Piątek, 22 Listopada 2024 | Imieniny: Cecylii, Jonatana, Marka chojnice24 na komórkę
Strona głównaChojnice
Rozmiar tekstu: A A
Czytelnik, fot. archiwum

Ile można zarobić na przedszkolu?

Przedszkole nr 9 Skrzaty.

Przedszkole nr 9 Skrzaty.

Otrzymaliśmy anonimowy list od naszego Czytelnika, który uważa, że wygranie konkursu na prowadzenie niepublicznego przedszkola przy ul. Młodzieżowej byłoby świetnym interesem. Poniżej publikujemy jego obliczenia i komentarze bez skrótów.

Burmistrz Chojnic zamierza sprywatyzować przedszkole. Chyba myśli tylko o sobie. Materiały są dostępne na stronie www urzędu miasta. Ile można zarobić na prywatyzowanym przedszkolu? Dla kogo Burmistrz szykuje prowadzenie przedszkola? Po ogłoszeniu konkursu na stronie urzędu miasta, można zrobić symulację biznesplanu przedszkola. Na podstawie zamieszczonych tam danych można policzyć opłacalność prowadzenia przedszkola przy ul. Młodzieżowej 5.

Reklama | Czytaj dalej »

1. Odpłatność rodziców – 39040 zł/mc. – 244 dzieci x 160 zł na dziecko.

2. Dotacja z UM – 113822 zł – 218 dzieci x 379 zł/dziecko; 26 dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności x 1200 zł/dziecko.

3. Razem przychód miesięczny – 152862 zł.

4. Wynagrodzenia nauczycieli – 45000 zł – W przedszkolu niepublicznym nie obowiązuje Karta Nauczycieli, więc o 30 % spadnie liczba nauczycieli. Przyjęto 15 nauczycieli z pensją 3000 zł brutto.

5. Wynagrodzenia pracowników administracji, obsługi i kuchni – 20000 zł – Z obecnie pracujących 16 pracowników zostanie 10. Przyjęto średnie wynagrodzenie 2000 zł brutto.

6. Narzuty i świadczenia – 15250 zł – Przyjęto 20% narzutu oraz fundusz socjalny 90 zł/osobę na m-c (1080 zł rocznie).

7. Opłaty eksploatacyjne – 9400 zł – Według danych UM wynoszą one rocznie: 6 x 11000 zł + 4 x 6000 zł + 2 x 2000 zł = 94000 zł. Przyjęto wzrost opłat o 20%. Co daje 112800 zł rocznie, czyli 9400 zł miesięcznie.

8. Wyposażenie – 3000 zł – Funkcjonujące przedszkole jest wyposażone, czyli należy je tylko uzupełniać i utrzymywać w należytym stanie. Przyjęto 36000 zł rocznie, czyli 4000 zł miesięcznie.

9. Remonty – 4000 zł – Trudno oszacować te koszty. Z uwagi na stan budynku, można przyjąć wysoką kwotę 48000 zł rocznie, czyli 4000 zł miesięcznie.

10. Pozostałe wydatki – 5000 zł – Jest to bardzo szeroka pozycja kosztów i UM jej nie przedstawił, a ma dokładną wiedzę, co do ich wysokości. Można tu utopić wszystko, ale warto skupić się nad takimi kosztami, jak środki higieniczne i do utrzymania czystości, podatek od nieruchomości, przeglądy budynku, wywóz śmieci, telefon, internet, reklama, materiały biurowe, koszenie trawy, odśnieżanie i inne związane z prowadzeniem przedszkola. Przyjęto 5000 zł miesięcznie.

