Oznakowanie w centrum do poprawki
Na pewno wymalowane będą białe linie. Zmian będzie więcej, a w magistracie przygotowywana jest korekta zmiany organizacji ruchu. To pokłosie pisma Kamila Kaczmarka, jednego z inicjatorów referendum w sprawie likwidacji straży miejskiej.
Wątpliwości Kaczmarka co do prawidłowości oznakowania przy ul. Młyńskiej potwierdziło starostwo. Przejście dla pieszych znajdujące się zaraz przy rynku nie jest typową zebrą, czyli nie jest wyznaczone za pomocą odpowiednich znaków P-10. Na dodatek w jego bliskim sąsiedztwie znajduje się miejsce parkingowe.
Reklama | Czytaj dalej »
„Wyznaczenie miejsca do postoju pojazdów przed przejściem dla pieszych narusza przepisy art. 49 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo o ruchu drogowym, bowiem zabrania się zatrzymania pojazdu na przejściu dla pieszych, na przejeździe dla rowerzystów oraz w odległości mniejszej niż 10 m przed tym przejściem lub przejazdem” - starostwo odpowiedziało na pismo Kamila Kaczmarka, a do urzędu miejskiego wystąpiło o usunięcie nieprawidłowości. Samo oznakowanie zastrzeżonego miejsca parkingowego też nie jest prawidłowe. Znak jest za nisko. Podobnie było przy ratuszu, ale znaki informujące o miejscach parkingowych dla osób niepełnosprawnych są już na odpowiedniej wysokości, jak np. na pl. Św. Jerzego, gdzie zawitał „łowca fotoradarów” Emil Rau. Choć urzędnicy długo nie chcieli przyznać wprost, że oznakowanie jest nieprawidłowe, to w końcu przystąpili do wprowadzania zmian. Sam burmistrz patrzy na nie krytycznie.
- Polecam idiotyczny widok przy wejściu do parku Tysiąclecia, gdzie mieliśmy przepiękne znaki zodiaku, a teraz górują znaki parking dla osób niepełnosprawnych. Tam też podnieśliśmy, zgodnie z prawem, chociaż mieliśmy zatwierdzoną organizację ruchu, czym się broniła straż miejska. A to jest nic. My na rynku mamy oznakowanie poziome, że są parkingi, bo są z cegieł robione, a teraz będziemy smarować całe miasto na biało farbami akrylowymi. Malowanie granitu białymi iksami będzie wyglądać okropnie. Ci co stanowią prawo, powinni dać nam możliwość innego oznakowania nawierzchni, które są z klinkieru i granitu – oburza się Arseniusz Finster.
Mało tego członek opozycyjnego Projektu Chojnicka Samorządność zwraca uwagę, że na rynku nie ma znaku informującego o sposobie parkowania. - Zgodnie z art. 46 kodeksu drogowego pkt 2 - kierujący pojazdem, zatrzymując pojazd na jezdni, jest obowiązany ustawić go jak najbliżej jej krawędzi oraz równolegle do niej. Oczywiście od tej reguły są wyjątki, ale tylko jeśli inny sposób zatrzymywania/parkowania określają znaki, wtedy ma zastosowanie pkt 4 - kierujący pojazdem jest obowiązany stosować sposób zatrzymania lub postoju wskazany znakami drogowymi. Zgodnie z planem organizacji ruchu na całej długości Starego Rynku nie są przewidziane znaki ani pionowe, ani poziome nakazujące inny sposób parkowania. Ukośne linie z kostki brukowej są zatem jedynie elementem ozdobnym, wprowadzającym kierowców w błąd – podkreśla Kaczmarek.
