkować w strefie I w centrum miasta na kartę abonamentową. Co więcej, chcą by do strefy płatnego parkowania przybyła jeszcze jedna ulica.

Już słychać głosy niezadowolenia.
- W I strefie największe problemy, jeśli chodzi o parkowanie, dotyczą Starego Rynku, ul. Młyńskiej i ul. Gimnazjalnej - poinformował Adam Kopczyński. - Ta strefa, która składa się z 25 miejsc, w dużej mierze obciążona jest osobami, które korzystają z abonamentu.
Reklama | Czytaj dalej »
Jak podał wiceburmistrz, na ul. Młyńskiej w dni powszednie 25 proc. miejsc zajętych jest przez osoby z abonamentami, na Starym Rynku, gdzie jest 15 takich miejsc - aż 40-50 proc. kierowców korzysta z abonamentu, a na ul. Gimnazjalnej - 25 - 35 proc.
- Nasz wniosek jest taki, że na tych trzech ulicach zlikwidujemy możliwość parkowania z karta abonamentową. Zwiększymy rotacyjność, która zmalała o tyle procent - zapowiedział wiceburmistrz - Będzie trzeba wykupić bilet w parkometrze lub zapłacić online i na trzech ulicach abonament nie będzie w ogóle funkcjonował. Na innych ulicach strefy 1 i 2 abonament będzie dalej honorowany, ale tu, gdzie mamy instytucje jak: ratusz, urząd skarbowy, sąd - będzie parkowanie tylko na podstawie bileciku. Z parkometrami jest problem, to jest dla nas duży koszt utrzymania. Od nowego roku wprowadzimy, w porozumieniu z firmą zewnętrzną, kody QR. Kto nie będzie chciał czekać w kolejce do parkometru będzie mógł zeskanować kod QR, zostanie odsyłany na stronę internetową, pokaże się nazwa ulicy, wybierze jak długo chce parkować i przez QR zapłaci blikiem, nie będzie musiał czekać do parkometru. Wydaje mi się, że to duże ułatwienie, jeżeli chodzi o płatność.
Wiceburmistrz podkreśla, że będą przekonywać radnych do tego, aby w strefie I przy ul. Młyńskiej, na Starym Rynku i ul. Gimnazjalnej zlikwidować możliwość parkowania osobom, które posiadają abonament.
- Będziemy też proponować radnym włączenie do strefy płatnego parkowania ul. Parkowej, gdzie jest duży problem w okresie funkcjonowania targowiska - zapowiedział Adam Kopczyński. - Dzieją się dantejskie sceny i chcemy wprowadzić rotacyjność. Osoby, które handlują, zostawiają samochody na cały dzień, kiedy handlują. Nawet parkują ponadgabarytowe samochody, które tam nie powinny stać. Są często ścigane przez strażników miejskich, są upomnienia, bo tam mogą parkować tylko samochody osobowe, a stoją gabarytowe, które utrudniają wyjazd z tego parkingu. Zatem tam będziemy proponować radnym rozszerzenie strefy II parkowania.
Zapowiedzi z ratusza dotyczące planowanych obostrzeń i zakazów w strefie płatnego parkowania, a także chęci pobierania opłat za parkowanie na kolejnych ulicach miasta, budzą sprzeciw radnych opozycji.
- Z pewnością nie zgodzę się na strefę płatnego parkowania przy ul. Parkowej, bo odwiedzam targowisko każdego tygodnia i nie zauważyłem tam problemów wymuszających wprowadzenie płatnego parkowania - zapowiada Kamil Kaczmarek, radny Rady Miejskiej w Chojnicach. - Straciliby na tym zarówno sprzedawcy, jak i mieszkańcy Chojnic. Pod supermarketami parkuje się za darmo i nie możemy zniechęcać do korzystania z targowiska.
A radny Zdzisław Januszewski będzie oczekiwał od burmistrza "twardych danych". Bo on także żadnych ogromnych problemów związanych z tym miejscem ani nie widział, a nawet o nich nie słyszał.
- Skoro w okolicy chojnickiego targowiska dzieją się "dantejskie sceny", to pytam: gdzie wtedy jest policja i straż miejska? - docieka Zdzisław Januszewski. - Jeżeli prawdą jest relacja, którą przedstawił wiceburmistrz, o parkowaniu tam samochodów nieuprawnionych, dużych, to proszę o konkretne dane - ile mandatów ich kierowcom wystawili policjanci, ile strażnicy miejscy?
Radny opozycji chciałby, aby władze miasta przedstawiły dowody na to, że w kolejnym miejscu, w którym chcą wprowadzić płatne parkowanie, rzeczywiście jest ono konieczne. Może problem z niewłaściwie parkującymi powinni rozwiązywać mundurowi, przecież karanie za łamanie przepisów ruchu drogowego należy do ich obowiązków. Radni mogą mieć uzasadnione obawy, że pomysł władz miasta na włączenie kolejnej ulicy w Chojnicach w strefę płatnego parkowania - to sposób na sięganie do kieszeni kierowców.
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (12)
- Komentarze Facebook (...)


