Są przymiarki, decyzji jeszcze nie ma
Podczas ostatniej sesji Rady Powiatu Chojnickiego pojawiły się głosy dotyczące reorganizacji w szkołach ponadgimnazjalnych, zarządzanych przez powiat. Są przymiarki, by szkolną księgowość przenieść do starostwa powiatowego.
Jak mówi wicestarosta Przemysław Biesek-Talewski, nie ma jeszcze żadnych konkretnych decyzji. Za to jest pewne poruszenie wśród pracowników szkół, którzy obawiają się zwolnień pracowników administracyjnych czy sprzątaczek i wynajęcia w ich miejsce firm sprzątających. Niepewni swojego losu wysłali do redakcji naszego portalu dwa listy, w których za naszym pośrednictwem pytają o plany zarządu powiatu. Naszemu reporterowi odpowiedzi co do planowanej reorganizacji udzielił wicestarosta.
Reklama | Czytaj dalej »
Ch24: Czy będzie jedna księgowość dla wszystkich szkół w Starostwie Powiatowym od stycznia 2012 r., a zlikwidowane tym samym działy księgowości w szkołach?
Wicestarosta Przemysław Biesek-Talewski: Takie są przymiarki, jednak żadne decyzje jeszcze nie zapadły. Zdajemy sobie sprawę, że planowane zmiany są dla obecnych pracowników szkół zagrożeniem utraty pracy. Dlatego też zastanawiamy się, jak w maksymalnym możliwym stopniu „zagospodarować” dotychczasowych pracowników jednostek powiatowych. To dla nas ważny aspekt tej sprawy.
Ch24: O ile osób uszczuplona będzie kadra administracyjna w szkołach. Czy prawdą jest, że sprawami kadrowo-administracyjnymi zająć ma się jedna osoba w każdej szkole?
PB-T: Co do spraw kadrowo-administracyjnych – zajmować nimi mieliby się ci sami pracownicy, co dotychczas.
Ch24: Czy Starostwo Powiatowe przewiduje zatrudnienie firm sprzątających?
PB-T: Na razie zbieramy, analizujemy i porównujemy dane o ilości etatów obsługi w stosunku do powierzchni szkół, ilości sal, powierzchni okien, godzin zajęć itd. – chodzi o wypracowanie w miarę jednolitego standardu. Na tym etapie sprawa firm sprzątających nie jest analizowana. Jeżeli w przyszłości takie rozwiązanie miałoby być wprowadzone, to w oparciu o obecny personel, który mógłby np. utworzyć własne firmy (jedno- lub wieloosobowe), spółdzielnię socjalną czy inne formy działalności.
Ch24: O ile etatów łącznie Starostwo Powiatowe chce ograniczyć zatrudnienie w podległych szkołach?
PB-T: Co do etatów księgowości – w zależności od przyjętego modelu ewentualnego zakładu obsługi oświaty (na podstawie własnych symulacji oraz doświadczeń innych chcemy określić ilość niezbędnych etatów). Co do pozostałych etatów administracji i obsługi – na najbliższy rok szkolny zmian praktycznie nie będzie.
Ch24: Czy dyrektorzy szkół wiedzą już o konkretnych rozwiązaniach, czy jak sugerują nam anonimowi autorzy listu do redakcji, spotkanie owo jest przeciągane w czasie i uniemożliwi jakąkolwiek dyskusję?
PB-T: Dyrektorzy wiedzą o planach, szczegółowych rozwiązań nie znają, bo jeszcze ich nie ma. Planujemy spotkanie z dyrektorami i dyskusję – jeszcze w maju odbędzie się narada w tej sprawie.
Ch24: Jakich oszczędności spodziewa się starostwo po zmianach organizacyjnych w podległych sobie szkołach?
PB-T: To zależy od przyjętych rozwiązań. W dalszej perspektywie, kiedy dzięki powstałej jednostce obsługującej oświatę można będzie dokonywać analiz kosztów funkcjonowania, wprowadzać zmiany, a także oszczędzać np. na wspólnym organizowaniu przetargów na materiały, energię itd., oszczędności mogą być wyraźne. Szacujemy je na kilkaset tys. zł rocznie.
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (83)
- Komentarze Facebook (...)
83 komentarzy
Tak łamie się tym ludziom i ich rodzinom życie. Zapytajcie panowie urzędnicy autorzy tych absurdalnych pomysłów, co stanie się z tymi ludźmi i ich rodzinami? Jaką gotujecie im przyszłość? Ich dzieciom?
Wiem, was to nie dotyczy. Wy nie musicie już obawiać się o swoje . Ale to wy jesteście odpowiedzialni za to, że powiększają się szeregi ludzi, którzy mają żal do wybrańców Oderwaliście się zupełnie od ludzkiej rzeczywistości. Poza „szołami” dla polityków, nic dla niej nie robicie. ....
Przypomnę Tobie, że Skaja, Szczepański i Finster szli w wyborach w jednej ekipie. O ile sobie przypominam "Razem dla powiatu". Tak więc realizacja ukrytego w szczegółach programu zaczyna pokazywać się na światło dzienne. Likwidacja Powiatowego Młodzieżowego Domu Kultury, który pod rządami dyrektora Zenona Graszka objął faktycznie (!!!) cały powiat, też nastąpi niebawem. A i o innych pomysłach usłyszycie za jakiś czas. I Pan burmistrz Finster na to się zgadza.
To jest ich metoda. Likwidować co dobre, by móc realizować swoje pomysły. Nierzadko nietrafione jak np. supertoaleta. Niebawem będziecie mieli Inkubator Przedsiębiorczości. Jaki z niego będzie pożytek nie muszę Wam chyba odpowiadać.
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!