Radni burmistrza do dyspozycji mieszkańców
Od 1 lutego rajcy z komitetu wyborczego Arseniusza Finstera będą pełnić dyżury. Chojniczan przyjmować będą w gabinecie radnego, nr 406, w pierwszy i trzeci wtorek miesiąca.
Antoni Szlanga, przewodniczący rady miejskiej, dyżurować będzie w każdy poniedziałek od godz. 10 do 12. Jeśli jednak mieszkaniec będzie miał potrzebę nagłego spotkania się z ów przewodniczącym będzie mógł to zrobić poprzez biuro rady. Po złożeniu prośby zostanie umówiony telefonicznie.
Reklama | Czytaj dalej »
Inni radni dyżurować będą w pierwszy i trzeci wtorek każdego miesiąca w godz. od 15 do 16. - Kontakt w innych terminach, z każdym z radnych, także może nastąpić poprzez wyartykułowanie w biurze rady takiej prośby. Przykładowo, ktoś chciałbym się spotkać z radnym Stanisławem Kowalikiem. Zgłasza to, a na pewno Kowalik następnego dnia przyjdzie – mówi Arseniusz Finster.
Włodarz przyznaje, że nie wie którzy konkretnie radni będą czekali na mieszkańców w gabinecie radnego w dany dzień, podkreśla jednak, że spotkanie z konkretną osobą zawsze można umówić we wspominanym już biurze. - Często jest tak, że radny jest z danego osiedla, czy danego okręgu wyborczego, i akurat z tym radnym obywatel chciałby się spotkać. Taka możliwość będzie istniała – mówi.
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (12)
- Komentarze Facebook (...)
12 komentarzy
Dzisiaj, 25 lat po tym pierwszym dramatycznym apelu do ludzkości o opamiętanie się, naukowcy wydali drugie ostrzeżenie dla ludzkości. Tym razem dramatyczny raport podpisało ponad 15 tys. naukowców ze 184 krajów. W raporcie dla naukowego czasopisma BioSience podsumowali nasze “osiągnięcia” w dziedzinie dbania o planetę. Piszą, że z wyjątkiem ustabilizowania warstwy ozonowej nie osiągnęliśmy poprawy w żadnej z wymienianych przed laty sfer, a w większości z nich zaszła dramatyczna zmiana na gorsze. Ludzkość rozpleniła się o kolejne 2 miliardy, postępuje wycinanie lasów, niszczenie ostatnich dużych siedlisk dzikich zwierząt. W oceanach powiększają się martwe strefy, a całe kontynenty przekształcane są pod uprawy żywności dla człowieka, z czego najbardziej szkodliwe dla środowiska są hodowle zwierząt na mięso. Z naszej przyczyny rozpoczął się już szósty w dziejach Ziemi epizod wielkiego wymierania gatunków – piszą naukowcy. Jedną z największych trosk wyrażanych przez autorów tego raportu jest coraz gorsza sytuacja w kwestii emisji gazów cieplarnianych, która może już wkrótce doprowadzić do załamania się równowagi całych ekosystemów.
Ten wzrost ma związek z rozwojem infrastruktury drogowej i rosnącą liczbą samochodów poruszających się po europejskich drogach. Wzrost ich liczby jest szczególnie odczuwalny w naszym kraju. Według danych GUS w 2012 r. dogoniliśmy Unię Europejską pod względem liczby samochodów na 1000 mieszkańców. Ten wskaźnik wyniósł wtedy 486, co oznacza, że statystycznie prawie co drugi Polak posiada samochód.
- Hałas, jaki powstaje podczas ruchu drogowego generowany jest m.in. przez silnik i układ napędowy pojazdu, oddziaływanie opon z nawierzchnią drogi, opory aerodynamiczne wytwarzane przez krawędzie pojazdu oraz uderzające o siebie elementy samochodów, głównie ciężarowych i przewożonego ładunku. Parametrami decydującymi o poziomie hałasu są, przede wszystkim, natężenie ruchu, prędkość pojazdów oraz obecność samochodów ciężarowych i motocykli, czyli tzw. pojazdów hałaśliwych – mówi dr inż. Janusz Bohatkiewicz z Katedry Budowy Dróg i Mostów na Politechnice Lubelskiej. - Istotne znaczenie dla wielkości generowanego hałasu ma prędkość jazdy oraz rodzaj nawierzchni drogowej.
