Skrzyżowania równorzędne głównym tematem podczas zebrania os. 'Bytowskie'
– Wprowadzono skrzyżowania równorzędne, które są bardzo krytykowane przez różne strony i tutaj, szczerze mówiąc, będę tego bronił jak niepodległość – deklaruje wiceburmistrz Adam Kopczyński i dodaje, że w ratuszu rozważają ujednolicenie organizacji ruchu w całym mieście.
"Dwójka" pozostaje dalej w rękach przewodniczącej Agnieszki Lewińskiej. To wynik głosowania przeprowadzonego podczas wczorajszego (20.04.) zebrania osiedlowego, na którym stawiło się ponad 40 mieszkańców. Samorząd rozliczył również zeszłoroczny budżet w kwocie ponad 10 tys. złotych i zaplanował tegoroczne imprezy. Mieszkańcy wykorzystali także obecność przedstawicieli ratusza i dopytywali o nurtujące ich kwestie, a było ich kilka, w tym podziurawiona ulica Stefana Żeromskiego, która wymaga kapitalnego remontu. Okazuje się jednak, że droga w przyszłości ma stanowić łącznik z budowanym właśnie zachodnim obejściem. Dlaczego tak? – Nam wbrew pozorom opłaca się nic nie robić na tej ulicy do czasu, aż skończy się inwestycja, żeby ją do końca wybić i zrobić na nowo – tłumaczy Dyrektor Generalny w chojnickim UM, Robert Wajlonis. Ponadto, mieszkańcom ulicy Bolesława Leśmiana brakuje oświetlenia, a pozostałym osobom placu zabaw w części osiedla bardziej wysuniętej w stronę Karolewa. Z kolei projekt przebudowy ulicy Miłosza w planach jest dopiero na przyszły rok, ze względu na ciągłą rozbudowę domów przy tej drodze.
Reklama | Czytaj dalej »
Jednak kwestią najbardziej budzącą poruszenie okazała się być niedawna zmiana organizacji ruchu na tym osiedlu i obniżenie dopuszczalnej prędkości poruszania się autem. – Wszędzie wprowadzono skrzyżowania równorzędne, które są bardzo krytykowane przez różne strony i tutaj, szczerze mówiąc, będę tego bronił jak niepodległość – deklaruje wiceburmistrz Adam Kopczyński i przytacza dane z systemu ewidencji wypadków i kolizji, z którego wynika, iż w 2022 r. w Chojnicach, na skrzyżowaniach z pierwszeństwem ruchu były 92 wypadki i kolizje, a na skrzyżowaniach równorzędnych tylko 8. – To pokazuje skalę bezpieczeństwa wprowadzonych skrzyżowań. W ratuszu rozważają także pewne rozwiązanie. - To ujednolicenie chcemy zastosować w całym mieście, stąd zmiana organizacji ruchu na Kolejarzu, os. Słonecznym – dodaje zastępca burmistrza.
Zmiany nastąpią również na ul. Gabrieli Zapolskiej, gdzie do końca maja pojawią się linie dojazdowe do skrzyżowań oraz lustro na ul. Adama Asnyka. Dlaczego tak, a nie np. progi zwalniające? – pytała jedna z mieszkanek. Z prostej przyczyny - bo jest taniej. Jeden komplet progów, czyli dla prawego i lewego pasa, to koszt ok. 12 tys. zł, natomiast tutaj wymalowanie oznaczeń przy wszystkich skrzyżowaniach to ok. 10 tys. zł. jak tłumaczył dyrektor Wydziału Komunalnego w UM, Jarosław Rekowski.
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (6)
- Komentarze Facebook (...)
6 komentarzy
W 2021 roku było w Polsce 22816 wypadków, 2488 spowodowali pijani uczestnicy ruchu (nie tylko kierowcy!), czyli trzeźwi spowodowali aż 20 328 wypadków! Zgodnie z "logiką" urzędnika powinniśmy przed każdym wyjazdem na drogę golnąć sobie jednego. Dla poprawy bezpieczeństwa. Bo pijani spowodowali dziesięć razy mniej wypadków.
Niech pan urzędnik poda ile było kolizji przed zmianą organizacji ruchu a ile po. Na tych samych drogach.
Mógłbym dyskutować na ten temat długo, ale żeby zachować względnie krótką formę wypowiedzi odniosę się do jedynego argumentu, który Pan przytoczył. Pana argument jest, nomen omen, idiotyczny. Proszę nie robić panny lekkich obyczajów ze statystyki! Odpowiedzią, dlaczego zdarzeń drogowych na skrzyżowaniach równorzędnych jest mniej niż na pozostałych jest fakt, że... takich skrzyżowań jest znacznie mniej!
Opracowuję statystykę, na podstawie danych chojnickiej policji, dla os. Kolejarz, gdzie popełniliście Państwo ten sam błąd. Do tego prowadzę własne obserwacje i rejestruję zdarzenia drogowe na osiedlu. W tym momencie mogę już Pana zapewnić, że w latach poprzedzających (uwzględniając dane w adekwatnych okresach r/r) wprowadzenie nowej (dez)organizacji ruchu zdarzeń drogowych i niebezpiecznych sytuacji na osiedlu było wyraźnie mniej. Szczegółami podzielę się w przyszłym roku, gdy zbierzemy komplet informacji za cały bieżący rok.
Na koniec mała rada ode mnie, Panie Kopczyński, proszę przemyśleć, czy człowiek z takim ego, mający za nic zdanie mieszkańców i wielokrotnie w różnych sprawach wypowiadający się lekceważąco o tym, co mieszkańcy myślą (co wiem poniekąd z pierwszej ręki, wszak zdarzyło nam się rozmawiać)... proszę zastanowić się, czy to jest właściwy człowiek na właściwym miejscu. My, mieszkańcy Chojnic, Pana nie wybieraliśmy. Pan się pojawił znikąd i zaczął się szarogęsić, jakby miasto należało do niego. Przypomnę, że Pan jest tutaj nie po to, aby rządzić i nakazywać, ale żeby służyć, w tym realizować postulaty mieszkańców. Jeśli Pan tego nie rozumie, czas poszukać innej pracy, do czego gorąco Pana (i pośrednio innych Panu podobnych) zachęcam.
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!