Krople benzyny będą mniejsze o 60 procent
Nissan opracował system podwójnych wtryskiwaczy. Dobrodziejstwo ma obniżyć zużycie benzyny przez małe silniki. W nowym układzie zastosowano osobne wtryskiwacze dla poszczególnych kanałów dolotowych, a nie cylindrów. Rozwiązanie powoduje zmniejszenie średnicy kropel paliwa o około 60 proc. To pierwszy tego rodzaju układ na świecie.Obecnie w większości silników benzynowych stosowane są pojedyncze wtryskiwacze na cylinder (dostarczają paliwo do obydwu kanałów dolotowych). W systemie Nissan Dual Injector podwojono liczbę wtryskiwaczy na cylinder. Rozwiązanie to powoduje zmniejszenie średnicy kropel paliwa o około 60 proc., co przekłada się na większą płynność i stabilność procesu spalania (przyspieszenie rozpylanie paliwa, zmniejszenie ilość niespalonej mieszanki i obniżenie emisji węglowodorów).
Reklama | Czytaj dalej »
System umożliwia także ciągłe sterowanie fazami otwarcia zaworów wydechowych, a nie tylko dolotowych, co poprawia sprawność cieplną, zmniejsza straty tłoczenia oraz przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa nawet o 4 proc. (w porównaniu z silnikami benzynowymi Nissana z tego samego segment) dzięki zsynchronizowanej pracy dwóch wtryskiwaczy.
Teoretycznie podobne systemy bezpośredniego wtrysku, w których paliwo także wtryskiwane jest bezpośrednio do cylindrów, są jednak trudniejsze do zastosowania w silnikach o małej pojemności, ponieważ wymagają montowania wysokociśnieniowej pompy, która komplikuje konstrukcję systemu i podnosi koszty.
System Nissan Dual Injector jest lżejszy i konstrukcyjnie prostszy, ponieważ paliwo podawane jest tu pod normalnym ciśnieniem, co oznacza zmniejszenie kosztów o około 60 proc. w porównaniu z silnikami o podobnej pojemności z bezpośrednim wtryskiem.
W nowym systemie z podwójnymi wtryskiwaczami katalizator zawiera o połowę mniej metali szlachetnych przy utrzymaniu niezmienionej efektywności działania układu katalizatora. W połączeniu z katalizatorami o ekstremalnie niskiej zawartości metali szlachetnych, wprowadzonymi w 2008 roku, ilość metali szlachetnych można obniżyć nawet o 75 proc.
"Uważamy, że dalsze obniżanie zużycia paliwa w silnikach benzynowych jest istotną kwestią ze względu na rosnący na całym świecie popyt na to paliwo oraz na inne systemy zasilania oparte na urządzeniach spalinowych. Stosując system podwójnych wtryskiwaczy w małych silnikach, mamy nadzieję przyczynić się do obniżenia emisji CO2 i zużycia metali szlachetnych." - powiedział Shuichi Nishimura, wiceprezes ds. konstrukcji zespołów napędowych w firmie Nissan.
Nissan wprowadzi nowy system w samochodach produkowanych seryjnie na początku 2011 roku.
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (0)
- Komentarze Facebook (...)


USD
DKK
EUR
TRY
CHF
NOK
GBP
SEK



Związki i pracodawcy domagają się...
Hołownia: 6 sierpnia odbiorę od...
Nowy sondaż prezydencki
Brak komentarzy
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!