Legenda w 10 odsłonie
Firma Mitsubishi Motors Corporation wprowadziła na rynek japoński model Lancer Evolution X, sedan 4WD o wysokich osiągach, najnowszy z legendarnych już samochodów firmy. Wyróżniający się dynamiczną, sportową sylwetką Mitsubishi Lancer Evolution X został zbudowany na nowej, globalnej platformie. Auto wyposażono w nowy 2-litrowy silnik benzynowy. Modele z dwusprzęgłową skrzynią biegów typu Twin Clutch SST pojawią się na rynku japońskim pod koniec listopada. Europejską premierę Lancera Evolution X z 2-litrowym, benzynowym silnikiem o mocy 295 KM zaplanowano w połowie 2008 roku.
Celem projektantów nowego Lancera Evolution X było stworzenie takiego samochodu, który byłby możliwie najszybszy i jednocześnie możliwie najbardziej bezpieczny w prowadzeniu. W osiągnięciu tego celu pomaga wyposażenie Lancera Evolution X w najnowsze rozwiązania technologiczne znane w przemyśle motoryzacyjnym, w tym system kontroli dynamiki jazdy S-AWC (Super All-Wheel Control - kontrola napędu wszystkich kół) i nowo opracowana dwusprzęgłowa, sportowa skrzynia Twin Clutch SST. Lancer Evolution X jest nowej generacji sedanem 4WD o wysokich osiągach, dzięki któremu kierowca w zupełnie nowy sposób doświadcza dynamicznej jazdy Mitsubishi przez połączenie prędkości z panowaniem nad pojazdem, pewnością i bezpieczeństwem.
Zgrabna, agresywna i funkcjonalna linia nadwozia Lancera Evolution X decyduje o ekscytującym wyglądzie zewnętrznym, który sugeruje doskonałe osiągi na szosie. Całość uzupełnia funkcjonalne wnętrze, które zachęca kierowcę, by w pełni skupił się na prowadzeniu swej maszyny. Lancera Evolution X cechuje wspólny dla wszystkich nowych sedanów Mitsubishi Motors przód (odwrócony pochyły nos z trapezoidalną kratką osłony chłodnicy), pierwszy raz pokazane w nowym Galancie Fortis*. Obok rzucającej się w oczy agresywności, cechującej sportowego sedana o wysokich osiągach, przód został odpowiednio wyprofilowany w celu uzyskania optymalnych osiągów aerodynamicznych.
Lancer Evolution X charakteryzuje się doskonałym napędem i kierowalnością dzięki nowemu mocnemu i lekkiemu 2 litrowemu silnikowi DOHC MIVEC z aluminiowym kadłubem, całkowicie nowemu nadwoziu i sztywniejszemu zawieszeniu. Pomimo tej rasowej turbodoładowanej jednostki napędowej, nowy model uzyskał trzy gwiazdki za emisję spalin - o 50% niższą od wartości wymaganych przez japońskie normy z roku 2005. Znakomite osiągi na drodze i czystość ekologiczna uzupełnione są o elementy bezpieczeństwa, jakich należy się spodziewać od modelu nowej generacji o wysokich osiągach: dwustopniowe poduszki powietrzne dla kierowcy i przedniego pasażera, poduszka kolanowa kierowcy i system reflektorów adaptacyjnych AFS. Wchodzą one w skład wyposażenia standardowego dla wersji GSR.
Twin Clutch SST jest sześciobiegową półautomatyczną skrzynią biegów z wbudowanym automatycznym podwójnym sprzęgłem , które pozwala na błyskawiczne, gładkie zmiany biegów z rewelacyjnym przyspieszeniem, przy jednoczesnym sprawnym przenoszeniu napędu, dającym w efekcie wyjątkową oszczędność paliwa. Aby sprostać wyższej mocy i momentowi obrotowemu dostarczanemu przez nowy silnik, Lancer Evolution X oferowany jest z nową 5-biegową manualną skrzynią biegów, zapewniającą płynniejsze przełączanie biegów i lepsze wyczucie dźwigni zmiany biegów dla tych kierowców, którzy preferują bardziej bezpośrednią kontrolę typową dla skrzyń manualnych.
Wszystkie modele Lancer Evolution X GSR wyposażone są w system kontroli dynamiki jazdy S-AWC. System inteligentnie steruje kilkoma podsystemami, które regulują moment napędowy i siłę hamowania dla każdego koła, przewidując i reagując na zamiary kierowcy w czasie rzeczywistym w szerokim zakresie sytuacji drogowych. Pozwala to kierowcom o różnych umiejętnościach beztrosko cieszyć się sportową jazdą.
Reklama | Czytaj dalej »
więcej szczegółów techniczych w portalu Zauważyłeś błąd w artykule? Napisz nam o tym
Brak komentarzy
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!