Hit techniczy z Włoch!
Alfa Romeo przedstawia światu technologię MultiAir - dzięki niej najmłodsza MiTo chce zawojować świat małych i szybkich aut. Sprawcą rewolucji jest nowy silnik benzynowy, który potrafi wykrzesać z pojemności 1,4 trzy poziomy mocy - 105 KM, 135 KM lub 170 KM. Zobacz, skąd takie możliwości…Cóż to jest MultiAir? Jest to technologia stworzona i opatentowana przez Fiat Powertrain Technologies, którą Włosi stopniowo wprowadzają do wszystkich silników montowanych w autach Grupy Fiat.
Sercem systemu MultiAir jest elektrohydrauliczny układ sterowania zaworami, który ogranicza zużycie paliwa kontrolując dopływ powietrza bezpośrednio przez zawory wlotowe (nie wykorzystując przepustnicy).
Reklama | Czytaj dalej »
MultiAir ogranicza emisję szkodliwych gazów do środowiska (dzięki ulepszonej kontroli spalania) oraz polepsza osiągi poprzez zwiększenie mocy i momentu obrotowego.
Jak mówią konstruktorzy - w porównaniu z konwencjonalnym silnikiem benzynowym o identycznej pojemności, MultiAir gwarantuje wzrost mocy (do 10 proc.) i momentu obrotowego (aż do 15 proc.), wraz ze znacznym zmniejszeniem zużycia paliwa (do 10 proc.) oraz emisji CO2 (do 10 proc.), cząstek stałych (do 40 proc.) i tlenków azotu (do 60 proc.).
Na początek kierowcy dostaną od Alfy dwa wcielenia 1,4 MultiAir - 105 KM i 135 KM. Póżniej dołączy jednostka 1,4 Turbo MultiAir/170 KM - takie wydanie MiTo pojawi się w zupełnie nowej i wyjątkowej wersji Quadrifoglio Verde (zielona czterolistna koniczyna).
Na drodze? Najsałbszy motor MultiAir pędzi 100 km/h kiedy minie 10,7 s (prędkość maksymalna 187 km/h), średnie spalanie - 5,8 l/100 km. MiTo z mocą 135 KM jest lepsza - pierwszą setkę zdobywa w 8,4 s, zabawa kończy się przy 207 km/h (średnie spalanie - 5,6 l). Wreszcie topowa turbodoładowana maszyneria - 170 KM zrywa asfalt od zera do 100 km/h w 7,5 s, pędzi do 219 km/h a średnio zużywa 6 l/100 km jazdy.
Nowe silniki przyniosą ze sobą także inne rozwiązania. Oto po raz pierwszy w Alfie Romeo wykorzystany zostanie system Start&Stop zespolony z silnikami MultiAir. System ten kontroluje tymczasowe wyłączanie silnika i jego ponowne uruchomienie (np. podczas dłuższego zatrzymywania pojazdu w ruchu ulicznym - silnik gaśnie po wrzuceniu luzu i puszczeniu sprzęgła, motor odpala po ponownym wciśnięcia sprzęgła). Efekt to redukcja zużycia paliwa i obniżenie poziomu hałasu.
Kiedy w Polsce? "Ceny na rynku polskim ujawnimy w monencie rozpoczęcia sprzedaży - na przełomie września i października. Na pewno będą atrakcyjne, jak na taki hit techniczny." - powiedział DZIENNIKOWI Bogusław Cieślar, szef biura prasowego Fiata.
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (0)
- Komentarze Facebook (...)


USD
DKK
EUR
TRY
CHF
NOK
GBP
SEK



Związki i pracodawcy domagają się...
Hołownia: 6 sierpnia odbiorę od...
Nowy sondaż prezydencki
Brak komentarzy
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!