Nowości książkowe
Nazwisko Janusza Palikota, nierozerwalnie kojarzy się z kontrowersyjnymi akcjami, podczas których polityk niejednokrotnie wspierał swoje wypowiedzi bardzo wymownymi gadżetami. Do księgarni trafiła książka, jego autorstwa, zatytułowana ”Pop-polityka”.
Janusz Palikot, to postać barwna i bardzo wszechstronna. Studiował na Wydziale Filozofii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, jest absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego, przedsiębiorca (posiadał m.in. akcje Polmos Lublin S.A.), autor bloga "Poletko Pana P.". W 2008 roku dubbingował postać Sir Brie w filmie animowanym "Łowcy smoków".
Znalazł się na liście 100 najbogatszych Polaków tygodnika ”Wprost”.
Reklama | Czytaj dalej »
Książka ukazała się nakładem wydawnictwa Słowo/obraz terytoria, której polityk jest udziałowcem, została podzielona na dwie części. Pierwsza część, to ”wywiad z samym sobą”, w którym Palikot prowadzi wewnętrzny monolog i opowiada czemu w polityce ma służyć jego kontrowersyjne zachowanie. W drugiej zawarto wybrane fragmenty najgłośniejszych wpisów publikowanych przez ostatnie miesiące na blogu.
”Pop-polityka” konfrontuje dwa oblicza Palikota, ścierają się ze sobą: wizerunek politycznego błazna, manipulatora wykorzystującego socjotechniki i polityka walczącego o państwo przyjazne obywatelom, wolne od polityków żyjących w wykreowanym przez siebie świecie, nie mających pojęcia o realnych problemach zwykłych ludzi. Palikot doskonale rozumie, że do współczesnych wyborców najlepiej dotrzeć przez spektakularne akcje, które przez zastosowanie wyrazistej symboliki głęboko zapadają w pamięć. Znajomość potrzeb dzisiejszego widza, sprawia że polityk daje dziennikarzom, to na co najbardziej czekają: wyrazistą postać, która nie stroni od spektakularnych konferencji prasowych, podczas których wyraża bez skrupułów swoje opinie.
Niejednokrotnie stawiano pytanie, czy Palikot jest w stanie sam wszystko wymyślić ? Zapewnia, że często wpada na szalone pomysły, choć nie ukrywa, że korzysta z pomocy specjalistów od PR. Jego głównym doradcą, w tej dziedzinie, jest Jacek Prześluga, były prezes PKP InterCity, właściciel dwóch agencji reklamowych Locomotiva i Look At, to on odpowiadał za kampanię promocyjną bloga "Poletko Pana P.".
W swojej książce, Palikot stawia tezę, że aby zostać skutecznym politykiem, trzeba zerwać z wizerunkiem ”sztywnego pana w garniturze”. Współczesny polityk powinien utożsamiać się z otoczeniem i być jak gwiazda muzyki, która przyciąga spojrzenia, a jednocześnie wyznacza nowe trendy. Nowe czasy wymagają nowatorskich rozwiązań, a Palikot zdaje się to doskonale rozumieć.
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (0)
- Komentarze Facebook (...)
Brak komentarzy
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!