Rada rodziców ma postulaty
Członkowie rady rodziców Gimnazjum nr 1 przy ul. Młodzieżowej na środowym (3.04) posiedzeniu jednogłośnie przyjęli treść pisma adresowanego do przewodniczącego rady miejskiej Mirosława Janowskiego i urzędu miejskiego. Autorzy mają uwagi do sposobu finansowania szkół i nagradzania najlepszych uczniów.
Pomysłodawcą napisania wniosku do władz miasta jest Zbigniew Szyszka. Jako członek Rady Samorządów Osiedlowych na jej lutowym posiedzeniu podniósł sprawy, które znalazły się później w piśmie rady rodziców. - W Gimnazjum Katolickim w porównaniu z Gimnazjum nr 1, w przeliczeniu na ucznia nagrody są sześciokrotnie wyższe. Prosta matematyka, co jest, uważam, kuriozalną sprawą, ponieważ nie można z grupy 100 osób tak samo nagradzać, jak z grupy 600 osób. Należałoby to przemyśleć i należałoby to bardzo poważnie przeanalizować, bo to samo łączy się ze stypendiami, z tym gorącym tematem, który ostatnio się pojawił, ale to za chwilę. Podobnie jest z funduszem remontowym, ponieważ szkoły bez względu na kubaturę w tym roku otrzymały te same środki finansowe. Czyli na szkołę przyznawane jest np. 80 tys. zł na remonty. Jak można szkołę typu Gimnazjum nr 1 porównywać, no już z wymienionym wcześniej Gimnazjum Katolickim, gdzie uczęszcza 100 uczniów? Odwrotne proporcje są zachowane i za każdym razem są w jednym kierunku. Ja nie wiem, czy to wynika ze zbieżności nazwisk dyrektorów poszczególnych, czyli dyrektora Wydziału Oświaty i dyrektora Zespołu Szkół Katolickich? - stwierdził wówczas Zbigniew Szyszka.
Reklama | Czytaj dalej »
W złożonym dziś (4.04) w ratuszu piśmie rodzice gimnazjalistów z ul. Młodzieżowej domagają się, by fundusz przeznaczany na nagrody burmistrza był proporcjonalny do ilości uczniów w szkołach. „Niesprawiedliwe jest nagradzanie 3 uczniów ze szkoły, w której uczy się blisko 600 uczniów i 3 uczniów ze szkoły, do której uczęszcza około 100 uczniów.” – uważają. Drugi punkt dotyczy funduszu remontowego w miejskich szkołach: „Przedstawiona propozycja po 80 000 zł na szkołę wzbudziła zdziwienie i sprzeciw. Wnioski nie dotyczą remontów kapitalnych i przebudowy. Nasza propozycja: szkoły powinny otrzymywać środki na remonty bieżące proporcjonalnie do kubatury obiektu.” Są zdania, że subwencja oświatowa nie jest dzielona sprawiedliwie: „Dotychczasowy sposób przyznawania dotacji w rażący sposób (75 %-100 %) narusza zasady równego traktowania podmiotów dla których dotacje są przyznawane. Nasza propozycja: równe wysokości dotacji w przeliczeniu na ucznia.” Mają także propozycję wprowadzenia stypendiów dla uczniów o niskich dochodach w rodzinie, którzy osiągają dobre wyniku w nauce.
Autorzy wniosku proszą o przedstawienie swych propozycji na sesji rady miasta. Liczą także, że ustosunkuje się do nich dyrektor Wydziału Edukacji w urzędzie miejskim. Gdy będzie znana odpowiedź na to pismo, również ją zamieścimy.
Fragment protokołu z obrad Rady Samorządów Osiedlowych z 18.02.2013
Pismo Rady Rodziców Gimnazjum nr 1
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (49)
- Komentarze Facebook (...)
49 komentarzy
Dowodów potwierdzających tę tezę jest mnóstwo – od skamielin wykopywanych na całym świecie, dzięki którym możemy chronologicznie prześledzić zmiany od najprostszych organizmów aż do człowieka, po wyniki badań biologii molekularnej, które opisują podłoże wszystkich procesów napędzających ewolucję. Postęp w dziedzinie genetyki dostarcza informacji o tym, że ewolucja zachodzi ciągle - np. wirusy czy bakterie stale przystosowują się do zmieniającego środowiska.
Większość krajów Europy Zachodniej przyjmuje neutralny światopoglądowo sposób edukacji. Teoria ewolucji jest tam integralną częścią nauczania biologii i nauk przyrodniczych. Jednak w Wielkiej Brytanii ponad 50 proc. społeczeństwa chciałaby, żeby obok teorii Darwina wspominano również o kreacjonizmie. W Stanach Zjednoczonych te proporcje są odwrócone. Wynika to z odmiennego systemu edukacji, gdzie rodzice mają większy wpływ na program nauczania w konkretnej szkole. W niektórych stanach naucza się głównie kreacjonizmu pomijając milczeniem teorię ewolucji. Natomiast w Serbii od 2008 roku nauczanie teorii Darwina w szkołach jest zakazane. W Polskich szkołach nadal naucza się o ewolucji, ale bardzo wiele osób się temu sprzeciwia.
CO MUSI SIE WYDARZYĆ ŻEBY PAN ZIARNO DOPROWADZIŁ DO SYTUACJI W KTÓREJ LEKCJE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO NA BASENIE OD DRUGIEJ KLASY SZKOŁY PODSTAWOWEJ DO PIERWSZEJ GIMNAZJUM WŁĄCZNIE BĘDĄ PROWADZIĆ NAUCZYCIELE WUEFU KTÓRZY JAKO JEDYNI MOGĄ PROWADZIC TAKIE ZAJĘCIA?...
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!