Finster ponawia interpelację…
…byłego posła Piotra Stanke. Burmistrz zamierza przekonać dyrektora pomorskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad o potrzebie zgody na wykonanie lewoskrętu z obwodnicy przy stacji benzynowej niedaleko Nieżychowic.
W przyszłym tygodniu ma dojść do spotkania Arseniusza Finstera i Roberta Marszałka, na którym włodarz miasta będzie „usilnie zabiegał i prosił o lewoskręt”. – Nie chodzi o to, aby wzmacniać właściciela kompleksu paliwowo – handlowego przy obwodnicy, ale by kierowcy mogli przez nowy zjazd z niej, wjechać na drogę wojewódzką 212 do Sępólna Krajeńskiego. Do podobnej stacji w Sieroczynie, także na drodze krajowej nr 22, jest możliwe wykonanie lewoskrętu – dodał Arseniusz Finster.
Reklama | Czytaj dalej »
W sierpniu 2009 roku w tej samej sprawie interpelację poselską złożył Piotr Stanke. Podawał w niej podobne argumenty: - Na całej długości trasy chojnickiej obwodnicy, to jedyna taka stacja paliwowa. Bardzo często kierowcy stawiają pytanie: Czym różni się opisywany odcinek drogi krajowej nr 22 od innych jej odcinków, gdzie znajdują się lewoskręty? Z taką sytuacją mamy do czynienia np. na stacji paliw Canpol w Sieroczynie czy stacji paliw w Podgajach. Wspomniał także, że planowana budowa drugiej jezdni jest odkładana na bliżej nieokreśloną przyszłość. Z odpowiedzi wiceministra infrastruktury Radosława Stępnia wynika, że nie ma szans na realizację wniosku ówczesnego posła. - Wybudowanie wnioskowanego przez pana posła lewoskrętu z drogi krajowej, celem skomunikowania jej z drogą wojewódzką, poprzez przejazd przez stację paliw nie jest możliwe, gdyż wiązałoby się z bardzo dużą częstotliwością użytkowania. Jednoznacznie należy przy tym stwierdzić, iż skręt w lewo zdecydowanie zagraża bezpieczeństwu i płynności ruchu na drodze. Tym samym przedmiotowy lewoskręt stwarza niebezpieczeństwo dla użytkowników drogi krajowej.
Może burmistrz Arseniusz Finster ma lepsze zdolności przekonywania zarządcy drogi krajowej, niż poseł. Niewykluczone także, że w 2012 roku zmieniły się uwarunkowania, co do realności planów budowy w tym miejscu nowego węzła na obwodnicy.
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (17)
- Komentarze Facebook (...)
17 komentarzy
Natomiast z punktu widzenia ekonomi.... Tak naprawdę projektanci dość dobrze to wszystko zaprojektowali .....tylko realizacją tak jak to w Polsce bywa nastąpił problem.
Gdyby zgodnie z planem powstała w tym miejscu droga dwupasmowa to nikt by nie mógł skręcać w lewo co nie doprowadziło by do kilku wypadków, które miały tam miejsce. W projekcie była obwodnica zachodnia drogi wojewódzkiej 212 z węzłem bezkolizyjnym w każdym kierunku z drogą krajową 22.
Węzeł, który miał powstać DK22 i DW212 oddalony byłby od obecnej drogi DW212 tylko o ok 2km. Czyli obecna DW 212 tak naprawdę służyła by tylko mieszkańcom Nieżychowic oraz osiedla kolejarz. Podobna sytuacja wystąpiła w przypadku obwodnicy DK22 stary wyjazd na Malbork. (z tej drogi korzystają głównie tylko okoliczni mieszkańcy )
Osoby które jadące z Człuchowa w kierunku Bydgoszczy skracały by drogę. Natomiast osoby jadące z Malborka w kierunku Bydgoszczy wydłużyły by drogę tylko o 2km.
Budowa obwodnicy zachodniej rozwiązuje wiele problemów komunikacyjnych w naszym mieście takich jak:
- powstanie węzeł z DW212
- nowy przebieg DW212 omija miejscowość Nieżychowice
- powstanie idealne połączenie komunikacyjne ze strefą ekonomiczną
- w znacznej mierze zostanie odciążona ulica 14 Lutego, Bytowska
- tranzyt z kierunku Tucholi(DW240) w kierunku Bytowa (DW212) całkowicie ominie Chojnice (wiemy co się dzieje w Chojnicach jak cała centralna i południowa polska latem jedzie lub wraca z nad morza).
Poniżej zamieszczam link (orientacyjny przebieg obwodnicy zachodniej DW212):
http://g.co/maps/wnfp8
Pytanie czy warto walczyć o lewo skrę? który nie jest bezpiecznym rozwiązaniem i który nie rozwiąże w pełni problemów komunikacyjnych w tym rejonie miasta. Czy lepiej walczyć o obwodnice zachodnią?
Często jest tak że połowiczne rozwiązania zostają na lata....
A na BAL POSELSKI na razie nikt się nie wybiera.
Teraz kasa robi swoje.
Zrobją podjazdy pod lub najazd górą a powstanie.
Tylko kasa.
Ja tak uważam , ponieważ Chojnice to pępek najwyższy w kraju.Ale tak jest w RP ze stadionami autostrodami , są śmieszne układy przy sprzedaży i przetargach.
Także ta sprawa to śmiech na sali .Ktoś weźmie kase i pozwolą jeszcze wyburzyć Stary Rynek i zrobią parking
I JAK WSZYSTKO JAK MÓWI PO :::: ZGODNE Z PRAWEM ALBO LEPIEJ PRZEPISY UNIJNE.
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!