Uchwała o likwidacji w konsultacji
Na sesji RM z 12.09.2011 R.Sawicki z Wspólnej Ziemi wziął udział w dyskusji nt. uchwały o zamiarze likwidacji PS9
Na 19 marca wstępnie zaplanowano sesję Rady Miejskiej, na której ma być podjęta uchwała o likwidacji Przedszkola Samorządowego nr 9. W połowie lutego jej projekt został przekazany związkom zawodowym do zaopiniowania.
Przekazano go Komisji Międzyzakładowej NSZZ „Solidarność” Pracowników Oświaty, Wychowania i Kultury oraz Zarządowi Oddziału Związku Nauczycielstwa w Chojnicach. Jak podano w piśmie przewodnim, adresaci mają w terminie do 30 dni od następnego dnia po dniu doręczenia, przedstawić swoją opinię na jej temat. Nie zrealizowanie tej prośby będzie uważane za rezygnację z prawa jej wyrażenia. W projekcie uchwały zapisano, tak jak wcześniej w intencyjnej, że likwidacja przedszkola nastąpi z dniem 31.08.2012. Dzieci uczęszczające wcześniej do niego, mają „możliwość korzystania z przedszkoli niepublicznych, punktów przedszkolnych oraz z oddziałów przedszkolnych w szkołach publicznych.”
Reklama | Czytaj dalej »
W uzasadnieniu do uchwały podano przesłanki, którymi kierowały się miejskie władze podejmując decyzję o przekształceniu ostatniego samorządowego przedszkola w placówkę niepubliczną, jak i prowadzone do tej pory konsultacje społeczne. Wynika z niego, że likwidacja PS9 „jest ostatnim elementem wykonawczym systemu zwiększania dostępności przedszkoli dla mieszkańców miasta. Z uwagi na niespełnione obietnice rządowe dotyczące finansowania w postaci subwencji zadań przedszkolnych i przy ograniczonych dochodach własnych gminy droga prywatyzacji pozostała jedyną i w pełni skuteczną metodą realizacji tego procesu.” Dalej przedstawiona jest historia przekształceń sieci chojnickich przedszkoli, która rozpoczęła się w 2007 roku; ówczesną i aktualną frekwencję w nich. Zaznaczono, że po podjęciu we wrześniu 2011 roku uchwały o zamiarze likwidacji, wysłano listy polecone do wszystkich rodziców z informacją o tej decyzji Rady Miejskiej.
Jest także informacja o uzyskaniu opinii Pomorskiego Kuratora Oświaty wydanej 17.10.2011 roku. Nie ma określenia, czy była pozytywna, czy negatywna. Nie dołączono jej do pism skierowanych do związków zawodowych. Z informacji uzyskanych od prezes chojnickiego oddziału ZNP Elżbiety Zielińskiej wynika, że nie jest jej znana treść tej opinii. Zapytaliśmy burmistrza Arseniusza Finstera (w piątek 2.03) o szczegóły postanowienia Kuratora. – Jest negatywna, ale nie mieliśmy obowiązku o tym pisać w uzasadnieniu do uchwały – odpowiedział nam.
Podczas sesji Rady Miejskiej z 14.11.2011 roku, kiedy to znowelizowano uchwałę intencyjną poprzez usunięcie z niej harmonogramu działań związanych z przekształceniem PS9, nikt nie poinformował radnych o decyzji Kuratora. Niewykluczone, że doszło do tego przy innej okazji lub w terminie późniejszym. Tak burmistrz wypowiedział się na listopadowej sesji RM w czasie dyskusji na temat zmiany uchwały intencyjnej przy przedstawianiu planu działań ratusza – (…) Mam nadzieję, że taka otwartość też będzie ze strony pracowników i Rady Rodziców, chociaż przykro się czyta listy, które są wysyłane nawet do Pierwszej Damy, czy do Pana Ministra Bartosza Arłukowicza, a nie są nawet przekazywane, i to z boleścią mówię w sercu, do wiadomości Ratusza, a taki standard niestety jest, nie powinno go być, bo chcąc odpowiedzieć musieliśmy zdobywać go z innych źródeł niż to źródło, które było miejscem wytworzenia tego dokumentu.
Treść projektu uchwały RM Chojnic ws. likwidacji PS 9 wraz z uzasadnieniem.
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (19)
- Komentarze Facebook (...)
