Więcej parkingów, więcej klientów?
Stworzenie elektronicznej mapy strefy A, a także użyczenie bezpłatnie pasa drogowego w celach promocyjnych, to propozycje Arseniusza Finstera dla kupców z centrum.
Wczoraj (16.01) odbyło się drugie spotkanie włodarza miasta z kupcami. Zebrani w sali obrad wspólnie radzili, co zrobić by kupujący chętniej zostawiali złotówki w centrum niż podmiejskiej galerii. Zdaniem kupców istotą problemu jest dostępność parkingów. Inaczej sądzi włodarz: - Odrobiłem lekcje przez te dwa tygodnie. W Chojnicach w centrum nie ma gdzie zrobić zakupów po 15. Sklepy powinny być dłużej otwarte - mówi Finster.
Reklama | Czytaj dalej »
Przedsiębiorcy Wojciech Libera i Tadeusz Ossowski twardo obstają przy swoim pomyśle, aby wpuścić ruch samochodowy ul. Cechową do centrum na trzymiesięczny okres próbny. Z rezerwą do tego pomysłu podchodzi burmistrz Arseniusz Finster, który proponuje, aby w tej sprawie wypowiedziała się najpierw komisja gospodarki komunalnej, samorządy osiedlowe i rada miejska.
Na życzenie kupców burmistrz złoży wniosek do Poczty Polskiej, Urzędu Skarbowego, a także szkół by udostępniły swoje powierzchnie parkingowe klientom w soboty i niedziele. Do komisji do spraw oznakowania trafi zaś wniosek o jednostronne parkowanie przy ul. 31 Stycznia. Urzędnicy przyjrzą się również funkcjonowaniu sygnalizacji świetlnej na ulicy Sukienników przy skrzyżowaniu z Bankową. – Nasza sygnalizacja ustawiona jest pod kierowców, a nie pieszych. Nigdy nie nastąpi pełne rozwiązanie problemu, ale kluczem może być obwodnica zachodnia – przekonywał Arseniusz Finster.
Kolejną propozycją włodarza jest stworzenie elektronicznej mapy strefy A, na której ma znaleźć się oferta handlowa kupców ze starówki. Przygotowaniem materiałów na stronę miałby się zająć ankieter z Promocji Regionu Chojnickiego.
Przy okazji konsultacji z kupcami poruszony został również problem stałych bywalców centrum, którym nie w głowie wycieczki do Bramy Pomorza. - Zmniejszymy populację gołębi, ale w sposób humanitarny. Żaden ptak nie odniesie obrażeń i żaden nie zginie. Podejmiemy stanowcze działania, w wyniku których ptaki przeniosą się w inne miejsce – zapowiada burmistrz. Nad przeprowadzką ptaków czuwać będzie Polski Związek Hodowców Gołębi.
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (47)
- Komentarze Facebook (...)
47 komentarzy
dwóch poznaniaków jak wyrywali sobie złotówkę z rąk.
Jednym z nich był Libera bo z stamtąd pochodzi.
Ma wykupione w centrum miasta sporo kamienic, więc tylko jemu tak na prawdę najbardziej na tym zależy.
Umie liczyć tylko na swoja stronę nie licząc się z ludźmi.
Przypomnijmy sobie jak to ta sama osoba przez kilkanaście lat była podłączona do ZECU i nie płaciła za ogrzewanie swojego budynku.
WSTYD WSTYD WSTYD
CWANIAK CWANIAK
Ludzie tak szybko nie zapominają panie L.
"Wyjaśnienie intuicyjne
Wąskim gardłem systemu są drogi lokalne, na których czas przejazdu bardzo szybko wzrasta wraz z intensywnością ruchu. Po pojawieniu się dodatkowej drogi dostępna staje się nowa trasa, prowadząca oprócz nowego skrótu YX tylko drogami lokalnymi.
Z perspektywy pojedynczego pojazdu, dopóki nową trasą AYXB jeździ mniej aut niż trasami AXB i AYB, kierowca zmieniający trasę na AYXB oszczędza trochę czasu sobie i tym, którzy jadą autostradą, z której użycia zrezygnował, oraz powoduje stratę czasu u tych, którzy jadą drogą lokalną, na którą przeniósł się z autostrady. Ta strata jest 10 razy większa niż zysk w przeliczeniu na jeden samochód. Zatem z każdym kolejnym kierowcą decydującym się na AYXB sumaryczne zużycie czasu przez wszystkich kierowców rośnie. Ponieważ w stanie równowagi wszyscy kierowcy jadą równie długo a suma czasów podróży wzrosła, nowy stan równowagi jest mniej efektywny od starego.
Z perspektywy całości systemu nowy odcinek drogowy odciąża ruch na autostradach, gdzie jest to mało odczuwalne, a w zamian jeszcze bardziej zagęszcza ruch na drogach lokalnych, powodując wydłużenie czasu podróży."
Teraz wygląda inaczej prawda?
http://powietrze.krakow.pl/prawo-lewisa-mogridgea-paradoks-braessa-czyli-im-wiecej-drog-tym-wieksze-korki/
Oczywiście dotyczy to także parkingów: im więcej ich w centrum, tym większy generowany ruch - i korki :-)
Wszystkie miasta odchodzą od jazdy i parkowania w centrum tylko Chojnice muszą być inne na czele z wąskimi ulicami ( np.takimi jak lichnowska do bani no i ten pomylony przejazd z jednej na drugą stronę ulicy dla rowerów kpina ) .
A może w Gdańsku rajcy też powinni wpaść na pomysł przejazdu obok NEPTUNA na przykład, a co tam w Chojnicach mogą to niech wszędzie robią taką chałę
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!