Niedziela, 22 Grudnia 2024 | Imieniny: Bożeny, Drogomira, Zenona chojnice24 na komórkę
Strona głównaLudzie piszą
Rozmiar tekstu: A A
Student

178 km w ponad 6 godzin

178 km w ponad 6 godzin – tak wyglądał wczorajszy powrót pasażerów Przewozów Regionalnych z Poznania do Chojnic.

Podróż z Poznania Głównego do stacji Piła Główna pociągiem TLK przebiegła bez większych zakłóceń – problemy zaczęły się na drugim odcinku trasy. Szynobus, który wcześniej najprawdopodobniej łączył Kraków Główny z tamtejszym lotniskiem (tak wynikało z umieszczonego w nim plakatu i rozkładu), zaczął się psuć na stacji Krajenka. Po nieco dłuższym postoju jednak udało się ruszyć. Niestety w Złotowie ponownie stanął na co najmniej pół godziny. Załoga pociągu stwierdziła, że nie damy rady ruszyć i musimy czekać na lokomotywę z Chojnic, która będzie nas holować. Po kilku minutach jednak ruszyliśmy – był plan żeby dojechać do Lipki Krajeńskiej, gdzie miała czekać lokomotywa. W międzyczasie wewnątrz zaczęło się robić niemiłosiernie zimno. Co ciekawe, już w Pile konduktor informował pasażerów, aby przesiąść się na tył pociągu, gdyż tam będzie cieplej. Później i tam było bardzo zimno, a ogrzewanie było podobno włączone (dwa wiatraczki pod siedzeniami wdmuchiwały trochę letniego powietrza). Pod tym względem pociąg faktycznie nadawał się wyłącznie na tak krótkie trasy, jak z centrum Krakowa na lotnisko. Gdy już w Lipce podłączono szynobus do lokomotywy zaczęły się dalsze problemy. Pasażerowie z tyłu odczuli zapach spalenizny. Pociąg stanął, załoga wyszła, coś sprawdziła i po jakimś czasie jechaliśmy dalej. Później stawaliśmy znowu. Po chwili zapach spalenizny był znowu odczuwalny. Co więcej, wyraźnie było widać, że wnętrze staje się coraz bardziej zadymione. W części wagonu wyłączono światło. Załoga nie informowała nas, co się dzieje. Od innego pasażera dowiedzieliśmy się, że to hamulce najprawdopodobniej się palą. Mimo tego, że zadymienie się zwiększało jechaliśmy aż do Chojnic. Po zatrzymaniu na stacji podeszliśmy do najbliższych drzwi chcąc jak najszybciej wysiąść. Usłyszeliśmy jednak, że tymi drzwiami już nie wyjdziemy i musieliśmy skorzystać z tych na przedzie pociągu. Tu nasuwa się pytanie: którędy moglibyśmy wyjść, gdyby sytuacja okazała się naprawdę dramatyczna? W Chojnicach powinniśmy być o 21:44, lecz w tym czasie byliśmy w Złotowie. Do Chojnic dojechaliśmy 2 godziny później.

Reklama | Czytaj dalej »



Przy okazji opisu trudnego powrotu kilku studentów do domu chciałbym zwrócić uwagę na połączenia łączące Chojnice z innymi większymi miastami. Dobrym połączeniem możemy pochwalić się jedynie z Bydgoszczą i Gdańskiem. Z powodu remontu na trasie Piła-Poznań studenci i inni podróżni zmierzający do stolicy Wielkopolski muszą często czekać około godziny w Pile na przesiadkę. Jednak z racji zmiany rozkładu z powodu remontu można to zrozumieć. Remont ma się skończyć wraz z końcem marca, więc sprawdziłem rozkład na kwiecień. Studenci zazwyczaj wracają w niedzielę wieczorem. Tu Przewozy Regionalne oferują nam dosyć dobre połączenie – wyjazd z Chojnic o 18:32, przyjazd do Poznania o 22:04. Jak jednak jest z powrotem? Zajęcia na uczelniach kończą się w czwartki bądź piątki, więc najwięcej osób chciałoby wracać w czwartkowe bądź piątkowe wieczory. Jedyne sensowne połączenie niestety łączy się z ponad godzinną przesiadką w Pile. Czy pociągi dojeżdżające do Chojnic nie mogą być lepiej skomunikowane z tymi, które jadą z Poznania? Słabo prezentują się także połączenia ze Szczecinem. Może warto pomyśleć o tym, żeby pociągi łączące Krzyż, Piłę oraz Chojnice w niektóre dni jeździły częściej bądź też o innych godzinach? Dziś niestety do Chojnic odechciewa się wracać...

