II LO i Technikum nr 1 najwyżej w rankingu
Już po raz 14 dziennik „Rzeczpospolita” i miesięcznik „Perspektywy” opublikowały ogólnopolski ranking szkół ponadgimnazjalnych. Najlepsze lokaty spośród chojnickich szkół zajęły w nim II LO im. gen. Władysława Andersa oraz Technikum nr 1 w ZSP nr 1.
Po raz drugi prowadzona była odrębna klasyfikacja dla szkół ogólnokształcących i techników. Przed rokiem II LO zajęło 149 miejsce w swojej kategorii. Teraz uplasowało się na 288 miejscu z 43,85 punktami. Pierwsze miejsce, tak jak i rok wcześniej, zajęło Liceum Akademickie UMK w Toruniu z dorobkiem 100 punktów. Następne jest XIV LO im. Polonii Belgijskiej we Wrocławiu (85,85 pkt.) i XII LO w Szczecinie (81,19 pkt.). W klasyfikacji wojewódzkiej, która liczy 50 pozycji, II LO zajęło 19 miejsce. W pierwszej dziesiątce są wyłącznie szkoły z Trójmiasta. W tym zestawieniu z Chojnic znalazły się jeszcze: Katolickie LO im. Romualda Traugutta (36,36 pkt. i 45 miejsce) oraz Akademickie Liceum Ogólnokształcące (36,08 pkt. i 48 miejsce). W rankingu ogólnopolskim te szkoły zajmują miejsca powyżej 500.
Reklama | Czytaj dalej »
W klasyfikacji pomorskich techników najwyżej umieszczono Technikum nr 1 w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Chojnicach. Zdobyło 59,58 pkt., co dało 10 miejsce w naszym województwie i 193 miejsce w Polsce. Wysoko umieszczono także Technikum nr 2 w Zespole Szkół Kształcenia Ponadgimnazjalnego (55,19 pkt., 28 m.) oraz Technikum im. Stefana Bieszka w Zespole Szkół (50,89 pkt., 39 m.). Pierwsze miejsce w naszym województwie zajęło Technikum Hotelarskie w Gdyni z 83,80 pkt. Dało to 8 miejsce w kraju. Wśród techników najwyżej sklasyfikowano Technikum Elektroniczne im. Obr. Lublina 1939 r. z Lublina.
Jak podają organizatorzy rankingu, głównymi jego adresatami są tegoroczni absolwenci szkół gimnazjalnych. Przy jego tworzeniu w odniesieniu dla szkół ogólnokształcących brano pod uwagę następujące kryteria i wagi procentowe - sukcesy w olimpiadach 30 %, matura przedmioty obowiązkowe 30 %, matura przedmioty dodatkowe 35 %, opinia akademicka 5 %. W przypadku techników - sukcesy w olimpiadach 20 %, matura przedmioty obowiązkowe 30 %, matura przedmioty dodatkowe 15 %, wyniki egzaminów zawodowych 30 %, opinia akademicka 5 %. Przy ustalaniu wyników brano pod uwagę osiągnięcia wszystkich 4288 szkół ponadgimnazjalnych w Polsce.
Oczywiście z takich lokat swych szkół są zadowoleni ich dyrektorzy. – Na pewno na nasz wynik największy wpływ miała praca uczniów oraz kompetencje nauczycieli. Liczyły się też wyniki egzaminów maturalnych, które zdali w komplecie wszyscy uczniowie ostatnich klas. Mieliśmy też dwóch uczestników finałów ogólnopolskich olimpiad. W Historycznej nasz uczeń został laureatem, gdyż zajął IX miejsce, z Literatury i Języka Polskiego dostał się do finału – przekazała nam Jolanta Wróblewska, wicedyrektor II LO.
– Sądzę, że przyczyniły się do naszego wyniku bardzo dobre wyniki na maturach i egzaminach zawodowych. Nasi uczniowie mieli także spore osiągnięcia w konkursach i olimpiadach. Jeden z uczniów był laureatem wojewódzkiego finały Euroelektry – poinformował nas Jan Semrau, dyrektor ZSP nr 1.
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (47)
- Komentarze Facebook (...)


USD
DKK
EUR
TRY
CHF
NOK
GBP
SEK



Związki i pracodawcy domagają się...
Hołownia: 6 sierpnia odbiorę od...
Nowy sondaż prezydencki
47 komentarzy
Ale jakby spojrzeć na to z drugiej strony:
- skoro karda nauczycielska w większości jest średnia żeby nie powiedzieć kiepska,
- skoro działalność pozalekcyjna to właściwie wymarłe pojęcie,
- skoro konkursy to zasadniczo tylko olimpiady przedmiotowe kuratorium oświaty,
to co tę szkołę wyróżnia na tle innych?
Wydaje mi się, że tam gdzie nie ma samych "kujonów" nauczyciel musi więcej z siebie dawać, by klasa się czegoś nauczyła. Więc jeżeli ktoś nie potrzebuje wyścigu szczurów żeby się uczyć, to pewnie lepiej zrobi jak pójdzie do 1 LO... Jakbym miał wybierać 2gi raz to bym właśnie tak zrobił...
Jest kilku naprawdę dobrych nauczycieli w 2LO, ale stanowią oni mniejszość.
Większość z nich zamiast uczyć na lekcjach, skupia się na podawaniu CZEGO się nauczyć, tzn. dyktuje punkty do zeszytu, definicje, wzory. Na następnej lekcji kartkówka z tego i tak w kółko. I oczywiście wtedy wszyscy uczą się we własnym zakresie, bo wciąż idą tam ambitni ludzie i nie chcą dostać złych ocen, a nauczyciel cieszy się że jest taki super skuteczny bo z kartkówki same dobre oceny
Na miejscu dyrekcji zastanowiłbym się, gdzie popełnili błąd, bo jak widać odkąd jest nowa dyrekcja jest tylko gorzej. Ale zapewne widzą to wszyscy tylko nie sami zainteresowani
Fakt też pozostaje faktem, za dyr. Mrówczyńskiego szkoła rosła w siłę i pięła się w górę, na początku panowania nowej dyrekcji było widać dobre chęci... teraz natomiast można odnieść wrażenie, że dobre chęci może i były, ale ostatecznie wyszło "jak zwykle".
Zapytajcie uczniów tej szkoły, ile ich rodzice wydają na korepetycje. Bulwersujące!
Podpisał się: nauczyciel oburzony tym, co słyszy o korepetytorskim odcieniu tej szkoły
i 19 na 50. R.e.w.e.l.k.a
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!