Dworzec autobusowy w miejscu dwóch kamienic
Wychodzi na to, że mieszkańcy dwóch budynków przy ulicy Nad Dworcem muszą pogodzić się z czekającą ich przeprowadzką. Koncepcja węzła integrującego, która zakłada ich i pobudowanie w tym miejscu dworca autobusowego, została wybrana w ratuszu jako najlepsza. Także eksperci spoza Chojnic uznali ją za najtrafniejszą.
To właśnie z zaproszeniem ekspertów z zewnątrz wiązali nadzieje chojniczanie mieszkający w sąsiedztwie dworca. Burmistrz na dzisiejsze spotkanie zaprosił dra Marcina Wołka, adiunkta w Katedrze Rynku Transportowego na Uniwersytecie Gdańskim i właściciela firmy doradczej z dziedziny transportu oraz Lecha Żurka, prezesa zarządu Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej w Gdyni. Goście z Trójmiasta przyjrzeli się koncepcjom przygotowanym przez architekta Zdzisław Kufla. Najbardziej spodobała im się piąta, która zakłada likwidację dwóch torów, ale odrzucili ją ze względu na zbyt duże koszty. Na drugim miejscu była ósma koncepcja, którą na poprzednim spotkaniu pokazano mieszkańcom ul. Nad Dworcem. Zaproszeni eksperci zaproponowali, by ją rozwinąć i wprowadzić pewne modyfikacje. Te niestety nie dotyczyły innego usytuowania dworca dla autobusów. Zaproponowali by skonsultować z koleją możliwość dostępu do pierwszego peronu właśnie od strony ul. Nad Dworcem, by zbliżyć komunikacją kolejową z autobusową i jednocześnie stworzyć alternatywny dojazd od strony ul. Warszawskiej. Zdaniem Lecha Żurka, taki pomysł jest najbardziej realny, bo gdy idzie o pieniądze publiczne, trzeba nimi racjonalnie gospodarować. Marcin Wozikowski, od którego wyszła propozycja zaproszenia ekspertów z zewnątrz, wytknął, że nie ma nikogo z dziedziny architektury i planistyki, a nawet nie dało się usłyszeć opinii naszego miejskiego architekta. Pytał, czy były badania pod kątem choćby ilości miejsc parkingowych na dworcu i dlaczego nie ogłoszono konkursu, by swoje propozycje mogli przedstawić studenci architektury. Dla przykładu powoływał się na tczewskie rozwiązania w tej dziedzinie. - Mamy te kilka koncepcji, ale ciągle to wizja jednego człowieka, a potrzebna jest szersza dyskusja – skwitował. - Pan Kufel nie działa w pojedynkę, współpracował z urzędem miejskim, w tym też z architektem miejskim. Myślenie było domeną wielu osób, akurat nie studentów – odparł Arseniusz Finster. - I nie architektów – dokończył przedstawiciel rodzin. Burmistrz zapewnił, że badania ruchu przy projektowaniu zleci Kazimierzowi Jamorozowi.
Reklama | Czytaj dalej »
Czesław Świątkowski próbował zasugerować, że najprostsze rozwiązania są najlepsze i by jednak pozostawić cztery stanowiska dla autobusów przed głównym budynkiem dworca.
To w opinii ekspertów nie zgadza się z ideą zintegrowanego transportu i szybkiego dostępu z jednego rodzaju komunikacji publicznej w inną. - To nie jest obsługa na dzisiejsze czasy – odpowiedział dr Marcin Wołek. - 25 lat temu to źle funkcjonowało. Ma być segregacja ruchu – stwierdził burmistrz Finster.
W końcu do sedna przeszedł radny Mariusz Brunka, który przypomniał, że największe kontrowersje dotyczyły wyburzenia dwóch domów. - Panowie nic nowego nie wnosicie. Czy jest jakaś alternatywa czy uda się to inaczej poukładać? Sam poddał pod rozwagę miejsce, gdzie znajduje się poczta czy stara wieża ciśnień. Autor ośmiu koncepcji uznał, że nie będzie wtedy tak dobrego połączenia, jak w jego zamyśle (kon. nr 8), gdzie tunel wychodzi akurat na wprost zaplanowanego dworca autobusowego. - Trzeba być elastycznym (…). W kwestiach społecznych trzeba mówić twardą prawdę, że jest to interes miasta - stwierdził Lech Żurek, który widzi tu możliwości dla rozwoju miasta.