11. Razem wydatki – 101650 zł.

12. Dochód – 51212 zł – Cały przychód minus całe wydatki.

13. Podatek dochodowy – 9730 zł – Przyjęto podatek w wysokości 19 %.

14. Dochód po opodatkowaniu – 41482 zł – Miesięczny zysk netto inwestora.

Zakładając, że inwestor zaciągnie kredyt na zakup przedszkola i będzie spłacał ratę z odsetkami w wysokości 30000 zł miesięcznie, to zostaje mu na czysto 11482 zł. Jest to kwota wyższa od pensji Burmistrza. Może zamiast być Burmistrzem, który ma uprawnienia pedagogiczne, bardziej opłaca się być właścicielem przedszkola??? Należy zachęcić mieszkańców Chojnic do licznego uczestnictwa w tym lukratywnym przetargu.

Zauważyłeś błąd w artykule? Napisz nam o tym

Artykuł pochodzi z portalu www.chojnice24.pl

65 komentarzy

~do rodziców
Nic straconego, walczcie, ważne żebyscie się nie dali zastraszyć, rodzice macie naprawdę duże prawa, to jest ostatnia placówka publiczna i burmistrz działa wbrew prawu, po uchwaleniu likwidacji predszkola współpracujcie przede wszystkim z nauczycielmi i związkami zawodowymi, oni was pokierują dalej, nadzieją jest decyzja sądu, odwołujcie się do skutku, jeszcze nic straconego!!!!
08 Lutego 2012, godzina 20:32
Oceniono 10 razy 8
~Rodzice warto przeczytać!!!! - W Radomiu przedszkola pozostaną publiczne
PAP
2012-02-07
Przedszkola w Radomiu pozostaną publiczne. Pracownicy placówek nie są zainteresowani ich przejęciem, dlatego prezydent miasta zdecydował w poniedziałek o wycofaniu tematu tzw. uspołecznienia przedszkoli z obrad zaplanowanej na środę sesji rady miejskiej.
Uspołecznienie 16 miejskich przedszkoli to jeden z pomysłów władz Radomia na znalezienie oszczędności w oświacie. Prezydent zaproponował pracownikom tych placówek, by przejmowali je od miasta. Okazało się jednak, że nie są oni tym zainteresowani. Większość pracowników opowiedziało się przeciwko takim rozwiązaniom. W niektórych z przedszkoli przeciwnych zmianom było aż 80 proc. zatrudnionych.