USD
DKK
EUR
TRY
CHF
NOK
GBP
SEK



Związki i pracodawcy domagają się...
Hołownia: 6 sierpnia odbiorę od...
Nowy sondaż prezydencki
12 komentarzy
Wiadomo, że opłaty za parking są istotną kwotą pieniędzy, jaka trafia do budżetu ratusza.
Abonament sprzedawany po zaniżonej cenie mieszkańcom starego miasta, gdzie znajduje się strefa płatnego parkowania, dostarcza ratuszowi mniej in 20% pieniędzy, jakie przynoszą opłaty pobierane za parking przez automaty parkingowe. Tak więc przez likwidacje abonamentów dla mieszkańców strefy płatnego parkowania fundusze ratusza zostaną zasilone około 5-krotnie większą kwotą pieniędzy za każde miejsce parkingowe używane do tej pory przez użytkowników abonamentu!
Dodatkowe pieniądze są burmistrzowi niezbędne, by finansować zawodowych piłkarzy Chojniczanki. Włodarz już maksymalnie obciął fundusze przekazywane do szkół i przedszkoli i więcej cieć na szkoły i przedszkola nie jest w stanie przeprowadzić! Tak więc w desperacji likwiduje abonamenty na parkingi, by podnieść dochody z płatnych parkingów. Mieszkańcy płatnych stref parkingowych zapłacą znacznie więcej za parking swoich samochodów.
Każdy chojniczanin przecież zrozumie, że burmistrz jest pod olbrzymią presją, by zwiększyć dotacje dla zawodowych piłkarzy Chojniczanki. Zwiększony dochody z opłat parkingowych w Chojnicach znacznie pomoże włodarzowi, by zdobyć więcej społecznych funduszy, które będzie mógł bez przeszkód przekazać na zawodowych piłkarzy Chojniczanki!
Czyż nie jest to satysfakcjonujące dla chojniczan, że prywatny klub piłkarski Chojniczanki dzięki wielomilionowym dotacjom dokonywanym przez burmistrza ze społecznych funduszy miasta nie ma żadnych długów, a nawet ma dochody? Mało kogo przecież w Chojnicach obchodzi to, że burmistrz beztrosko zadłużył miasto Chojnice na ponad 108 milionow złotych! To olbrzymie zadłużenie spłacać będą w przyszłości nawet wnuki i prawnuki obecnych mieszkańców Chojnic (pod warunkiem że nadal będą mieszkać w zadłużonych Chojnicach)!
Najważniejsze dla dumnych mieszkańców Chojnic jest to, że zawodowi piłkarze Chojniczanki dalej mają miliony złotych ze społecznych funduszy miasta, by kopać piłkę po zasłużonym awansie do 3 ligi!
Nie wykonując tak jak Sobie zechce co kolwiek Finster i Jego przyszły następca.
A temuż przyszły następca bo na zebrania osiedlowe Finster wysyła Kopczyńskiego .
W Twoich oczach Chojnice to potężna metropolia gdzie centrum miasta to kebaby, banki i lumpeksy xD
O i żabki jeszcze!
Dlaczego nie wprowadzi pan i radni opłat za parkowanie na ulicach wyznaczonych miejscach pod przychodnia na Drzymały pod domami Żwirki i Wigury Budowlanych przecież oni mają podwórka w postaci trawników gdzie można utworzyć na ich właściwości parkingi a tak utrudniają przejazdy z drug dwukierunkowy robicie jednokierunkowe a mówią że pieniądze leżą na ulicy może redakcja zajmie się tematem i uwidocznić na zdjęciach filmach jak ulicę są zamieniane w parku go przez lokalną władczynię by utrudnić życie kierowcom pogotowiu straży policji itp.
Samochody nie powinny wjeżdżać na stary rynek, a także powinien zostać zlikwidowany parking na starym rynku. Skończą się wtedy problemy z rajdami samochodowymi i ze samochodami blokującymi chodniki!
Już czas na to najwyższy by piesi mogli korzystać ze starego rynku bez obaw o potracenie lub przejechanie przez samochód prowadzony przez jakiegoś beztroskiego kierowcę!
1. Pomysł z prohibicją - w mieście które się wyludnia, nie ma żadnych całodobowych monopolowych, nie ma pubów które są otwarte do późnych godzin nocnych, nie ma w zasadzie ludzi w wieku 20-35 bo większość się wyprowadziła to po co to?
2. Zakaz hulajnóg elektrycznych w centrum - żeby u nas jeszcze było bardzo dużo tych hulajnóg, zdarzył się jakiś wypadek bądź mieszkańcy się skarżyli to nie... Lepiej wprowadzić zakaz z dupy aby pokazać, że "coś się robi".
3. Zakaz karty abonamentowej w centrum - dla kogo jak nie dla mieszkańców jest ten abonament? W artykule na żadnej z tych ulic nie przekracza z abonamentem takie obłożenie 50% więc połowa miejsc jest dalej do dyspozycji dla pozostałych osób. Gdzie mają mieszkańcy parkować, Ci sami co płacą podatki w tym zdychającym mieście?
Róbcie tak dalej a zostaniecie za 10 lat z średnią wieku 60+ a "młodzież" to tylko będą pracownicy lokalnych zakładów sprowadzeni z Ameryki Południowej czy Bangladeszu.
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!