Brama Pomorza spotyka się z przedsiębiorcami z regionu
Pod koniec października w Pawłówku k. Chojnic zostanie otwarte największe centrum handlowe w regionie – Brama Pomorza. Obok sklepów znanych sieciowych marek, znajdą się w nim również punkty handlowe lokalnych przedsiębiorców. Już 5 września w Centrum Edukacjo-Wdrożeniowym w Chojnicach odbędzie się spotkanie, podczas którego zainteresowani będą mogli poznać szczegóły dotyczące najmu powierzchni handlowej w nowopowstającym centrum.
O nowych możliwościach i korzyściach, jakie czekają na małe i średnie firmy w ramach współpracy z galerią handlową, porozmawiamy z Piotrem Kowalskim, Dyrektorem Działu Komercjalizacji Rank Progress SA, inwestora Bramy Pomorza.
Reklama | Czytaj dalej »
Kiedy odbędzie się spotkanie z lokalnymi przedsiębiorcami?
Spotkanie jest zaplanowane na 5 września o godzinie 10:00 w Centrum Edukacyjno-Wdrożeniowym w Chojnicach. Zapraszamy wszystkich, którzy prowadzą już swój własny biznes w branży handlowo-usługowej ale także osoby, które dopiero zastanawiają się nad rozpoczęciem działalności gospodarczej.
Dlaczego zdecydowaliście się Państwo na taką bezpośrednią formę kontaktu?
Kończymy obecnie proces komercjalizacji Bramy Pomorza i zależy nam na pozyskaniu lokalnych przedsiębiorców. Ponieważ istnieje wiele mitów na temat prowadzenia małej oraz średniej działalności w galeriach handlowych uważamy, że warto je rozwiać podczas bezpośredniego spotkania. Będziemy mieli wówczas możliwość odpowiedzi na każde pytanie.
A czy w Bramie Pomorza są jeszcze wolne lokale?
CH Brama Pomorza to około 50 lokali oraz kilkanaście punktów sprzedaży czasowej. Obecnie dysponujemy jeszcze ostatnimi wolnymi lokalami oraz tzw. czasowymi wyspami.
Jaka jest więc specyfika tego centrum, czy będzie to atrakcyjne miejsce dla przyszłych Najemców?
Jest to centrum typowo regionalne, w którym obszar napływu klienta wynosi ponad 150 tysięcy mieszkańców. Nasza oferta skierowana jest do mieszkańców, m.in.: Chojnic, Człuchowa, Czerska, Sępolna Krajańskiego, Tucholi czy Brus, ale także do np. turystów, którzy licznie napływają na te tereny w ciągu całego roku. Brama Pomorza dodatkowo jest zlokalizowana przy głównych szlakach komunikacyjnych w regionie, co czyni ją atrakcyjną dla wielu osób – w promieniu 70 km nie ma tak dużego obiektu handlowego.
Czy oddalenie od większych miejscowości nie wpłynie na frekwencję w galerii?
Brama Pomorza zlokalizowana jest w pobliżu głównych szlaków komunikacyjnych w regionie. Osoby, które poruszają się samochodami będą mogły bez problemu dotrzeć do centrum. Do swojej dyspozycji będą miały również wygodny parking na 1300 miejsc postojowych. Jeżeli chodzi o klientów podróżujących komunikacją miejską, specjalnie dla nich zostanie przygotowany przystanek autobusowy na terenie centrum. Będzie on obsługiwał zarówno komunikację miejską oraz PKS. Naszym celem jest zapewnienie wygodnego dojazdu do Bramy Pomorza mieszkańcom z całego regionu. Dlatego też, wspólnie z PKS w Chojnicach przygotowujemy atrakcyjną siatkę połączeń, m.in.: z Tucholi, Czerska, Człuchowa i Sępólna Krajeńskiego. Specjalnie dla naszych klientów planujemy także uruchomienie bezpłatnego autobusu na trasie: Chojnice – CH Brama Pomorza - Chojnice, który będzie kursował przez pierwsze miesiące od otwarcia centrum.
Dlaczego warto przenieść swoją działalności do galerii handlowej?
Uważam, że jest kilka istotnych powodów. Działalność prowadzona w galerii handlowej, to przede wszystkim komfort dla klientów. Mają oni zapewnioną wygodę, bogatą ofertę handlową i usługową, a także całą potrzebną infrastrukturę. Dodatkowym plusem, jest również fakt, że galeria handlowa coraz częściej staje się centrum rozrywki – oprócz sklepów i usług, klienci mają do dyspozycji wiele atrakcji – np. w Bramie Pomorza zostanie umieszczona lokalna scena, na której systematycznie będą się odbywały występy artystyczne, koncerty czy pokazy mody.
A jakie może Pan wskazać korzyści dla Najemców, którzy się zdecydują na współpracę z Bramą Pomorza?
Przede wszystkim fakt, że będą mogli prowadzić swój biznes w nowoczesnych warunkach, bez obawy o problemy techniczne. To równie dodatkowe zabezpieczenie dla firmy – nie muszą się obawiać np. o akty wandalizmu, a części wspólne obiektu objęte są stałą ochroną. Dodatkowym plusem jest również fakt, że galerie handlowe coraz częściej stają się popularnym punktem na mapie miasta – oprócz stałych klientów, zaglądają do nich również turyści oraz mieszkańcy okolicznych miast i miasteczek, którzy stają się potencjalnymi nabywcami.