Jak poinformowała rzeczniczka prezydenta Radomia Katarzyna Piechota-Kaim, w takiej sytuacji prezydent zdecydował o wycofaniu tematu uspołecznienia przedszkoli z porządku zaplanowanej na środę sesji rady miejskiej...
Obawiali się oni, że wskutek prywatyzacji i przejęcia placówek przedszkolnych przez obce osoby, mogłaby wzrosnąć odpłatność za przedszkola. Prezydent zdecydował, że przedszkola będą mogli przejmować tylko ich pracownicy i to tylko na zasadzie dobrowolności, jednak i to rozwiązanie nie spotkało się z ich akceptacją
08 Lutego 2012, godzina 20:25
Oceniono 6 razy 4
~mama
Może, ale co jeszcze można zrobić, rodzice wysłali już pisma gdzie tylko mogli a miasto i tak robi swoje. Jeżeli największym problemem jest karta nauczyciele, to może zatrudnić przedszkolanki bez niej jako przedszkolanka lub inny etat a nie nauczyciel, nie wiem czy tak można?
08 Lutego 2012, godzina 17:51
Oceniono 4 razy 2
~do rodziców i pracowników przedszkola
A ja wierze ,że sprawa z przedszkolem na razie toczy się według procedury, której nie można przeskoczyć, nie oznacza to wcale , że musi sie zakończyć prywatyzacją. Liczę na to, że wybór dyrektora placówki niepublicznej i uchwała o likwidacji nie bedzie kapitualcją, a tylko jeszcze wiekszą motywacją do działania i walki pracowników i rodziców o ostanie publiczne przedszkole w Chojnicach!
08 Lutego 2012, godzina 17:39
Oceniono 8 razy 6
~orzeł
Przy renowacji pomnika Kopernika nie zapomnieć o dołożeniu korony.
08 Lutego 2012, godzina 15:19
~Mieszkanka Chojnic
Niestety Panie burmistrzu, Pana deklaracja jest dokładnie tym, czego się spodziewałam, chociaż miałam nadzieję, że jednak się pomylę i Pan coś wyjaśni. Rozczarował mnie Pan, nie podał żadnych konkretów. Nie odpowiedział Pan na żadne z postawionych w temacie Kopernika pytań. Powtórzył Pan słowa burmistrza Zielińskiego, od siebie dodam, że uważam je za zupełnie pozbawione jakiegokolwiek sensu. Gdyby Pan nie zwrócił uwagi, to informuję, że zdjęcie pomnika wykonane w tym samym roku, w którym powstał, ilustruje artykuł pt. "Renowacja czy odbudowa?" zamieszczony na tym portalu. Poza wzniesieniem z kamieni, nie brakowało w tym pomniku niczego. A wybudowanie nowego pomnika w kształcie zbliżonych do oryginału (znaczna ingerencja w konstrukcję jak i metody wykończenia) nie uważam, jak Pan za renowację. Ale w końcu to ratusz zatrudnia konserwatora zabytków, który to na pewno definicję słowa "renowacja" zna bardzo dobrze.
08 Lutego 2012, godzina 10:23
Oceniono 6 razy 2
~xyz
niech Pan nie pisze nam o zachodzie.to jest śmieszne.obsługa ma pewnie najniższą krajową.chociaż teraz po tej podwyżce którą Pan "dał" to pewnie nie wiedzą co z pieniędzmi zrobić.
08 Lutego 2012, godzina 07:51
Oceniono 2 razy 0
~maćko
hahaha automatyczne ustawienie żeby nie oddawac plusów na burmistrza spryciule
07 Lutego 2012, godzina 23:25
Oceniono 7 razy -1
~bezczel
bezczelny dupek
07 Lutego 2012, godzina 14:06
Oceniono 5 razy 1
~burmistrz
Witam ponownie.
Przeczytałem i szkoda czasu na dysputę. Warto działać. Panu „oburzonemu” życzę zdrowia i wiedzy. Otóż bzdury Pan pisze o „cenach wywoławczych”, nie ma Pan wiedzy jakie elementy pomnika zginęły lata temu i plącze Pan wiele faktów. Nie mam czasu na polemikę. Jeżeli Pana coś oburza, to ma Pan kilka instrumentów prawnych do działania. Niech się Pan „zabierze do działania” – to może będzie Pan mniej oburzony i „bardziej skuteczny”.
Arseniusz Finster burmistrz Chojnic

07 Lutego 2012, godzina 13:43
Oceniono 24 razy -6
~oburzony
pomnik Kopernika był w fatalnym stanie z różnych powodów. Odrestaurowany będzie jak nowy.

NIE PRAWDA. Pomnik mógł być w stanie wymagającym renowacji, natomiast uległ dewastacji poprzez rozbiórkę i późniejszą utylizację a w zamian zostanie postawiony podobny ale nowy.
Nie ma żadnej dewastacji, „ponieważ kształt i wygląd pomnika się nie zmieni. Będą też elementy, które zginęły w przeszłym czasie.

NIE PRAWDA. Mam wielu znajomych artystów i rzeźbiarzy a nawet architekt się znalazł, którzy twierdzą że kształt i wygląd pomnika się na tyle zmieni (opinia po obejrzeniu projektu), że nie można tego nazwać tym samym pomnikiem. Jestem ciekaw czy miejski konserwator podziela Pana opinię.

Park Wodny też kiedyś przynosił zyski. Teraz, a dokładnie od dobrych kilku lat przynosi coraz większe straty. Wieloletnie starania prezesa nie przyniosły żadnych skutków i nic się z tym nie robi. Dlaczego nie podejdzie Pan do tego tematu jak do tematu przedszkoli i nie przekształci. Przecież jak sam Pan pisze trzeba przekształcać a na basenie nic się nie zmienia. Czy to nie hipokryzja chowa się w Pana słowach?
W naszym partnerskim mieście Emsdetten nie ma publicznych przedszkoli. System działa idealnie, Panie przedszkolanki pracują 39 godz. tygodniowo, tak jak u nas w niepublicznych z drobnymi wyjątkami.

