Coraz bliżej likwidacji linii kolejowych
Wczoraj (30.11) w Kościerzynie odbyło się spotkanie samorządowców z zachodniej części województwa pomorskiego z wicemarszałkiem Ryszardem Świlskim. Dyskutowano na nim na temat planów ograniczenia liczby połączeń kolejowych, które mają wejść w życie od 9 grudnia.
Miasto Chojnice było reprezentowane przez wiceburmistrza Edwarda Pietrzyka, gmina Chojnice przez zastępcę wójta Piotra Stanke, powiat chojnicki przez wicestarostę Przemysława Bieska – Talewskiego. Obecni byli także posłowie Marek Biernacki oraz Stanisław Lamczyk. Byli także przedstawiciele spółek Przewozy Regionalne, Arriva oraz Szybka Kolej Miejska. Wczorajsze spotkanie było efektem dyskusji, która wywiązała się na ostatniej sesji Sejmiku Województwa Pomorskiego. Wówczas zdecydowano o zorganizowaniu cyklu spotkań konsultacyjnych z samorządowcami, by przekazać im informacje o planach ograniczenia liczby połączeń wraz z uzasadnieniem, wysłuchać opinii na ten temat. Jak przekazał nam Edward Pietrzyk, spotkanie w Kościerzynie trwało około 70 minut. – Ryszard Świlski przekazał nam, że na czterech liniach o najmniejszych potokach pasażerskich w skali województwa od marca 2013 roku może być zawieszone kursowanie pociągów osobowych. Są to Chojnice – Kościerzyna, Chojnice – Szczecinek, Czersk – Kościerzyna oraz Słupsk – Ustka. Od 9 grudnia na tych dwóch pierwszych liniach ulegnie likwidacji po jednej parze połączeń. Jako powód podał wzrastające o około 30% koszty dostępu do linii kolejowych. Najostrzej skrytykował te plany poseł Biernacki, który pytał o sens kupowania przez województwo nowych szynobusów. Marszałek zapowiedział, że bez wsparcia finansowego ze strony lokalnych samorządów plany likwidacji linii i połączeń zostaną wdrożone. Jedynie przedstawiciel miasta Kartuzy wyraził zainteresowanie rozmową na ten temat. Inni samorządowcy tłumaczyli się, że mają już gotowe prowizoria budżetowe bądź brakiem pieniędzy. Wybieram się wraz z burmistrzem Arseniuszem Finsterem do Człuchowa na poniedziałkowe (3.12) spotkanie, gdzie oprócz władz tego miasta, będzie wójt Zbigniew Szczepański oraz wójt gminy Człuchów Adam Marciniak. Przekażę tam uzyskane w Kościerzynie informacje – poinformował nas Edward Pietrzyk.
Reklama | Czytaj dalej »
Tak przed wyjazdem swego zastępcy na to spotkanie skomentował Arseniusz Finster plany zmniejszenia ilości połączeń kolejowych – Musimy głośno mówić o tym, że w wyniku restrukturyzacji tych połączeń oraz modernizacji innych linii kolejowych, tworzy się podział naszego województwa na okręg A i B. My jesteśmy w B. Mamy fatalny dojazd do Gdańska.
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (73)
- Komentarze Facebook (...)
73 komentarzy
Naprawde nie trzeba na torach jechac do koscierzyny przez 100min , mozna pojechac autobusem przez 70min , tyle ze to wymaga organizacji, ale o ile sa realne szanse na ekonomiczne uzasadnienie autobusu to kolej to tylko koszty. Szkoda ludzi tracacych prace
Jak dobie dalej wyobrazacie polaczenia z gdanskiem? w szynobusie do koscierzyny czesto jest tylko 10 osob wiec to nie jest ekonomiczne, lepiej aby jechal autobus do koscierzyny, po co utrzymywac torowisko dla 5 pociagow dziennie ? koszty koszty, poza tym pociag do gdanska jedzie 180 min co daje srednia 40km/h jak przed wojna - kolej sie sama nie
Spróbuj w nocy wyjechać, by o dobrej porze dotrzeć do Warszawy (przez Bydgoszcz), to niestety trzeba jechać do Tucholi.
Pomorskie szuka oszczędności, gdyż:
"W przyszłym roku dochody województwa mają wynieść 707,5 mln zł, przy tegorocznej kwocie 839 mln zł.".
Na połączenia które zostaną obcięte, brakuje 8 mln. Województwo Pomorskie, do kolei dokłada 80 mln.
Jako osoba często podróżująca pociągami, wcześniej w miarę nie mogłem narzekać na ofertę przewozową w województwie. Owszem brakowało jakiegoś późniejszego połączenia z Trójmiasta, ale i tak nie było jeszcze najgorzej. Teraz dopiero będzie źle, a nasza władza co? Szybko się obudziła, jak o tym trąbi się już co najmniej od września. Na uratowanie Chojnice - Szczecinek i Chojnice - Kościerzyna jednak jeszcze nie jest za późno.
PKP PLK ciągłym podnoszeniem stawek za dostęp do infrastruktury, skutecznie rozwali lokalne połączenia, a rację bytu będą miały coraz to droższe w utrzymaniu główne linie w kraju i co większe regionalne.
W Polsce radocha, że będą jeździć Pendolino, w 5 godzin z Trójmiasta do Krakowa, nowoczesne i szybkie składy, a tu w regionie cięcia, cięcia i jeszcze raz cięcia.
O reaktywacji Chojnice - Nakło i wtedy dalej pociąg na Poznań to już w ogóle sobie możemy wybić z głowy.
A temat Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, nasz powiat chyba kompletnie olał. Powiat bytowski walczy i efekty widać. Chojnic jak by to kompletnie nie interesowało. A szkoda, bo chyba powinno nam się jeszcze bardziej ułatwić transport do Trójmiasta? Bydgoszcz mnie nie interesuje, mieszkam w województwie Pomorskim i chciałbym w miarę szybko dotrzeć do Trójmiasta i móc wrócić o rozsądnej porze.
- na odcinku Chojnice - Kościerzyna od 09.12.2012 nie będzie kursować 1 para pociągów, a od 02.03.2013 pociągi nie będą uruchamiane.
- na odcinku Chojnice - Szczecinek od 09.12.2012 nie będzie kursować 1 para pociągów, a od 02.03.2013 pociągi nie będą uruchamiane.
- 2 pary pociągów kursujące obecnie w relacji Czersk - Kościerzyna -Czersk od 9 grudnia nie będą uruchamiane".
Byś się wstydził komuchu lub ormowcu wspominać tamte czasy.
http://www.przewozyregionalne.pl/w-regionach,pomorskie,wydarzenia-z-regionu,s,0,8475.html
Przecież już wczoraj Przewozy Regionalne podały oficjalną informację, że na liniach Chojnice - Kościerzyna i Chojnice - Szczecinek od 2 marca 2013 nie będzie kursował żaden pociąg! Ponadto na linii Tczew - Chojnice - Piła w sobotę i niedzielę oraz święta będzie kursować znacznie mniej pociągów niż dotychczas. Czyli z tego wynika że prawdopodobnie od marca 2013 roku Sekcja Przewozów Pasażerskich w Chojnicach przestanie istnieć. Obsługiwali by tylko jedną linię: Tczew - Chojnice - Piła, i z punktu ekonomicznego nie będzie opłacało się ich utrzymywać. Pociągi spokojnie obsłużą drużyny z Tczewa i Piły. Tak więc kolejarze z Chojnic zasilą armię bezrobotnych.
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!