Eksperymentowania ciąg dalszy
Długo trwały prace projektowe nad Kaszubską Marszrutą. Gdy wreszcie udało się ruszyć z pracami budowlanymi na terenie gminy Chojnice, okazało się, że pomysły projektantów w praktyce się nie sprawdzają. Chodzi o nawierzchnię ścieżki na terenie pasów przeciwpożarowych w lasach, która jest zbyt piaszczysta jak dla dwóch kółek.
Pełnomocnik wójta ds. budowy ścieżek rowerowych Kazimierz Haliżak wraz z inspektorem nadzoru Andrzejem Leszmannem zaproponowali nawierzchnię w technologii, którą wykorzystano na terenie gminy Czersk. - Materiały dla 6-7-centymetrowej warstwy wierzchniej mają pochodzić m.in. z Borzyszków i ze żwirowni spod Bobolic. Projektanci odstąpili od drugiej warstwy podsypki piasku. Podbudowa będzie z warstwy grubego żwiru – tłumaczy wójt.
Reklama | Czytaj dalej »
Wójt - nowa receptura nawierzchni ścieżki
To jednak nie koniec eksperymentów. Niezależnie od tych działań, firma Agcel z Chojnic chce zaproponować swoje rozwiązanie dla ścieżki. - Wykonują analizy drogowe i chcą zaproponować technologię ścieżek szutrowych. Jak nie skorzystać, kiedy oni nawet wzorzec chcą wykonać na własny koszt na pewnym odcinku w ramach promocji firmy – mówi Zbigniew Szczepański.
Praca na placu budowy nie zostaje wstrzymana z tego powodu. Firma Marbruk przygotowuje ścieżki na odcinku z Charzyków do Chocińskiego Młyna. Te we wsiach są z polbruku bezfazowego.
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (10)
- Komentarze Facebook (...)
10 komentarzy
ile to wogóle kosztuje, ten odcinek po lesie? przeciez do Klawkowa mozna było zastosowac specustawę i ścieżka prawdopodobnie wyszła taniej niz toto coś (za 250tyś powstał prawie kilometr porządnej ścieżki-dane z artykułu http://chojnice24.pl/artykul/11416/do-klawkowa-na-rowerze/)
no i kolejna wypowiedź wójta
"Zapytaliśmy włodarza gminy Chojnice, czy budowanie ścieżek rowerowych z asfaltu jest droższe od polbrukowych. – Kosztorysy obydwu są bardzo zbliżone. Niestety, wśród firm „asfaltowych” jest o wiele mniejsza konkurencja, niż wśród specjalizujących się w polbruku. Skutkuje to niższą o ok. 30 % ceną, niż z asfaltu. Staramy się jednak budować z masy bitumicznej, gdyż jazda po niej jest wygodniejsza, a materiał trwalszy – odpowiedział. (artykuł http://chojnice24.pl/artykul/10715/w-gminie-sciezki-beda-z-asfaltu/)" czyli dajemy zarobić swoim, nie mającym żadnej praktyki w budowie? parodia ...
na dodatek dodam jeszcze tylko/aż to... może to czegoś nauczy...
http://rowery.teatrnn.pl/node/351/Kostka_i_asfalt_-_por%C3%B3wnanie_koszt%C3%B3w%3A_kostka_dwukrotnie_dro%C5%BCsza
http://img31.imageshack.us/img31/6003/polczyn2.jpg
To asfaltowa ścieżka z Połczyna Zdrój do Złocieńca. Prawie 30km wypasu... Dobrze wydane dofinansowanie unijne...
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!