Tylko manipulant porównuje niemieckie realia do polskich. Występują tam takie różnice, że nie wolno tego robić. Chyba, że chce się kogoś przekonać do siebie metodą oszustwa.
Zauważa Pan też, że chciałem przekształcić „w stronę załogi”, tak jak 5 innych przedszkoli 4 lata temu.

Nie ma się czym chwalić, bo Panie dyrektorki mają zupełnie odmienne zdanie od Pana odnośnie formy przekształcania przedszkoli "w stronę załogi". Już wielokrotnie wypowiadały się jak to miasto zmieniało zasady w trakcie gry i jak to wyglądała sprawa przekazania budynków.
Gdybym nie sprzedawał obiektu, to działałbym na szkodę miasta

A jak nazwać sprzedanie budynków po starych młynach poniżej ceny wywoławczej, która i tak była dosyć niska jak na budynek do remontu z taką działkę o takiej lokalizacji. dobrym interesem bym tego nie nazwał.
Otóż, jeżeli są chętni, to, dlaczego nie sprzedać – to byłby błąd.

Ponieważ nowego właściciela do prowadzenia przedszkola wiązać będzie umowa tylko na 3 lata. Jeśli ceny się nie mają zmienić to inwestor na tym nie zarobi, żeby wyremontować budynek. I wtedy zrobi z nim co mu się podoba a uczniowie zostaną na lodzie. Bo ktoś postawił dobro ekonomiczne w jednej wrażliwej sprawie przed dobrem społecznym. Przecież miasto nie będzie miało już takiej kontroli jak wcześniej nad tym co się dzieje w przedszkolu. Jeśli do czegoś podobnego dojdzie to mam nadzieję, że zniknie Pan z życia publicznego jako osoba pełniąca funkcje publiczne.
Pisze Pan, „że stawiam przed faktem dokonanym”, a to nieprawda. Dowodem na to chociażby nasza dyskusja.