Dyrektor wydziału komunalnego Jarosław Rekowski informuje, że trwa właśnie opracowanie organizacji ruchu ze zmianami. Jakimi dokładnie, tego wprost powiedzieć nie chce. - Będzie uzupełniona na pewno o znaki poziome. Dostaliśmy pismo ze starostwa z zapytaniami pana Kaczmarka i na podstawie tego przygotowujemy zmiany w organizacji ruchu w strefie centrum i je wprowadzimy. Będą uwzględniały wszystkie te elementy i to nie tylko ulicę Młyńską i Stary Rynek, ale też Gimnazjalną, Nowe Miasto i ulice przyległe – odpowiada dyrektor komunalki. Organizację ruchu będzie musiało zatwierdzić starostwo. Dotychczasową także opiniowało przed laty, a teraz wnioskuje o usunięcie nieprawidłowości.
Dyrektora Rekowskiego pytamy wprost czy zmiany są zasadne? - Będą zgodne z rozporządzeniem. Dostosujemy się do pisma, które dostaliśmy ze starostwa. Chcemy to szybko zrealizować, najlepiej latem – odpowiada lakonicznie. Nie ukrywa jednak, że pism od Kamila Kaczmarka wpływa do ratusza więcej. - Pewnie będzie miał satysfakcję, ale moim zdaniem nie wpłynie to w istotny sposób na poprawę bezpieczeństwa.
Tu bardziej rozchodzi się o kwestię ewentualnego karania przez straż miejską, bo urzędnik ma świadomość, że wobec nieprawidłowości w oznakowaniu każda wątpliwość będzie rozstrzygana na niekorzyść straży miejskiej.
Odp. UM ws. organizacji ruchu i stref parkowania
Odp. starostwa ws. przejścia przy ul. Młyńskiej
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (33)
- Komentarze Facebook (...)
33 komentarzy
Znaki drogowe poziome
P-1 P-1 linia pojedyncza przerywana
oddziela pasy ruchu na jezdni,
P-2 P-2 linia pojedyncza ciągła
linia ta oddziela pasy ruchu na jezdni. Jej przekraczanie jest zabronione,
P-3 P-3 linia jednostronnie przekraczalna - krótka
linię tę stosuje się do oddzielenia pasów ruchu o przeciwnych kierunkach. Linię tę można przekraczać tylko od strony linii przerywanej.
P-4 P-4 linia podwójna ciągła
linia ta rozgranicza pasy ruchu o przeciwnych kierunkach. Linii tej nie wolno przekraczać,
P-6 P-6 linia ostrzegawcza,
P-7a P-7a linia krawędziowa przerywana
linia ta umieszczana jest przy krawędzi jezdni. Oznacza ona, że nie wolno zatrzymywać się na jezdni wzdłuż tej linii, ale wolno zatrzymywać się po przekroczeniu tej linii (np. na poboczu),
P-7b P-7b linia krawędziowa ciągła
linia ta zabrania kierującemu zatrzymywania się zarówno na jezdni jak i na poboczu.
Strzałki
Znaki drogowe poziome w postaci strzałek możemy podzielić na:
strzałki kierunkowe,
strzałki naprowadzające.
Strzałki kierunkowe umieszczane są na poszczególnych pasach ruchu na skrzyżowaniach. Oznaczają one, że przejazd przez skrzyżowanie z pasa ruchu, na którym są umieszczone, jest dozwolony w kierunku wskazanym strzałką. Strzałki naprowadzające oznaczają, że pas ruchu, na którym są umieszczone, kończy się lub w dalszej części jest przeznaczony dla określonych pojazdów (np. autobusy).