Zauważyłeś błąd w artykule? Napisz nam o tym

Podobne tematy:

Artykuł pochodzi z portalu www.chojnice24.pl

12 komentarzy

za taki przejazd powinni zwrócić kasę ale wiadomo kolej wszystko może jak za KOMUNY z tym że jest jeszcze gorzej
19 Kwietnia 2011, godzina 11:25
~Kuba
Zyga, doskonale wiem o tym, że ten stan nie trwa od rządów Platformy. A Grabarczyk winny jest obecnemu bałaganowi.
28 Lutego 2011, godzina 15:45
~Zyga
Do Kuby. Podział PKP na spółki nie powstał za Grabarczyka i tego rządu, nie masz za co dziękować tylko bierz się za naukę.Podział na kilkanaście spółek powstał 1999r.i od tego czasu dzieje się bardzo żle na kolei.
27 Lutego 2011, godzina 21:53
~sv
Obecnie modernizowana powinna być linia kolejowa nr 356 Poznań Wschód - Bydgoszcz Główna. Linia ta łączy się z linią biegnącą do Chojnic w Kcyni. Gdyby tak i ten fragment Kcynia-Chojnice zmodernizować... Eh! No dobra, bez przesady. Niech usprawnią chociaż te połączenia, które mamy dziś
26 Lutego 2011, godzina 21:44
~Kuba
sv: miejmy nadzieję, że w niedalekiej przyszłości wrócą pociągi na Chojnice - Nakło n. Notecią, to może i potem do Poznania się przedłuży coś? ;-)
26 Lutego 2011, godzina 21:30
~sv
Co do połączenia Chojnice-Poznań, to 16 kwietnia na trasie Chojnice-Więcbork-Gniezno-Poznań pojedzie pociąg specjalny. Szkoda, że to tylko jednorazowy przejazd, a sama trasa została dawno zapomniana. Cóż... kiedyś przez Chojnice jeździł międzynarodowy pociąg pospieszny z Paryża, przez Berlin, do Rygi. To były czasy!
26 Lutego 2011, godzina 19:51
~ob.
Jacy studenci jeżdżą co tydzień z Poznania, czy Szczecina do domu.Dawniej wracało się na święta i po zaliczonym roku.
26 Lutego 2011, godzina 10:51
~Kuba
Za obecny stan kolei i jej podział podziękujmy rządowi. Grabarczyk grabarzem kolei!
Co do artykułu, to wszystko ma prawo czasem się zepsuć, a żeby z góry zaprzeczyć krytyce mojego wpisu dodam, że przy ostrej zimie gdzie w większości kraju odwoływano pociągi (szczególnie spółki PKP nawalały) to pociągi obsługiwane przez sekcję Chojnice Pomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych zawsze docierały do stacji docelowej! Nie odwołano ani jednego pociągu. Intercity wynajmowało przez pewien czas 6 wagonów od Przewozów Regionalnych Gdynia i na TLK-ach można było spotkać zwykłe "chojnickie osobówki"(wagony typu 120A ze st.mac Chojnice). Arriva notorycznie odwoływała swoje pociągi lub wpuszczała autobusy. Nie wspomnę już o małym szynobusie SA106 na Chojnice - Bydgoszcz który też się przez pewien czas pojawiał. Zresztą teraz też nie jest zbyt ciekawie.