Premier też wiele miesięcy temu pisał, ze nie podpisze ACTA bez wcześniejszych uzgodnień z pozarządowymi organizacjami związanymi z internetem. Co zrobił wszyscy wiemy, a Pan stosuje podobne metody. Mówi jedno a robi drugie.
07 Lutego 2012, godzina 13:15
Oceniono 9 razy 3
~do burmistrza
Panie burmistrzu, niech Pan powie ludziom jakim trzeba być cudotwórcą, żeby wykonać renowację na zmielonym starym pomniku. Poskładają go kawałek po kawałku? A może Pan nie jest świadomy, że ze starego pomnika pozostało tylko popiersie, które też nie wróci bo ma być zastąpione podobnym z brązu. Pan sam się gubi w swoich słownych manipulacjach, bo ratuszowa wersja jest taka, że NOWY pomnik będzie jak odrestaurowany. A tak poza tym ogólniki typu "pomnik był w fatalnym stanie z różnych powodów" to na jakiej zasadzie są przez pana wygłaszane. Ma Pan jakąś opinię konserwatora zabytków odnośnie stanu pomnika i czy nie nadawał się do odnowienia? Proszę o dalsze odpowiedzi w wyjaśnieniu sprawy.
07 Lutego 2012, godzina 12:11
Oceniono 7 razy 1
~głos
Wszyscy tu się wypowiadają, czasami nie wiadomo w jakiej sprawie, a ja się bardzo martwię ta całą sytuacja mając w tym przedszkolu dziecko niepełnosprawne. Nikt nie rozumie nas rodziców i nikt nie liczy sie z naszym zdaniem. Co jeszcze można zrobić?
07 Lutego 2012, godzina 11:20
Oceniono 1 raz 1
~burmistrz
Dzień dobry!
Chętnie odpowiem.
Dla „Mieszkanki Chojnic” – pomnik Kopernika był w fatalnym stanie z różnych powodów. Odrestaurowany będzie jak nowy. Mam nadzieję, że ucieszyła Panią moja deklaracja.
Do Voojt – nie czytałem przez tydzień komentarzy, ponieważ byłem na urlopie. Zainteresowałem się tym tematem, ponieważ autor listu wywołał merytoryczną dyskusję z „małymi przycinkami do mnie”. Nie ma żadnej dewastacji, „ponieważ kształt i wygląd pomnika się nie zmieni. Będą też elementy, które zginęły w przeszłym czasie.
Do GD – tak ma Pan rację – chciałem, aby jedno przedszkole było publiczne. Zmieniły się jednak okoliczności. Otóż liczba dzieci w systemie wzrosła nam o 400 i trzeba zabezpieczyć środki, a po drugie wpływ karty nauczyciela i innych aspektów ekonomicznych powoduje, że trzeba przekształcać. W naszym partnerskim mieście Emsdetten nie ma publicznych przedszkoli. System działa idealnie, Panie przedszkolanki pracują 39 godz. tygodniowo, tak jak u nas w niepublicznych z drobnymi wyjątkami. Zauważa Pan też, że chciałem przekształcić „w stronę załogi”, tak jak 5 innych przedszkoli 4 lata temu. Nie udało się, stąd jest konkurs. Jeżeli chodzi o poparcie, no cóż, są też trudne i odpowiedzialne decyzje, które mogą to poparcie obniżyć. Nie jestem ponadczasowy, może są lepsi od mnie, może będę musiał odejść, może sam nie podejmę wyzwania za 3 lata. Zobaczymy.
Do „dobrze zorientowanego” – ma Pan rację, ja nigdy nie mówiłem o „świetnym interesie”, mówiłem o działalności niepublicznej z misją i dla zysku. Gdybym nie sprzedawał obiektu, to działałbym na szkodę miasta, przecież pieniądze uzyskane ze zbycia obiektów zainwestowaliśmy w szkoły. Gimnazjum nr 1 – ok. 3 mln PLN, SP Nr 1 – ok. 1,5 mln PLN, ZS Nr 7 – ok. 6 mln PLN i wiele innych. Otóż, jeżeli są chętni, to, dlaczego nie sprzedać – to byłby błąd. Proszę popatrzeć na obiekty sprywatyzowane. Właściciele spłacają kredyty, ale z bieżącej działalności mają środki na remonty i remontują, co widać „gołym okiem”. Jeżeli chodzi o autora listu, to On proponuje 3000 PLN brutto z ZUS-em i montażem, a dzisiaj w niepublicznych średnia płac wynosi 2700 brutto. Tak więc jego biznesplan jest nierealny, bo dlaczego w sprywatyzowanym PS nr 9 miałyby być niższe zarobki niż w 5-ciu istniejących. Poza tym w kalkulacji założył zbyt małą ilość etatów do ilości dzieci i czasookresu pracy przedszkola. Projekt umowy, o który Pan pyta, to statut przedszkola, który oferent zamieszcza w aplikacji.
Do Al Bandi – nie ma Pan racji, ponieważ parę wersów wyżej wytłumaczyłem, że realnie jest inaczej. Pana „apel o owcach” jest bez sensu. Niech Pan poczyta i zapozna się z istniejącym systemem placówek niepublicznych. Wyżej pisałem o Emsdetten, mam nadzieję, że nie ograniczy się Pan do czytania odpowiedzi, którą Panu zamieszczam.
Na koniec dodam, że Al Bandi, to sympatyczna postać i życzę Panu, aby „coś z Niego” spłynęło na Pana. Pisze Pan, „że stawiam przed faktem dokonanym”, a to nieprawda. Dowodem na to chociażby nasza dyskusja.
Arseniusz Finster burmistrz Chojnic
07 Lutego 2012, godzina 11:19
Oceniono 17 razy -5
~wieści z kraju...
Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej poinformowało, że bezrobocie w styczniu bieżącego roku wzrosło o 0,8 pkt proc. i obecnie wynosi 13,3 proc. Jeszcze w grudniu minionego roku stopa bezrobocia wynosiła 12,5 proc. Eksperci zwracają uwagę, że wielu pracownikom wygasły umowy czasowe, a firmy nie zatrudniają nowych.