P-8a P-8a strzałka kierunkowa na wprost
P-8b P-8b strzałka kierunkowa w lewo
P-8c P-8c strzałka kierunkowa do zawracania
P-9 P-9 strzałka naprowadzająca w prawo
P-9b P-9b strzałka naprowadzająca w lewo
P-10 P-10 przejście dla pieszych
oznacza miejsce na jezdni, które jest przeznaczone dla pieszych chcących przejść na drugą stronę jezdni,
P-11 P-11 przejazd dla rowerzystów
oznacza miejsce na jezdni, które jest przeznaczone dla rowerzystów chcących przejechać na drugą stronę jezdni,
P-12 P-12 linia bezwzględnego zatrzymania - stop
linia ta wskazuje miejsce zatrzymania pojazdu przed skrzyżowaniem. Stosuje się ją razem ze znakiem drogowym pionowym Stop,
P-13 P-13 linia warunkowego zatrzymania złożona z trójkątów
linia ta wskazuje miejsce zatrzymania pojazdu przed skrzyżowaniem. Stosuje się ją wraz ze znakiem drogowym pionowym Ustąp pierwszeństwa przejazdu,
P-14 P-14 linia warunkowego zatrzymania złożona z prostokątów
linia ta wskazuje miejsce zatrzymania pojazdu np. na skrzyżowaniu z sygnalizacją świetlną przed przejściem dla pieszych wyposażonym w sygnalizację świetlną,
P-15 P-15 trójkąt podporządkowania
może on być stosowany dodatkowo do znaku pionowego Ustąp pierwszeństwa przejazdu lub linia warunkowego zatrzymania, złożona z trójkątów, jeżeli zastosowano znak drogowy pionowy Ustąp pierwszeństwa przejazdu.
P-16 P-16 napis STOP
może być stosowany dodatkowo do znaku pionowego Stop lub linia bezwzględnego zatrzymania - stop, jeśli zastosowano znak drogowy pionowy Stop,
P-17 P-17 linia przystankowa
znak ten wskazuje długość odcinka drogi, na którym zabrania się zatrzymywania pojazdów nie będących pojazdami komunikacji publicznej,
P-18 P-18 stanowisko postojowe
znak ten wskazuje sposób parkowania pojazdów. Zakazuje on również parkowania obok,
P-19 P-19 linia wyznaczająca pas postoju
znak ten wskazuje miejsce na jezdni, przeznaczone do parkowania pojazdów,
P-20 P-20 koperta
znak ten wskazuje miejsce przeznaczone do parkowania tylko niektórych pojazdów ustalonych przez terenowy oddział administracji. Postój innych pojazdów jest zabroniony,
P-21 P-21 powierzchnia wyłączona z ruchu o liniowaniu prostym
linie te oznaczają odcinek drogi wyłączony z ruchu drogowego,
P-1 powierzchnia wyłączona z ruchu o liniowaniu łamanym
linie te oznaczają odcinek drogi wyłączony z ruchu drogowego,
P-22 P-22 bus
oznacza, że pas jezdni, na którym jest on namalowany przeznaczony jest tylko dla komunikacji publicznej,
P-23 P-23 rower
znak ten oznacza, że droga lub pas jezdni jest przeznaczony tylko do ruchu rowerów jednośladowych.
P-24 P-24
miejsce dla pojazdu osoby niepełnosprawnej
P-25 P-25
próg zwalniający
Drogi Antoni poklep burmistrza po plecach i pociesz, że wszystko będzie dobrze. Powiedz Antoni, że trudno Arku ale musimy działać zgodnie z prawem. Niestety ale musimy. Czasy bezprawia powoli kończą się. Nadchodzi czas rozliczeń. Czas na zmiany.
Brawa dla Pana Kaczmarka.
Wydaje się, że ktoś chce zrobić sobie kpiny z kierowców. Jak coś robić to robić to dobrze.
Jeśli chodzi o ulicę Myśliboja to ktoś pewnie chce pobić swoisty rekord w niepotrzebnym oznakowaniu ulicy. Po co tam znaki wykluczające się i inne znaki skoro ulica jest wyłączona z ruchu. Zwracam uwagę na to, że w wielu miejscach w centrum i jego obrębie są ulice wyłączone z ruchu a stoją na nich znaki płatnego parkowania. Przecież każdy parking jest strefą ruchu to jak on może być wyłączony z ruchu????
To tak jak by postawić znak zakaz ruchu przed wiazdem na parking.
Wtedy to pewnie Straż Miejska z Panem Rudnikiem na czele miała by radochę
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!