Dworzec przejęty, ale bez daty
W minioną sobotę (5.09) burmistrz Chojnic w obecności marszałka województwa podpisał porozumienie w sprawie przejęcia dworca kolejowego w Chojnicach. Uroczystość odbyła się na dworcu w Brusach, gdzie podobny dokument podpisał także burmistrz Brus. Dzięki pieniądzom z Unii dworce mają zostać zmodernizowane i w ich miejscu stworzone tzw. węzły integracyjne.
Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że cztery lata temu także podpisywano podobne porozumienie. Wówczas, podobnie jak teraz, zbiegło się to z nadchodzącymi wyborami parlamentarnymi. Na obu uroczystościach pojawił się poseł Stanisław Lamczyk. Na dodatek, jak podkreśla burmistrz Arseniusz Finster, pod porozumieniem, które podpisał, nie ma konkretnej daty. - Datę uzależniam od terminu ogłoszenia konkursu przez marszałka. Nie chciałbym przejmować dworca na rok przed tym. Przejmę go formalnie mniej więcej na pół roku przed wejściem na roboty budowlane. To skąd taki pośpiech z parafowaniem porozumienia? - pytamy. - Inne samorządy przejęły dworce z datą sobotnią, a ja w związku z tym, żeby nie robić miastu niepotrzebnych kosztów utrzymania obiektu i nie chcąc być posądzonym za niegospodarność zamierzam przejąć go na kilka miesięcy przed rozpoczęciem inwestycji – odpowiada.
Reklama | Czytaj dalej »
Marszałek Mieczysław Struk do Brus przyjechał z Gdańska szynobusem. Ze względu na remont odcinka kolejowego Brusy – Chojnice nie zajechał do Chojnic. Środki na węzły integracyjne dla samorządów są znaczone w ramach MOF-ów. Przebudowa chojnickiego dworca według szacunków ma kosztować ponad 20 mln zł. Na razie miasto przygotowało prawie 10 wariantów koncepcji zagospodarowania przestrzeni dworca. Jedna obejmuje nawet wyburzenie budynków mieszkalnych przy ul. Nad Dworcem.
Zdjęcie z 5 października 2011 roku. Arseniusz Finster oraz Tomasz Czabański, dyrektor oddziału gdańskiego spółki PKP Nieruchomości, w październiku 2011 podpisali w budynku dworca porozumienie o bezpłatnym przejęciu praw przez miasto do nieruchomości, na której stoi dworzec kolejowy. Parafowanie umowy miało miejsce krótko przed wyborami w obecności posła Stanisława Lamczyka.
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (7)
- Komentarze Facebook (...)
7 komentarzy
A szkoda, bo przypuszczalnie właśnie ze względu na zapuszczony dworzec PKP/PKS z Chojnic są fatalne połączenia. Czemu kolej miałaby się rozwijać w miejscu, które z roku na rok wygląda coraz bardziej paskudnie. Jedno co się zmienia to ilość dziur na peronach czy brud i zniszczenie w budynku dworca. Ale nawet jak wyremontują dworzec to trzeba potem jeszcze o niego dbać a nie patrzeć jak ulega erozji. To co jest też by wyglądało o niebo lepiej, gdyby ktoś o to dbał!
Zwrócę uwagę na coś co ewidentnie od lat zależy od miasta, mianowicie połączenia autobusowe. Czy ktoś zadbał o to by podróżni mogli sobie wsiąść w autobus? Nie, bo w ciągu dnia kursuje zaledwie kilka połączeń, niedopasowanych pod pociągi. Wszyscy albo idą na pieszo, ktoś po nich przyjeżdża albo płacą sobie za taksówkę drugie tyle co na dojazd do Chojnic. To jest coś co od lat miasto mogło zrobić dla podróżujących pociągami / autokarami i widać jak się postarali.
Wcześniej p. poseł otwierał swoje biuro w Chojnicach. Wszyscy pamiętamy jak to się skończyło. Treść propagandy warto przytoczyć w całości:
„OTWARCIE BIURA POSELSKO-SENATORSKIEGO W MOSTOSTAL CHOJNICE S.A. 8 maja 2010 roku nastąpiło uroczyste otwarcie biura poselsko-senatorskiego w budynku MOSTOSTAL CHOJNICE S.A. Europoseł Jarosław Wałęsa, senator Edmund Wittbrodt oraz poseł Stanisław Lamczyk w obecności prezesa Marcina Garusa oraz ministra Adama Szejnfelda dokonali przecięcia wstęg i otwarcia swojego biura. Otwarcie biura w budynku MOSTOSTALU CHOJNICE S.A. jest nie tylko promocją naszego regionu ale również naszej firmy i całego przemysłu konstrukcji stalowych. Chcemy aby politycy byli bliżej przemysłu, jego problemów, bliżej ludzi którzy tworzą tę gałąź gospodarki. Uważamy, że otwarcie biura poselsko-senatorskiego w biurowcu Mostostalu przyczyni się do poprawy relacji na linii społeczeństwo – polityka - gospodarka.” (pisownia zgodna z oryginałem).
Zbliżenie polityków tak poprawiło sytuację, że dobra firma wystąpiła o upadłość przy czym Chojnice straciły dochody, a wielu ludzi trafiło na bruk.
Co z tego że:
Z ukazanych informacji których 30 października 2014 r. podały Czas Chojnic a mianowicie powstały cztery koncepcje.-Pierwsza i druga są spójne, trzecia jako zachowawcza, a czwarta bardzo odważna.
To Panu Arseniuszowi Finsterowi podoba się ta najbardziej futurystyczna, czyli czwarta i to jedna z najdroższych koncepcji, i tak jak pan burmistrz powiedział na swojej konwencji że decyzja będzie należała do nowej 18 osobowej pana rady.- Będą mieli w czym wybierać.
A kto w większości z dworca będzie korzystał moim zdaniem mieszkańcy, turyści jako pasażerowie.
Dlatego to jeśli chodzi o projekt dworca w Chojnicach władze miasta Chojnice powinny były zrobić zebrania konsultacji osiedlowej -społecznościowej aby, to mieszkańcy wybrali koncepcje zachowawczą.
Przecież to 15 listopada 2015 r. wypada 144 lecie kolei i dworca kolejowego w Chojnicach.
Dlatego powinniśmy tom koncepcją zachowawczą jako trzecią przybliżyć i upamiętnić mieszkańcom i turystą historię kolei w naszym mieście.
Bo chcę osobiście podkreślić że tak jak przyrody czy matematyki nie da się oszukać ani historii.
A tym bardziej jeśli pan burmistrz jeśli mi nie wierzy to niech się przyjrzy pocztówką i zdjęciom budynku chojnickiego dworca ok. 1919 roku.
Dokładnie ze zbiorów Pana Andrzeja Michalskiego oraz skontaktuje się z panem Krzysztofem Werner.
Aby odrestaurować dworzec w ,, trzeciej zachowawczej koncepcji''
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!