W zielonej księdze UE „Przyszła polityka zwalczania hałasu” podano, że około 20% ludności Europy musi znosić hałas na poziomie uznanym przez ekspertów w dziedzinie zdrowia za nie do zaakceptowania. Są to już takie natężenia dźwięków, które prowadzą do rozdrażnienia, zakłóceń snu i innych dolegliwości psychosomatycznych. Światowa Organizacja Zdrowia ocenia, że około 40% ludności w UE jest narażone na hałas związany z ruchem drogowym na poziomie przekraczającym 55 dB, a więcej niż 30% społeczeństwa musi znosić w godzinach nocnych hałas o natężeniu wyższym niż 55 dB.
Według opracowania Biura Analiz i Dokumentacji Kancelarii Senatu z 2012 r. szacuje się, że w Polsce narażonych na hałas jest 13 mln osób. Na tle uśrednionych wyników badań poziomu hałasu w Unii Europejskiej, odsetek osób narażonych na hałas w przedziałach: 65-74 dB w dzień i 60-69 dB w nocy w Polsce jest większy niż średnia dla Unii Europejskiej.
- Modernizacja konstrukcji pojazdów na przestrzeni ostatnich dziesięcioleci sprawiła, że hałas generowany i emitowany przez silnik i układ wydechowy został znacznie ograniczony – komentuje dr inż. Piotr Mioduszewski z Politechniki Gdańskiej. – Obecnie dla samochodów osobowych poruszających się z prędkością powyżej 40 km/h, a dla samochodów ciężarowych – 70 km/h, jedynym istotnym źródłem hałasu pojazdu są jego opony toczące się po drodze. Dla najnowszych pojazdów przytoczone prędkości są jeszcze znacznie niższe. W związku z tym dalsza redukcja hałasu drogowego może nastąpić jedynie poprzez zmniejszenie hałasu powstającego przy współpracy opony samochodowej z nawierzchnią drogową.
Redukcja poziomu hałasu o 3 dB jest już znaczną redukcją. Porównywalny efekt można osiągnąć podwajając dystans między odbiorcą hałasu i jego źródłem lub redukując ruch o 50%.
Polskie Stowarzyszenie Wykonawców Nawierzchni Asfaltowych (PSWNA) podaje, że trwają prace nad nowoczesnymi technologiami, które pozwalają na redukcję hałasu drogowego powstającego w wyniku oddziaływania opon pojazdu na powierzchnię drogi.
- Wykonawcy nawierzchni asfaltowych są świadomi zagrożeń środowiskowych i społecznych wiążących się z narażeniem na nadmierny hałas komunikacyjny, stąd też z zainteresowaniem śledzą prace nad udoskonaleniem technologii „cichych nawierzchni” – komentuje Andrzej Wyszyński, prezes PSWNA. – Najcichsze drogi asfaltowe są cichsze średnio o 3-6 dB od najcichszych dróg betonowych, a różnorodność technologii asfaltowych stwarza możliwość budowania dróg o różnej hałaśliwości w zależności od potrzeb. Najnowsze technologie budowy nawierzchni asfaltowych, takie jak nawierzchnie porowate, cienkie dywaniki o nieciągłym i niewielkim uziarnieniu czy nawierzchnie poroelastyczne pozwalają na znaczne obniżenie poziomu hałasu.
Obecnie stosowane nawierzchnie porowate pozwalają na zmniejszenie hałaśliwości nawierzchni o 4-8 dB ze względu na zawartość wolnych przestrzeni stanowiących ponad 20% jej objętości. Testowane są również nawierzchnie poroelastyczne, charakteryzujące się mniejszą sztywnością dzięki zastosowaniu bardziej elastycznego materiału, przykładowo gumy pochodzącej ze zużytych opon, w których objętościowa zawartość wolnych przestrzeni wynosi 25-40%, a guma użyta do produkcji nawierzchni stanowi wagowo do 15-30% lepiszcza. Maksymalna potencjalna redukcja hałasu tej eksperymentalnej nawierzchni wynosi 12-14 dB.