Rozkłady i ilość połączeń to jest kwestia Urzędu Marszałkowskiego województwa. Szkoda tylko jednego i mam nadzieję, że do następnej zmiany rozkładu (maj - czerwiec?) skomunikowanie pociągów w Pile będzie lepsze, bo obecnie nie jest zbyt ciekawie niestety pod tym względem.
25 Lutego 2011, godzina 23:34
te male spolki to "uwlaszczenie" biurokracji kolejowej. spojrz jak te spolki powstawaly, kto jest ich wlascicielem i na czy polega tam "korupcja". pan x bedac dyrektorem na kolei zleca firmie prywatnej-spolce pracujacej dla kolei zakup lub montaz urzadzen bedac wlascicielem tej spolki. sam sobie zleca, sam sobie odbiera, sam sobie podpisuje fakture. ceny na kolejowe uslugi ni maja nic wspolnego z wolnym rynkiem.
25 Lutego 2011, godzina 21:46
~ixi
wolałbym, żeby przywrócili kolei dawny stan. w ogóle nie mam pojęcia po co została podzielona na te śmieszne, małe spółki, które wprowadziły tylko dodatkową biurokrację i dodatkowe bariery. dawniej polska kolej była jedną z najlepiej rozwijających się w Europie. po podziale - zaczęło się to, czego efektem jest dzisiejszy stan.
25 Lutego 2011, godzina 21:27
dopiero jak "sprywatyzuja" kolej moze cos sie zmieni. zauwazyliscie jaka roznica w przypadku prywatnych przewoznikow?
25 Lutego 2011, godzina 21:13
~Ja
Niestety, nie tylko są problemy z jazdą do Poznania czy Szczecina. Tak samo jest z połączeniami z Tczewa do Warszawy i Krakowa i na odwrót. Bardzo często podróżuje na trasie Chojnice- Kraków i niestety połączenie Przewozy Regionalne- Intercity są nie dopasowane, na przesiadkę są 2 minuty albo trzeba czekać na dworcu w Tczewie ponad godzinę.
25 Lutego 2011, godzina 20:36

Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Dodaj komentarz

Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!

Zaloguj się lub dodaj komentarz jako gość

Zalogowani użytkownicy mogą otrzymywać powiadomienia o nowych komentarzach. Zaloguj się

Zaloguj się

Kursy walut

Aktualne kursy w kantorze PROMES
Kupno Sprzedaż Kupno Sprzedaż
USD USD 4.040 4.140 DKKDKK 0.498 0.524
EUREUR 4.160 4.240 TRYTRY 0.118 0.135
CHFCHF 4.530 4.610 NOKNOK 0.298 0.317
GBPGBP 5.080 5.160 SEKSEK 0.310 0.334
Aktualizacja: 2024-12-22 18:47
Kursy walut dostarcza Kantor Promes.
Kursy dla transakcji powyżej 4000 PLN
Kupno Sprzedaż Kupno Sprzedaż
USD USD 4.064 4.104 DKKDKK 0.499 0.523
EUREUR 4.170 4.240 TRYTRY 0.119 0.134
CHFCHF 4.540 4.590 NOKNOK 0.299 0.316
GBPGBP 5.105 5.158 SEKSEK 0.311 0.333
Aktualizacja: 2024-12-22 18:47
Kursy walut dostarcza Kantor Promes.

Sondaże Chojnice24 archiwum »

Czy weźmiesz udział w głosowaniu na projekty do realizacji w Budżecie Obywatelskim?




Ceny paliw2024-12-22

E95 E98 ON LPG
BP - - - -
Circle K - - - -
Mol Chojnice - - - -
MZK - - - -
Orlen - - - -
PKS - - - -

Drogi Użytkowniku,

przedstawiamy podstawowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych podczas korzystania z naszego portalu. Zamykając ten komunikat (poprzez kliknięcie "X", przysiku "Przejdź do serwisu") zgadzasz się na opisane niżej działania.

Wykorzystanie danych

Masz pełne prawo zgłosić podmiotowi przetwarzającemu Twoje dane osobowe żądanie dostępu do tych informacji, ich poprawienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.

Zakres i cele przetwarzania Twoich danych oraz szczegółowe informacje o Twoich prawach opisane zostały w Polityce prywatności oraz Regulaminie portalu, z którymi możesz zaponać się w każdej chwili.

Pliki cookies

Stosujemy pliki cookies i inne podobne technologie w celu:

Zakres wykorzystania plików cookies możesz określić w ustawieniach Twojej przeglądarki. Nie wprowdzając zmian zgadzasz się na zapisywanie plików cookies w pamięci Twojego urządzenia.

Szczegółowe informacje nt. sposobu wykorzystania plików cookies znajdziesz w Regulaminie portalu.

Przejdź do serwisu Zamknij