60 lat parasolki na kółkach
Citroen 2CV to bez wątpienia samochód kultowy. Podobnie jak garbus czy ford T zrodził się on z potrzeby zapewnienia masom taniego środka transportu.Prosta konstrukcja, awangardowy kształt karoserii i rewolucyjne zawieszenie, które pozwalało wjechać nim dosłownie wszędzie zapewniły autu ogromny sukces.
Podobieństw do owianego legendą modelu T było więcej. Podobnie jak u Forda, zaraz po uruchomieniu produkcji w 1949 roku klient mógł wybrać sobie dowolny kolor nadwozia, pod warunkiem, że będzie on szary...
W powojennej Europie, gdzie dobrej jakości drogi w zasadzie nie istniały, największą zaletą auta było zawieszenie o ogromnym skoku, w którego konstrukcji zastosowano niezależne wahacze, drążki skrętne i amortyzatory. Układ zapewniał niespotykany w tej klasie komfort. Mimo, że wóz "podpierał się w zakrętach lusterkami", nawet najbardziej nieodpowiedzialny kierowca nie był w stanie przewrócić go na dach.
Reklama | Czytaj dalej »
Samochód miał też swoje wady. Poza nadwoziem, które chociaż było niezwykle przestronne zapewniało poziom bezpieczeństwa na poziomie deskorolki, największą był niewielki silnik o pojemności 375 ccm i mocy zaledwie 9 KM! Z czasem oczywiście zastąpiły go mocniejsze jednostki, ale żadna nie były w stanie zapewnić choćby cienia sportowych emocji.
Ponad 3 tysiące tych charakterystycznych pojazdów pojawiło się na czeskich drogach, by uczcić 60. urodziny jednego z najsłynniejszych francuskich aut.
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (0)
- Komentarze Facebook (...)
Brak komentarzy
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!