Nowości książkowe
Nazwisko Janusza Palikota, nierozerwalnie kojarzy się z kontrowersyjnymi akcjami, podczas których polityk niejednokrotnie wspierał swoje wypowiedzi bardzo wymownymi gadżetami. Do księgarni trafiła książka, jego autorstwa, zatytułowana ”Pop-polityka”.
Janusz Palikot, to postać barwna i bardzo wszechstronna. Studiował na Wydziale Filozofii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, jest absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego, przedsiębiorca (posiadał m.in. akcje Polmos Lublin S.A.), autor bloga "Poletko Pana P.". W 2008 roku dubbingował postać Sir Brie w filmie animowanym "Łowcy smoków".
Znalazł się na liście 100 najbogatszych Polaków tygodnika ”Wprost”.
Reklama | Czytaj dalej »
Książka ukazała się nakładem wydawnictwa Słowo/obraz terytoria, której polityk jest udziałowcem, została podzielona na dwie części. Pierwsza część, to ”wywiad z samym sobą”, w którym Palikot prowadzi wewnętrzny monolog i opowiada czemu w polityce ma służyć jego kontrowersyjne zachowanie. W drugiej zawarto wybrane fragmenty najgłośniejszych wpisów publikowanych przez ostatnie miesiące na blogu.
”Pop-polityka” konfrontuje dwa oblicza Palikota, ścierają się ze sobą: wizerunek politycznego błazna, manipulatora wykorzystującego socjotechniki i polityka walczącego o państwo przyjazne obywatelom, wolne od polityków żyjących w wykreowanym przez siebie świecie, nie mających pojęcia o realnych problemach zwykłych ludzi. Palikot doskonale rozumie, że do współczesnych wyborców najlepiej dotrzeć przez spektakularne akcje, które przez zastosowanie wyrazistej symboliki głęboko zapadają w pamięć. Znajomość potrzeb dzisiejszego widza, sprawia że polityk daje dziennikarzom, to na co najbardziej czekają: wyrazistą postać, która nie stroni od spektakularnych konferencji prasowych, podczas których wyraża bez skrupułów swoje opinie.
Niejednokrotnie stawiano pytanie, czy Palikot jest w stanie sam wszystko wymyślić ? Zapewnia, że często wpada na szalone pomysły, choć nie ukrywa, że korzysta z pomocy specjalistów od PR. Jego głównym doradcą, w tej dziedzinie, jest Jacek Prześluga, były prezes PKP InterCity, właściciel dwóch agencji reklamowych Locomotiva i Look At, to on odpowiadał za kampanię promocyjną bloga "Poletko Pana P.".
W swojej książce, Palikot stawia tezę, że aby zostać skutecznym politykiem, trzeba zerwać z wizerunkiem ”sztywnego pana w garniturze”. Współczesny polityk powinien utożsamiać się z otoczeniem i być jak gwiazda muzyki, która przyciąga spojrzenia, a jednocześnie wyznacza nowe trendy. Nowe czasy wymagają nowatorskich rozwiązań, a Palikot zdaje się to doskonale rozumieć.
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (0)
- Komentarze Facebook (...)


USD
DKK
EUR
TRY
CHF
NOK
GBP
SEK



Związki i pracodawcy domagają się...
Hołownia: 6 sierpnia odbiorę od...
Nowy sondaż prezydencki
Brak komentarzy
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!