60 lat parasolki na kółkach
Citroen 2CV to bez wątpienia samochód kultowy. Podobnie jak garbus czy ford T zrodził się on z potrzeby zapewnienia masom taniego środka transportu.Prosta konstrukcja, awangardowy kształt karoserii i rewolucyjne zawieszenie, które pozwalało wjechać nim dosłownie wszędzie zapewniły autu ogromny sukces.
Podobieństw do owianego legendą modelu T było więcej. Podobnie jak u Forda, zaraz po uruchomieniu produkcji w 1949 roku klient mógł wybrać sobie dowolny kolor nadwozia, pod warunkiem, że będzie on szary...
W powojennej Europie, gdzie dobrej jakości drogi w zasadzie nie istniały, największą zaletą auta było zawieszenie o ogromnym skoku, w którego konstrukcji zastosowano niezależne wahacze, drążki skrętne i amortyzatory. Układ zapewniał niespotykany w tej klasie komfort. Mimo, że wóz "podpierał się w zakrętach lusterkami", nawet najbardziej nieodpowiedzialny kierowca nie był w stanie przewrócić go na dach.
Reklama | Czytaj dalej »
Samochód miał też swoje wady. Poza nadwoziem, które chociaż było niezwykle przestronne zapewniało poziom bezpieczeństwa na poziomie deskorolki, największą był niewielki silnik o pojemności 375 ccm i mocy zaledwie 9 KM! Z czasem oczywiście zastąpiły go mocniejsze jednostki, ale żadna nie były w stanie zapewnić choćby cienia sportowych emocji.
Ponad 3 tysiące tych charakterystycznych pojazdów pojawiło się na czeskich drogach, by uczcić 60. urodziny jednego z najsłynniejszych francuskich aut.
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (0)
- Komentarze Facebook (...)


USD
DKK
EUR
TRY
CHF
NOK
GBP
SEK



Związki i pracodawcy domagają się...
Hołownia: 6 sierpnia odbiorę od...
Nowy sondaż prezydencki
Brak komentarzy
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!