Na podstawie meldunków nadesłanych przez wojewódzkie urzędy pracy MPiPS oszacowało, że liczba bezrobotnych w końcu stycznia 2012 roku wyniosła 2,12 mln osób i w porównaniu do końca grudnia 2011 roku wzrosła o 138,8 tysiąca.

Pracownicy "Skrzatów" podniosą statystyki jeszcze wyżej, już niedługo...
07 Lutego 2012, godzina 10:59
Oceniono 1 raz -1

Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Dodaj komentarz

Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!

Zaloguj się lub dodaj komentarz jako gość

Zalogowani użytkownicy mogą otrzymywać powiadomienia o nowych komentarzach. Zaloguj się

Zaloguj się

Kursy walut

Aktualne kursy w kantorze PROMES
Kupno Sprzedaż Kupno Sprzedaż
USD USD 4.110 4.210 DKKDKK 0.532 0.555
EUREUR 4.320 4.400 TRYTRY 0.121 0.133
CHFCHF 4.620 4.700 NOKNOK 0.306 0.337
GBPGBP 5.170 5.250 SEKSEK 0.341 0.363
Aktualizacja: 2024-11-21 18:48
Kursy walut dostarcza Kantor Promes.
Kursy dla transakcji powyżej 4000 PLN
Kupno Sprzedaż Kupno Sprzedaż
USD USD 4.135 4.194 DKKDKK 0.533 0.554
EUREUR 4.333 4.375 TRYTRY 0.122 0.132
CHFCHF 4.640 4.690 NOKNOK 0.307 0.336
GBPGBP 5.191 5.241 SEKSEK 0.342 0.362
Aktualizacja: 2024-11-21 18:48
Kursy walut dostarcza Kantor Promes.

Sondaże Chojnice24 archiwum »

Czy obecnie prowadzone w Chojnicach inwestycje drogowe są dla Ciebie uciążliwe?



Ceny paliw2024-11-21

E95 E98 ON LPG
BP 5.99 zł 6.74 zł 6.36 zł 3.14 zł
Circle K 5.94 zł - 6.31 zł 3.1 zł
Mol Chojnice 5.99 zł - 6.36 zł 3.14 zł
MZK 5.82 zł 6.59 zł 6.2 zł 3.05 zł
Orlen 5.99 zł 6.8 zł 6.36 zł 3.14 zł
PKS 5.82 zł - 6.2 zł 3.2 zł

Drogi Użytkowniku,

przedstawiamy podstawowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych podczas korzystania z naszego portalu. Zamykając ten komunikat (poprzez kliknięcie "X", przysiku "Przejdź do serwisu") zgadzasz się na opisane niżej działania.

Wykorzystanie danych

Masz pełne prawo zgłosić podmiotowi przetwarzającemu Twoje dane osobowe żądanie dostępu do tych informacji, ich poprawienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.

Zakres i cele przetwarzania Twoich danych oraz szczegółowe informacje o Twoich prawach opisane zostały w Polityce prywatności oraz Regulaminie portalu, z którymi możesz zaponać się w każdej chwili.

Pliki cookies

Stosujemy pliki cookies i inne podobne technologie w celu:

Zakres wykorzystania plików cookies możesz określić w ustawieniach Twojej przeglądarki. Nie wprowdzając zmian zgadzasz się na zapisywanie plików cookies w pamięci Twojego urządzenia.

Szczegółowe informacje nt. sposobu wykorzystania plików cookies znajdziesz w Regulaminie portalu.

Przejdź do serwisu Zamknij