Problem podwójnego OC
Pan Tomasz posiadał polisę OC ważną do 20 października 2012 r. Nie był już zainteresowany ofertą dotychczasowego ubezpieczyciela, więc wysłał wypowiedzenie umowy. Niestety okazało się, że wypowiedzenie doszło do ubezpieczyciela 22 października 2012 r., czyli po terminie. Pan Tomasz w międzyczasie zawarł umowę z innym Towarzystwem ubezpieczeniowym. Posiada więc dwie ważne polisy OC zawarte w tym samym czasie na ten sam pojazd. Czy można coś zrobić w tej sytuacji?
Konsument powinien niezwłocznie złożyć wypowiedzenie do Towarzystwa, z którym umowa przedłużyła się automatycznie, czyli de facto należy ponownie wysłać wypowiedzenie do ubezpieczyciela, z którym konsument nie zamierza kontynuować dalszej współpracy. Z dniem 11 lutego 2012 r. weszły w życie przepisy nowelizujące ustawę o ubezpieczeniach obowiązkowych. Nowe zasady likwidują problem tzw. podwójnego ubezpieczenia OC. Dotyczyć to będzie jednak umów zawartych od 11 lutego 2012 r. Pan Tomasz będzie musiał zapłacić jedynie za okres ubezpieczenia, czyli w tym przypadku do czasu złożenia wypowiedzenia. Warto podjąć negocjacje z ubezpieczycielem o umorzeniu składki powołując się na podwójne ubezpieczenie tego samego pojazdu. Należy jednak pamiętać, iż odstąpienie od należnej składki jest dobrą wolą ubezpieczyciela.
Reklama | Czytaj dalej »
Umowę ubezpieczenia OC zawiera się na okres 12 miesięcy. Nadal obowiązuje wymóg wypowiedzenia umowy OC najpóźniej na 1 dzień przed końcem okresu, na który została zawarta. Jeżeli nie dopełni się tego obowiązku, to umowa zostanie „automatycznie” zawarta na kolejny rok. Wypowiedzenie należy złożyć w formie pisemnej, bezpośrednio u Ubezpieczyciela lub agenta współpracującego z Towarzystwem. Wypowiedzenie można także wysłać listem poleconym. W przypadku umów zawartych do 10 lutego 2012 r. za datę złożenia wypowiedzenia uważa się dzień, w którym wypowiedzenie dotarło do ubezpieczyciela. Wobec tego, jeżeli oświadczenie o wypowiedzeniu wysyłane jest pocztą, datą wypowiedzenia nie będzie data nadania listu w placówce pocztowej, lecz data otrzymania pisma przez Ubezpieczyciela. Natomiast w sytuacji wypowiedzenia umowy zawartej od 11 lutego 2012 r. o terminie złożenia wypowiedzenia decyduje data stempla pocztowego.
Powiatowy rzecznik konsumentów Joanna Gierszewska pełni dyżury we wtorki i środy w godz. 9-14 w Starostwie Powiatowym w Chojnicach (nr biura 43). W pozostałe dni pisemne zgłoszenia można składać w biurze obsługi interesantów lub drogą elektroniczną na maila rzecznikpk@powiat.chojnice.pl.
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (6)
- Komentarze Facebook (...)
6 komentarzy
ubezpieczyciele to banda złodziei!
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!