19 komentarzy
wprowadzenie administracyjnej procedury odszkodowawczej (np. trwającej maksymalnie jeden miesiąc) oraz uproszczonego trybu procesowego w zakresie odpowiedzialności urzędników i organów administracji.
Po co burmistrz miasta Chojnice Arseniusz Finster sprywatyzował przedszkola publiczne.
A teraz wychodzą z tych nietrafnych rozwiązań wprowadzonych w życie sprawy sądowe.
Przecież dofinansowania z budżetu państwa na przedszkola w dalszym czasie są możliwe.
Urzędnicza samowola!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja chcę podkreślić podając do wiadomości że w Polsce powinna nastąpić przemiana zrównania prawa karnego między władzą a obywatelami. Należy wyciągnę pełne konsekwencje prawne wobec obecnej władzy. Ponieważ powinno się bronić ludzi przed naciskiem urzędników . Oraz powinno nastąpić sprawiedliwe postępowania wobec źle sprawujących zadania urzędników którzy tez łamią przepisy. A tu mamy przykład wyraźny że prawo karne wobec urzędników powinno być zaostrzone aby przepisów również przestrzegali.
Urzędnicza urzędników samowola postępowanie tylko według własnej woli, ignorowanie poglądów od mieszkańców jako obywateli .
Urzędnicza urzędników samowola czyn będący wynikiem nie godnej zachowania postawy w kierunku uszanowania mieszkańca.
Urzędnicza urzędników samowola powinna być usunięta nie za darmo, a własnym kosztem wraz z utratom stanowiska w Urzędzie.
U burmistrza Chojnic Arseniusza Finstera prywatne są zawsze lepsze niż publiczne, a mianowicie przedszkola.
To teraz niech mnie posłucha!!!!!!!!!!!!!
Prywatne zawsze lepsze od publicznego. To lekcja płynąca z gorzkich doświadczeń realnego socjalizmu.
Czyżby? Zacznijmy od tego, że w większości przypadków te dwa typy własności trudno ze sobą nawet porównać.
Publiczne przedszkola mają bowiem do wykonania inne zadania niż ich prywatne odpowiedniki.
Prywatne przedszkola mogą elastycznie dopasowywać się do popytu, jednym ruchem likwidując nierentowne placówki.
Przedszkola publiczne , robić tego nie powinny choć urzędnicy to czynią z burmistrzem Chojnic Arseniuszem Finsterem na czele.
Bo racja istnienia przedszkoli publicznych jest zapewnienie mobilności mieszkańcom.
Dlatego przedszkola państwowe jako przedszkola publiczne, świadczą usługi publiczne z zasady będą mniej dochodowe (lub wręcz deficytowe). To właśnie cena , jaka ponosi wspólnota polityczna za to ,że chce takie usługi świadczyć. Dlatego stawianie obok siebie instytucji prywatnych i publicznych bądź z publicznych przekształcanie na prywatne jest jak wyścig , w którym jeden z uczestników ma unieść na plecach sąsiada, wuja i sędziwych, a drugi z biegaczy jest tego ciężaru pozbawiony, wiec nawet jeśli wpadnie na metę pierwszy, to niewiele nam to powie o faktycznej kondycji obu atletów.
Dużo sensowniej jest porównywać firmę będąc klasyczną prywatną własnością z alternatywnymi modelami takimi jak spółdzielczość lub własność pracownicza. I tu nie brakuje już dowodów,że dogmat o absolutnej wyższości tej pierwszej jest po prosty nieprawdziwy.
Bo długo okresowe wyniki nie pokazały żadnych różnic pomiędzy ich kondycją ekonomiczną (sprawność, skłonność do inwestycji) a prywatną konkurencją.
Bo dla efektywności gospodarczej przedszkoli publicznych czy prywatnych decydujące jest otoczenie konkurencji między sobą, w którym on działa , a nie forma własności.
W środowisku wysoko konkurencyjnym mogą równie dobrze funkcjonować o bardzo różnych formach własności.
Grupowa, pracownicza, publiczna. Niekoniecznie prywatna.
chodzi o pogardę, z jaką traktuje burmistrz swoich adwersarzy a także o jego usilne podpisywanie się tytułem DOKTORA..taka postawa dowodzi pewnych kompleksów wynikających z jakości zdobytego dyplomu..
Dziękuję
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!