Hit techniczy z Włoch!
Alfa Romeo przedstawia światu technologię MultiAir - dzięki niej najmłodsza MiTo chce zawojować świat małych i szybkich aut. Sprawcą rewolucji jest nowy silnik benzynowy, który potrafi wykrzesać z pojemności 1,4 trzy poziomy mocy - 105 KM, 135 KM lub 170 KM. Zobacz, skąd takie możliwości…Cóż to jest MultiAir? Jest to technologia stworzona i opatentowana przez Fiat Powertrain Technologies, którą Włosi stopniowo wprowadzają do wszystkich silników montowanych w autach Grupy Fiat.
Sercem systemu MultiAir jest elektrohydrauliczny układ sterowania zaworami, który ogranicza zużycie paliwa kontrolując dopływ powietrza bezpośrednio przez zawory wlotowe (nie wykorzystując przepustnicy).
Reklama | Czytaj dalej »
MultiAir ogranicza emisję szkodliwych gazów do środowiska (dzięki ulepszonej kontroli spalania) oraz polepsza osiągi poprzez zwiększenie mocy i momentu obrotowego.
Jak mówią konstruktorzy - w porównaniu z konwencjonalnym silnikiem benzynowym o identycznej pojemności, MultiAir gwarantuje wzrost mocy (do 10 proc.) i momentu obrotowego (aż do 15 proc.), wraz ze znacznym zmniejszeniem zużycia paliwa (do 10 proc.) oraz emisji CO2 (do 10 proc.), cząstek stałych (do 40 proc.) i tlenków azotu (do 60 proc.).
Na początek kierowcy dostaną od Alfy dwa wcielenia 1,4 MultiAir - 105 KM i 135 KM. Póżniej dołączy jednostka 1,4 Turbo MultiAir/170 KM - takie wydanie MiTo pojawi się w zupełnie nowej i wyjątkowej wersji Quadrifoglio Verde (zielona czterolistna koniczyna).
Na drodze? Najsałbszy motor MultiAir pędzi 100 km/h kiedy minie 10,7 s (prędkość maksymalna 187 km/h), średnie spalanie - 5,8 l/100 km. MiTo z mocą 135 KM jest lepsza - pierwszą setkę zdobywa w 8,4 s, zabawa kończy się przy 207 km/h (średnie spalanie - 5,6 l). Wreszcie topowa turbodoładowana maszyneria - 170 KM zrywa asfalt od zera do 100 km/h w 7,5 s, pędzi do 219 km/h a średnio zużywa 6 l/100 km jazdy.
Nowe silniki przyniosą ze sobą także inne rozwiązania. Oto po raz pierwszy w Alfie Romeo wykorzystany zostanie system Start&Stop zespolony z silnikami MultiAir. System ten kontroluje tymczasowe wyłączanie silnika i jego ponowne uruchomienie (np. podczas dłuższego zatrzymywania pojazdu w ruchu ulicznym - silnik gaśnie po wrzuceniu luzu i puszczeniu sprzęgła, motor odpala po ponownym wciśnięcia sprzęgła). Efekt to redukcja zużycia paliwa i obniżenie poziomu hałasu.
Kiedy w Polsce? "Ceny na rynku polskim ujawnimy w monencie rozpoczęcia sprzedaży - na przełomie września i października. Na pewno będą atrakcyjne, jak na taki hit techniczny." - powiedział DZIENNIKOWI Bogusław Cieślar, szef biura prasowego Fiata.
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (0)
- Komentarze Facebook (...)
Brak komentarzy
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!