- Mieszkańcy nie wiedzą nic. Czyli chodzi tylko o naszą zgodę? – podsumowała Maria Podlewska. - Chcemy was przekonać, a nie zmusić – odpowiedział burmistrz, który zapowiedział, że każdą z ośmiu rodzin odwiedzi indywidualnie. - Jak nie wiadomo, o co chodzi, to o pieniądze – skwitował jeden z obecnych.
- Czyli jesteśmy przed faktem dokonanym – stwierdziła mieszkanka ul. Nad Dworcem. - Nie będziecie ekonomicznie poszkodowani – zapewnił Arseniusz Finster.
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (34)
- Komentarze Facebook (...)
34 komentarzy
ROMANS Z TA DAMULKA DELFINA ?
Czy mam racje...
PS: to dzieki mnie STRAZ MIEJSKA
zatrzymala tego pijaczka pod Bankiem,
zrobilem raban i dzieki temu,
drugie drzewko tam stoi, 1 juz mial na taczce.
Nie widziales tego to sie zamknij, Łosiu !!!
Tyle ludzi chodzilo i nikt nie zareagowal,
to kogo teraz masz pretensje, co !!!
zrobilem ferment i przez to, ktos zareagowal.
I nie jestem narkomanem, brzydze sie narkotykami i to moj wrog.
Jeszcze jeden taki wpis na mnie z aluzja do narko, a twoj wpis
POKAZE KOMU TRZEBA, wiec geba na klodke.
Bo pier...sz TY nie ja...
nic do nich nie mam.
Wczoraj tj. w sobote 28.3.2015. o godz:13:00
zatrzymali typowego dziada, ktory Uwaga!!!
cial żagą drzewo przy Banku Spoldzielczym na Kosciuszki 23
przyjechal taczka i gdy jedno drzewko cial
polecialem zaraz do Wszechnicy i zdalem tam relacje straznikowi
co ten degenerat robi, i cóż, wracam tam, co widze?
1 drzewko na taczce i gdy gosc zabral sie za drugie,
Straz podjechala bryczkami z obu stron i go udaremnila,
wiec nie rozumiem, co pan masz do Strazy Miejskiej ???
Milej Niedzieli...
PRZEZ CALE ZYCIE NIE SPOTKALEM
TAK EGOISTYCZNEJ I WREDNEJ BABY
JAK TY !!!
ENTER...
Zapraszam do odwiedzenia mojego profilu na NK.
Pozdr...
A MOZE CIEBIE WYWALIMY Z CHAŁUPY !!!
CO TY NA TO ???
GDZIE MIESZKASZ...
Chociaż nie, w państwie prawa to wszystko można...tylko nie Nam-obywatelom.
A jeśli się decyzje podejmuje , to w taki sposób, żeby obywatele nie mogli w nich uczestniczyć jako w prawie głosu.
Nie zapominając że nie lepiej jest zresztą w przypadku innych form współpracy z mieszkańcami.
Widać otwarcie że samorząd miasta Chojnice patrząc na historie wolnego miasta Chojnice to unika komunikacji, konsultacji z mieszkańcami.
Ale panujący chaos informacyjny, zarówno odnośnie do stanu samorządu, jak i odbywających się z jego udziałem procesów, dodatkowo zniechęca mieszkańców do zaangażowania .
Przykładem mogą być chociażby kwestie wpływu na realizacje kluczowych inwestycji lokalnych.
Przecież wiele nieracjonalnych w oczach opinii publicznej decyzji jest motywowanych tylko jednym interesem: tych, którzy mają zarobić.
Podkreślam, dla ruchu na chojnickim dworcu wystarczająca jest obecna infrastruktura. Wystarczyłoby przeprowadzić przeprowadzić modernizację infrastruktury...
Wszystko w tym kraju jest na szczęście czyjąś własnością.
Zaś własność jest ŚWIĘTOŚCIA
Rozumiem ,że Twoja edukacja nieszczęśliwie zbiegła się z przynależnością do ZSMP !!!
Nie rozmawiajcie,nie spotykajcie się zp. Finsterem.
Poszukajcie dobrej warszawskiej kancelarii adwokackiej i realnie wyceńcie swoje szkody.
Koszt murów to zaledwie 25% odszodowania.
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!