Miejsce na węzeł
Wyburzenie dworcowych obiektów wzdłuż peronu II na rzecz powierzchni komunikacyjnej było tematem dzisiejszego spotkania dyrektora PKP Nieruchomości Tomasza Czabańskiego z burmistrzem Arseniuszem Finsterem. Miasto będzie musiało w ramach MOF-u zorganizować węzeł komunikacyjny umożliwiający pasażerom przesiadanie się do różnych środków transportu. W ten sposób pozyska pieniądze na rewitalizację przestrzeni w tym obrębie. Niezbędne będą parkingi samochodowe i rowerowe. Jest zgoda z obu stron, że część budynków jest zbędna.
Nie ma za to zgody od kolei na likwidację peronów I i II. Ewentualnie po 2020 roku, a do tego czasu węzeł ma być już gotowy. Miejsce na niego burmistrz Arseniusz Finster znalazł wzdłuż peronu II. - Obiekty są zupełnie martwe i nie ma na nie zapotrzebowania, a powierzchnia jest całkiem duża. Jesteśmy w stanie się tam zmieścić i nie dotykamy ulicy Nad Dworcem – opisuje włodarz po dzisiejszej wizji lokalnej. Przedstawiciel kolei do pomysłu wydaje się być przekonany. Jak argumentuje Tomasz Czabański, w tej chwili te obiekty są zbędnym kosztem. - Aż się prosi, żeby zmienić charakter miejsca, ale naszym marzeniem jest, żeby być może wieżę ciśnień uchować, by taki akcent kolejowy zostawić - zauważa. Niewykluczone, że jeszcze inne budynki będą musiały zostać zachowane, bowiem pieczę nad nimi sprawuje wojewódzki konserwator zabytków, ale burmistrz przekonuje: - To nie są obiekty wielkiej wartości, a dzięki naszym działaniom będziemy ratować obiekt najważniejszy, czyli główny budynek dworcowy.
Reklama | Czytaj dalej »
Dyrektor Tomasz Czabański przyznaje, że najważniejszym zadaniem jest skomunikowanie terenu między torami z miastem. - Zakładamy optymistycznie, że będziemy mogli w poziomie szyn przejechać od ul. Towarowej w rejon dworca – opisuje.
Zmiany mają nastąpić nie tylko wewnątrz terenu dworca, ale także na samym wjeździe. - Generalnie w naszej koncepcji chcielibyśmy sprzed dworca całkowicie wykluczyć autobusy i taksówki, tak by to była przestrzeń komunikacyjna dla pasażerów – zapowiada włodarz. Jak będzie zgoda kolei, to skarpy wzdłuż wjazdu mogą zostać "obcięte", postawione mury oporowe i uzyskane miejsce np. na miejsca parkingowe.
Za dwa tygodnie kolejne spotkanie z władzami PKP w sprawie przejęcia dworca i koncepcji węzła integracyjnego.
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (16)
- Komentarze Facebook (...)
16 komentarzy
finster naprawde prosze zrezygnuj bo wykonczysz mieszkancow nerwowo swoimi dziwnymi pomyslami, wedlug mnie kompletnie nie nadaje sie pan na burmistrza tego miasta
peletonik który wyjeżdża od 14:00 z przemysłowej ciągnie się do dworcowej !!
tu jest problem a nie jakaś modernizacja.
jeśli tak zależy to trzeba wykupić dworzec i zrobić od A do Z a nie w pół środki się bawić.
więcej powagi panowie na stołkach.
a nie przysylaja nastepnego wypasionego dyrektorka ktory stara sie wycisnac z samorzadu
co moze , finster daje sie zrobic jak dziecko przy tym, zamiast takich dyrektorkow co bezczelnie
przyjezdzaja wyciagac kase kolej powinna sama zadbac o swoj majatek
nastepnym razem panie czabanski niech sie pan zastanowi czy mozna zebrac na samorzadzie a samodzielnie ciagnac niezla kase z pkp,
moim zdaniem niech sie zawali razem z ta grupa czabanskich , oni doprowadzili do takiego stanu niech sie martwia dalej
Powiekszenie parkingu ?
Po co dla garstki podróżnych.
Pieniądze są potrzebne na inne projekty w chojnicach.
Jak to jest że skoro burmistrz się za coś bierze to albo balturium albo bzdury na pkp, kompletny brak wyczucia co boli mieszkańców.
Podpowiadam wiec ci burmistrzu bo nie masz bladego pojecia - z miasta się nie idzie wydostać i wrócic, połaczenia jakie zapewnia pkp i pks to dno !
Powołaj spolke przewozy chojnickie zeby był zapewniony dojazd do okolicznych duzych miast. To jest potrzebne dla ludzi a nie te chore pomysly.
Wiadomo ze kolej jest bankrutem i nic nie zrobi. Dlatego trzeba zostawic panow z pkp niech swoje mierne uslugi oferuja nowakom i innym z platformy, moze na sejmik pojada koleja.
Wprowadzcie busy, w innych miastach juz jezdza z powodzeniem,krocej, taniej, lepsza jakosc podrozy niz w starych smierdzacych pociagach
Mieszkancy potrzebuja preznego pks gdzie z chojnic co 2h beda odjezdzac autobusy do poznania,bydgoszczy,gdanska,koscierzyny. Komunikacja wowczas bylaby wygodna. A nie to co teraz po 3 pociagi na dobe,
Kolejny pomysl ksiezycowej ekonomii, wydac kupe kasy na podsypanie nasypow a potem nie bedzie na przejazdy, kolej w chojnicach juz dawno stracila racje bytu, za maly strumien podroznych, 1700 osob przewoza dziennie pociagi chojnicie to akurat na 30 kursow autobusu,
wystarczy zainwestowac w 20 szt autobusow i dobrze ulozyc rozklad, za dotacje dla pkp moga jezdzic caly rok, pociag kosztuje 10x tyle co autobus za kilometr
Nie burzyć wież wodnych (to prawdziwe "cacka" inżynierii budowlanej) i zachować budynek noclegowni (hotelu dla kolejarzy). Po wyremontowaniu mógłby służyć i byłby swoistą wizytówką.
A Wy wszyscy tylko BURZYĆ ! - to ma być metoda ?! Dworzec PKS na kolejowym peronie ??? - to utopia !!!
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!