Drogowa analiza kontra medyczna.
Skoro wiadomo z fizyki elektryki, że silniki pił tarczowych oraz motorowych i elektrycznych .
Następnie silniki kosiarek motorowych ,elektrycznych oraz kos spalinowych wytwarzają hałas.
To samochody ze silnikami spalinowymi ,elektrycznymi tym bardziej wytwarzają hałas na szkodę uszu człowieka i trzeba kupić aparaty słuchowe.
Więc trzeba zrównać transport autobusowy, kolejowy,wodny.
A zahamować jak najszybciej samochodowy .
Ustawa śmieciowa powinna ulec natychmiastowej poprawie , na zasadzie zmian cennika kosztów wywozu pojemników. Ceny wywozu nieczystości z przedsiębiorstw, gospodarstw domowych, gospodarstw rolnych, gospodarstw ogrodniczych, gospodarstw sadowniczych, sklepów oraz instytucji powinny wynosić; Za śmieci mieszane w 240 l. pojemniku 60.00 zł, w 120 l. pojemniku 30.00 zł a za śmieci segregowane w 240 l. pojemniku 00.00 zł, w 120 l. pojemniku 00.00 zł. Ponieważ przeciętnie jest 6 grup nieczystości zwanych surowcem wtórnym 1) Szkło 2) Plastik 3) Folia 4) Aluminium 5) Makulatura 6) Złom.
Rozliczenie:Za śmieci mieszane
6x5.00 zł =30.00 zł za 120 l.
30.00 zł x 2 ( dwa razy większy pojemnik czyli w sumie 240 l)=60.00 zł
A kto zechciał by z przedsiębiorców też zarabiać na śmieciach czyli odzyskiwać pieniądze z wcześniejszego zakupu. To miał by prawo być zwolniony z podatku a odsprzedawać surowce na bazie skupu surowców wtórnych. Ta metoda by prędzej ludzi zmobilizowała do segregowania niż dzisiejsza wprowadzona jednocześnie z ustawą śmieciową. Bo tutejsza ludzi zniechęciła niż zachęciła czy urzędnicy tego nie widzą.
A odpady kulinarne np.obierki z terenów blokowisk powinny być odbierane przez Chojnickie wodociągi na kompostownie oczyszczalni ścieków ''IGŁY''. Jak i popiół od centralnego ogrzewania z gospodarstw domowych również przez Chojnickie wodociągi, na kompostownie oczyszczalni ścieków ''IGŁY''. Bo są specjalistyczne środki do rozkładania tego typu odpadów na przykładzie środka firmy Bohdan.
Ochrona środowiska i gospodarki przestrzennej .
Głównym powodem z zagospodarowaniem punktów zieleni w mieście Chojnice jest, brak przedsiębiorstwa usługowo-handlowego zwanym miejskim zakładem ogrodniczym zaliczanym do grupy spółdzielczej . Oraz brakiem możliwości wykonywania usług melioracyjnych, przez chojnickie wodociągi albo specjalistów od melioracji wodnej . Ale i lekkomyślnym rozsprzedawaniu przestrzeni zielonych w prywatne ręce jak i zasypywaniu rowów melioracyjnych i przestrzeni zielonych gruzowiskami. Tyle że i brakiem współpracy z Ekologami, Ligą Ochrony Przyrody. Oraz niezbyt dobrze funkcjonującą ustawą śmieciową która doprowadziła do wybrania przez połowę mieszkańców miasta Chojnice śmieci mieszanych!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
Cennik
Mam nadzieję, że to ugrupowanie jest w parlamencie pierwszy ale i ostatni raz! wraz z PO I PIS
Zazwyczaj za produkty lepszej jakości płaci się więcej wiec można by stwierdzić, że paliwo sprzedawane w Chojnicach jest po prostu lepszej (wyższej) jakości i dlatego kosztuje o 19 groszy więcej niż poza miastem gdzie sprzedawane jest paliwo o niższej jakości!
Dlaczego wszystkie bez wyjatku stacje maja paliwa w chojnicach 19 gr drozsze niz poza miastem? Podkreslam wszystkie
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!