Lokalizacja punktu handlowego lub usługowego w centrum handlowym to również możliwość wykorzystania licznych kanałów promocyjnych stosowanych przez dział marketingu danego obiektu. Obecnie prawie każda galeria posiada swoją stronę internetową, profil na Facebooku, program lojalnościowy czy specjalny magazyn reklamowy. Dodatkowo organizowane są wydarzenia specjalne, takie jak loterie, konkursy czy okazjonalne eventy. Takie działanie posprzedażowe prowadzone przez centrum to nie tylko zwiększenie frekwencji w obiekcie, ale także nowe możliwości promocji i zyskania stałych oraz lojalnych klientów dla wszystkich Najemców.
Jak wiadomo w galerii handlowej występuje bardzo duża ilość punktów usługowych i handlowych. Czy nie jest to dodatkowa konkurencja dla przedsiębiorcy?
Bardzo często słyszę to pytanie, gdyż mniejsi Najemcy uważają, że większe sieci handlowe będą dla nich konkurencją. Tak się jednak nie dzieje. W Bramie Pomorza będzie ok. 50-60 różnych punktów handlowo-usługowych, które wspólnie stworzą atrakcyjną i spójną ofertę. To przede wszystkim ona wpływa na zainteresowanie klientów danym centrum – a to jest korzyść dla wszystkich. Ponadto w Bramie Pomorza będzie zatrudnionych ok. 500 pracowników – to kolejna grupa stałych nabywców, do których można dotrzeć ze swoimi produktami lub usługami.
Kto odpowiada za realizację Bramy Pomorza?
Inwestorem jest Rank Progress, jeden z największych polskich deweloperów, który działa na polskim rynku nieruchomości od 1997 roku. W tym czasie zrealizował 50 projektów inwestycyjnych, w tym wybudował 8 własnych galerii i parków handlowych, głównie w miastach średniej wielkości. Od 2010 roku spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych.
Czy Rank Progress ma doświadczenie we współpracy z lokalnymi przedsiębiorcami?
Tak. Rank Progress od wielu lat prowadzi projekty w średniej wielkości miastach. Do tej pory skomercjalizowaliśmy wiele obiektów, a obecnie zarządzamy również czteroma centrami - w Legnicy, Jeleniej Górze, Grudziądzu i Świdnicy. Nasze doświadczenie pomaga nam prowadzić trwałe relacje nawet z najmniejszymi firmami. Jesteśmy elastyczni i naszą ofertę dostosowujemy indywidualnie do potrzeb i możliwości każdego przedsiębiorcy.
Jaki jest model współpracy Rank Progress z Najemcami?
Naszym Najemcom możemy zaproponować dwa modele wparcia – pomoc w przygotowaniu i realizacji lokalu oraz profesjonalne doradztwo biznesowe. Dzięki specjalnemu programowi wykończenia powierzchni handlowej, przedsiębiorcy mogą korzystać ze sprawdzonych przez nas biur projektowych i firm wykonawczych oraz otrzymać od nas pomoc w zakresie technicznym i formalnym. Podczas budowy centrum każdy obiekt ma dedykowanego opiekuna, tzw. pilota, który odpowiada za koordynację budowlaną oraz dokumentową między Wynajmującym a Najemcą.
Drugi model wsparcia realizowany jest już podczas działalności operacyjnej centrum. Zespół zarządzający danym obiektem pozostaje w stałym kontakcie z Najemcami i angażuje ich w planowanie i realizację działań, których celem jest uzyskanie jak największej odwiedzalności obiektu. Zaliczają się do nich wszelkie akcje promocyjne, eventy, itp. Dzięki takiemu systemowi współpracy przedsiębiorca zyskuje pomoc w prowadzeniu swojego biznesu
i poczucie stabilności, a inwestor ma pewność długoterminowego najmu powierzchni.
Na co jeszcze przedsiębiorca powinien zwrócić uwagę przed przeniesieniem swojego biznesu do centrum handlowego?
Ważnym elementem współpracy miedzy Wynajmującym a Najemcą jest przejrzysta
i czytelna forma rozliczania opłaty serwisowej. Pod tym pojęciem rozumiemy przede wszystkim rzeczywiste i uzasadnione koszty, ponoszone przez inwestora w związku z funkcjonowaniem obiektu, a które nie są kosztami indywidualnymi lokalu Najemcy. Zaliczamy do nich, m.in.: działania marketingowe, zarządzanie obiektem, ochronę i monitoring, media oraz sprzątanie części wspólnych. Jeżeli chodzi o Rank Progress, to w ramach zarządzania naszymi obiektami, korzystamy tylko z własnego Działu Wynajmu i Zarządzania Obiektem, a nie z zewnętrznych firm. Dzięki temu nasi Najemcy nie ponoszą dodatkowych opłat.
W Bramie Pomorza będą sklepy dużych, sieciowych marek. Dlaczego więc inwestorowi zależy na lokalnych Najemcach?
Nasze centra zlokalizowane są głównie w średniej wielkości miastach, gdzie występuje najwięcej małych i średnich przedsiębiorstw. Dlatego też w naszych inwestycjach zakładamy duży stopień współpracy z lokalnymi firmami. Dzięki takiemu rozwiązaniu obie strony odnoszą obopólne korzyści: przedsiębiorcy dokonują bezpiecznej inwestycji, a Rank Progress zyskuje sprawdzonych i znanych przez mieszkańców Najemców.
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (0)
- Komentarze Facebook (...)
Brak komentarzy
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!