Yeti z Haldexem
Napęd na 4 koła jest przekazywany poprzez międzyosiowe sprzęgło Haldex IV generacji. Odpowiada ono za rozkład momentu obrotowego pomiędzy osiami zależnie od sytuacji na drodze.Ruszanie i przyspieszanie jest skuteczniejsze, gdy większa część momentu obrotowego przekazywana jest na tylną oś, ponieważ jest ona mocniej dociążona.
Jazda z dużą prędkością, na nawierzchni o dobrej przyczepności wymaga małego momentu obrotowego na tylnej osi. Rozkład momentu jest regulowany automatycznie w przypadku zmiany przyczepności poszczególnych kół.
Podczas hamowania, nie ma potrzeby aby moment obrotowy był przekazywany na tylną oś. Przenoszone jest tam wówczas jedynie minimalne 4% momentu obrotowego.
Reklama | Czytaj dalej »
Podczas parkowania, ograniczona wartość momentu obrotowego przekazywana jest na tylną oś, zależnie od potrzeby w danym momencie.
Podczas jazdy po śliskiej nawierzchni, moment obrotowy płynnie dzielony jest na obie osie zależnie od potrzeb. Czujniki systemów ABS i ESP przekazują informacje odnośnie wystąpienia uślizgu każdego z kół.
Podczas hamowania i pracy systemu ABS, Haldex IV przekazuje na tylną oś minimalną ilość momentu obrotowego. ABS ESP odpowiadają w tym momencie za bezpieczny przebieg procesu hamowania.
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (0)
- Komentarze Facebook (...)


USD
DKK
EUR
TRY
CHF
NOK
GBP
SEK



Związki i pracodawcy domagają się...
Hołownia: 6 sierpnia odbiorę od...
Nowy sondaż prezydencki
Brak komentarzy
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!