Dworzec autobusowy w miejscu dwóch kamienic
Wychodzi na to, że mieszkańcy dwóch budynków przy ulicy Nad Dworcem muszą pogodzić się z czekającą ich przeprowadzką. Koncepcja węzła integrującego, która zakłada ich i pobudowanie w tym miejscu dworca autobusowego, została wybrana w ratuszu jako najlepsza. Także eksperci spoza Chojnic uznali ją za najtrafniejszą.
To właśnie z zaproszeniem ekspertów z zewnątrz wiązali nadzieje chojniczanie mieszkający w sąsiedztwie dworca. Burmistrz na dzisiejsze spotkanie zaprosił dra Marcina Wołka, adiunkta w Katedrze Rynku Transportowego na Uniwersytecie Gdańskim i właściciela firmy doradczej z dziedziny transportu oraz Lecha Żurka, prezesa zarządu Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej w Gdyni. Goście z Trójmiasta przyjrzeli się koncepcjom przygotowanym przez architekta Zdzisław Kufla. Najbardziej spodobała im się piąta, która zakłada likwidację dwóch torów, ale odrzucili ją ze względu na zbyt duże koszty. Na drugim miejscu była ósma koncepcja, którą na poprzednim spotkaniu pokazano mieszkańcom ul. Nad Dworcem. Zaproszeni eksperci zaproponowali, by ją rozwinąć i wprowadzić pewne modyfikacje. Te niestety nie dotyczyły innego usytuowania dworca dla autobusów. Zaproponowali by skonsultować z koleją możliwość dostępu do pierwszego peronu właśnie od strony ul. Nad Dworcem, by zbliżyć komunikacją kolejową z autobusową i jednocześnie stworzyć alternatywny dojazd od strony ul. Warszawskiej. Zdaniem Lecha Żurka, taki pomysł jest najbardziej realny, bo gdy idzie o pieniądze publiczne, trzeba nimi racjonalnie gospodarować. Marcin Wozikowski, od którego wyszła propozycja zaproszenia ekspertów z zewnątrz, wytknął, że nie ma nikogo z dziedziny architektury i planistyki, a nawet nie dało się usłyszeć opinii naszego miejskiego architekta. Pytał, czy były badania pod kątem choćby ilości miejsc parkingowych na dworcu i dlaczego nie ogłoszono konkursu, by swoje propozycje mogli przedstawić studenci architektury. Dla przykładu powoływał się na tczewskie rozwiązania w tej dziedzinie. - Mamy te kilka koncepcji, ale ciągle to wizja jednego człowieka, a potrzebna jest szersza dyskusja – skwitował. - Pan Kufel nie działa w pojedynkę, współpracował z urzędem miejskim, w tym też z architektem miejskim. Myślenie było domeną wielu osób, akurat nie studentów – odparł Arseniusz Finster. - I nie architektów – dokończył przedstawiciel rodzin. Burmistrz zapewnił, że badania ruchu przy projektowaniu zleci Kazimierzowi Jamorozowi.
Reklama | Czytaj dalej »
Czesław Świątkowski próbował zasugerować, że najprostsze rozwiązania są najlepsze i by jednak pozostawić cztery stanowiska dla autobusów przed głównym budynkiem dworca.
To w opinii ekspertów nie zgadza się z ideą zintegrowanego transportu i szybkiego dostępu z jednego rodzaju komunikacji publicznej w inną. - To nie jest obsługa na dzisiejsze czasy – odpowiedział dr Marcin Wołek. - 25 lat temu to źle funkcjonowało. Ma być segregacja ruchu – stwierdził burmistrz Finster.
W końcu do sedna przeszedł radny Mariusz Brunka, który przypomniał, że największe kontrowersje dotyczyły wyburzenia dwóch domów. - Panowie nic nowego nie wnosicie. Czy jest jakaś alternatywa czy uda się to inaczej poukładać? Sam poddał pod rozwagę miejsce, gdzie znajduje się poczta czy stara wieża ciśnień. Autor ośmiu koncepcji uznał, że nie będzie wtedy tak dobrego połączenia, jak w jego zamyśle (kon. nr 8), gdzie tunel wychodzi akurat na wprost zaplanowanego dworca autobusowego. - Trzeba być elastycznym (…). W kwestiach społecznych trzeba mówić twardą prawdę, że jest to interes miasta - stwierdził Lech Żurek, który widzi tu możliwości dla rozwoju miasta.
- Mieszkańcy nie wiedzą nic. Czyli chodzi tylko o naszą zgodę? – podsumowała Maria Podlewska. - Chcemy was przekonać, a nie zmusić – odpowiedział burmistrz, który zapowiedział, że każdą z ośmiu rodzin odwiedzi indywidualnie. - Jak nie wiadomo, o co chodzi, to o pieniądze – skwitował jeden z obecnych.
- Czyli jesteśmy przed faktem dokonanym – stwierdziła mieszkanka ul. Nad Dworcem. - Nie będziecie ekonomicznie poszkodowani – zapewnił Arseniusz Finster.
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (34)
- Komentarze Facebook (...)
34 komentarzy
twoj twardziel bedzie czysty jak łza
uwazaj kogo obrazasz cweluuuuuuuu.
twoj twardziel bedzie czysty jak łza
uwazaj kogo obrazasz cweluuuuuuuu.
Kibole to raczej z patologii się biorą. A zresztą nie mam synalka. Słaby z Ciebie hejter
ty popatrz na siebie lepiej, jak swoje bogate dzieci
wychowujesz cwoku, bo nie wiadomo, czy twoj synalek
zaraz nie wyrosnie na trynkiego kibola albo innego zwyrola.
Tyle ci powiem zasrancu, a od nas sie odwal,
uwazaj o kim piszesz.
Kim jesteś, że masz prawo obrażać ludzi? Nie mam nic wspólnego z ZSMP, nie było mnie na świecie wtedy. A własność jest pojęciem mi znanym. Mieszkam w domu, za który uczciwie zapłaciłam. Nie szanuję ludzi, którzy wyciągają rękę po darmowe mieszkania komunalne w kamienicach, za podatki ściągane z ludzi pracujących. Albo też takich, którzy swoje mieszkania w owych kamienicach wykupili za grosze i jeszcze mają pretensje do całego świata.
powiedz to tym wszystkim, ktorzy juz
tu zdazyli na mnie nagonke zrobic !!!
SZCZEROSC TO TOWAR BEZCENNY !!!
A najlepsza to jest ta DELFINA. Wstyd...
Za małe koszty bez burzenia wszystko szło by zrobić w niecce dworca PKS, wystarczyłoby skarpy zlikwidować i postawić pionowe betonowe ściany wzdłuż nasypów i zyskujemy dobre 15 metrów w szerokości jak nie lepiej. Z jednej strony parking dla samochodów z drugiej postój dla taxi. Skośne stanowiska dla autobusów w obecnym miejscu i wszyscy zadowoleni są. Aha ewentualne 2-3 miejsca postojowe dla autobusów jeszcze się zmieszczą.
A co do naszych wielkich architektów miejskich to lepiej niech idę na emeryturę bo popisali się przy sali gimnastycznej na nowym mieście.
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!