Do Klawkowa na rowerze
Jak już wcześniej pisaliśmy, przy okazji omawiania tegorocznych miejskich inwestycji, jedną z nich jest ciąg pieszo-rowerowy w stronę Brus. Wykonała go firma Skanska z Warszawy za kwotę prawie 250 tys. złotych.
Ścieżka jest fragmentem nowego połączenia z podchojnicką miejscowością Klawkowo. Zarząd Dróg Wojewódzkich oraz gmina Chojnice wspólnie sfinansowali budowę własnego odcinka do tej wsi. Wykonawcą jest także firma Skanska. Samorządom miasta i gminy Chojnice nie było łatwo dogadać się, co do wspólnej realizacji tego zadania. Trasa rowerowa do Klawkowa na terenie miejskim zaczyna się przy wjeździe na parking przy cmentarzu komunalnym i kaplicy. Z tego miejsca do granicy Chojnic jest 940 metrów, ale z budżetu miasta zapłacono tylko za odcinek długości 505 metrów. Kończy się on w pobliżu tzw. witacza i tablicy drogowej informującej o wyjeździe z obszaru zabudowanego. Las po prawej stronie ul. Kościerskiej i trasy nr 235 jest jeszcze w granicach miasta. Teren gminy Chojnice zaczyna się za ścianą lasu, przed skrzyżowaniem z drogą do Klawkowa. – Odcinek wzdłuż lasu powstał w ramach wspólnej inwestycji, którą prowadziliśmy z ZDW. Nie znamy jeszcze kosztu odcinka, który wybudowaliśmy na gruncie miasta. Nie wiem także, czy będziemy domagali się rekompensaty finansowej od UM. Ścieżka rowerowa powstała bez chodnika, z dopuszczeniem na niej ruchu pieszego. Tak przewidywała opracowana na nasze zlecenie dokumentacja, w takim standardzie będą budowane ścieżki z programu Kaszubska Marszruta – wyjaśnił nam Zdzisław Stormann, dyrektor Wydziału Budownictwa i Gospodarki Przestrzennej w Urzędzie Gminy Chojnice.
Reklama | Czytaj dalej »
Gminna ścieżka na miejskim terenie jest bez chodnika.
Miejski odcinek przy ul. Kościerskiej ma ścieżkę rowerową o szerokości 2 metrów oraz ciąg pieszy, węższy o połowę. Chodnik urywa się w miejscu, gdzie zaczyna się „gminno-wojewódzka” ścieżka rowerowa do Klawkowa. Można nabrać wątpliwości, czy był sens budowania przez miasto także chodnika, zgodnie z projektem z 2009 roku, skoro gmina kawałek dalej dopuszcza ruch pieszy na drodze rowerowej. Przy okazji stwierdziliśmy, że mimo zapowiedzi przedstawionej na sesji RM w maju 2011 przez burmistrza Arseniusza Finstera, nie wykonano chodnika i ścieżki rowerowej w stronę osiedla Igły od kręgielni do skrzyżowania z drogą do zakładu branży mięsnej. – Niestety, ale nie udało nam się zrealizować wykupu terenów pod jej budowę od firmy DROBET. Pieniądze zaplanowane na to zadanie znajdą się w przyszłorocznym budżecie. Co do rozliczenia z gminą jej nakładów na naszym terenie związanych z budową ścieżki do Klawkowa, będę rozmawiał z wójtem Zbigniewem Szczepańskim – stwierdził Arseniusz Finster.
Może warto w 2012 roku także dokończyć poszerzenie drogi do osiedla Igły lub choć przykryć dywanikiem asfaltowym betonową drogę w jej centrum. Niedługo trzeba będzie zmienić znak ograniczenia prędkości z 30 km/godzinę do 20 lub mniej.
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (13)
- Komentarze Facebook (...)
13 komentarzy
http://rowery.teatrnn.pl/node/351/Kostka_i_asfalt_-_porównanie_kosztów%3A_kostka_dwukrotnie_droższa
za zapowiedź budowy wyłącznie ścieżek rowerowych w tym standardzie.
Gdzie nie spojrzeć-POLBRUK-straszy wszędzie!
będę śledzić ten temat...
Nawierzchnie dróg (taże DDR, czyli Dróg Dla Rowerów) mają zapewnić m.in. jak najwyższy komfort jazdy - bez względu na to, czy będą to samochody, czy bicykle. A mogą zapewnić to tylko różne odmiany nawierzchni bitumicznych. Odzwierciedla się to w uchwalanych w coraz większej ilości polskich miast standardach budowy dróg rowerowych, które wykluczają stosowanie kostki betonowej.
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!