Szpital kontroluje. Aktualizacja
Starosta Stanisław Skaja głos w sprawie musiał zająć na dzisiejszej konferencji prasowej, gdy padły pytania o sytuację w lecznicy.
Dyrekcja szpitala milczy w sprawie zastępcy ordynatora chirurgii w chojnickiej lecznicy. Starosta, pod którego podlega placówka, na konferencji prasowej zabrał głos i poinformował, że trwa w niej kontrola wewnętrzna dotycząca zgłoszonych anonimowo nieprawidłowości finansowych. Dopiero wtedy ma zapaść decyzja, czy sprawę zgłosić do organów ścigania.
- Nie można ferować wyroków. Muszą być dowody, że cokolwiek tam się złego działo – podkreśla Stanisław Skaja. Kontrolę wszczęto po anonimowym doniesieniu. Jak twierdzi starosta, zarzuty, które w nim się pojawiły, nie dotyczą łapówki. - Kontrola ma sprawdzić czy pacjenci nie są wpisani jako tzw. martwe dusze – wyjaśnia starosta. Jest podejrzenie, że nazwisko jednego pacjenta wpisano w rozliczeniach z NFZ dwukrotnie. Raz na szpital, raz na inną placówkę.
Reklama | Czytaj dalej »
Starosta dementuje też pogłoski o dyscyplinarnym zwolnieniu, choć lekarz w pracy się nie zjawia. Do tego nie doszło, bo chirurg pracuje na kontrakcie, czyli na podstawie umowy cywilno-prawnej. - Na dzisiaj kontrakt jest zawieszony, a pan doktor jest na 2-tygodniowym urlopie – informuje Skaja.
Na razie ani dyrekcja szpitala, ani starostwo nie składają zawiadomienia o możliwości popełnienia przestępstwa, tylko czekają na wyniki wewnętrznej kontroli. - Do końca miesiąca powinno być znane stanowisko dyrektora szpitala – informuje włodarz. - Podjęte decyzje służą dobru pacjentów i załatwieniu tematu – dodaje. Starosta miał zasugerować dyrektorowi Leszkowi Bonnie, by w ramach kontroli wyrywkowo sprawdzić także innych lekarzy, którzy mają swoje prywatne praktyki.
Aktualizacja 14.02.14 r.
Jak informuje rzecznik pomorskiego NFZ Mariusz Szymański, standardową procedurą jest weryfikacja danych za pomocą specjalnego programu, a najczęstsze nieprawidłowości wynikają z koincydencji, czyli sytuacji, gdy pacjentowi zostają udzielone świadczenia zdrowotne jednoczasowo przez dwóch różnych świadczeniodawców, co najprawdopodobniej miało miejsce w przypadku pacjenta leczonego w Chojnicach. - Jeśli zostaną wykazane sprzeczności, to druga strona może, korzystając z portalu świadczeniodawcy, zacząć je wyjaśniać w postępowaniu wewnętrznym, zanim my o to wystąpimy. NFZ interesuje czy pieniądze publiczne zostały właściwie wydane. Gdyby się okazało, że zapłaciliśmy za świadczenie budzące poważne wątpliwości, to wówczas walczymy o te pieniądze. Jeśli natomiast szpital wycofa się z oczekiwania od nas na pieniądze i wina jest po ich stronie lub osoby, która świadczy dla nich usługi, to wówczas sprawy dla NFZ nie ma, a jedynie dla szpitala – wyjaśnia rzecznik. W pomorskim NFZ równocześnie także trwa weryfikacja danych dotyczących sprawy. Jak informuje Mariusz Szymański, jeśli okaże się, że była próba oszustwa, to wręcz obowiązkiem NFZ jest powiadomienie organów ścigania.
Podobne tematy:
Najnowsze:
REKLAMA:
- Komentarze Chojnice24 (660)
- Komentarze Facebook (...)
660 komentarzy
http://www.szpital.chojnice.pl/index.php?p=m&idg=mg,4,145
2. Wzór pisma (pamiętajmy o dowodzie przyjęcia pisma z datą przyjęcia):
google: wzór skargi:
3. Termin (art. 237 kpa):
Organ właściwy do załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
4. W przypadku braku odpowiedzi w wyznaczonym terminie, można sprawę upublicznić.
Powtarzać ten algorytm do skutku. Kilka takich spraw i system będzie się zmieniał. Przypominam również o Radzie Społecznej Szpitala, której podstawowym zadaniem jest okresowa analiza skarg i wniosków (§4 ust. 6 tego Regulaminu Rady Społecznej szpitala).
Regulamin Rady Społecznej Szpitala:
http://bip.powiatchojnice.pl/upload/32534/252a.pdf
1. Żalisz się anonimowo na forum - pani ..., która pracuje na oddziale ... zachowuje się bezczelnie.
2. Piszesz pisemną skargę dotyczącą konkretnego działania określonej osoby lub grupy osób, podając miejsce zdarzenia, datę - wszystkie istotne szczegóły. Kierujesz pismo do konkretnej osoby. Masz kopię pisma, potwierdzenie odbioru i w przypadku braku odpowiedzi w terminie miesiąca lub odpowiedzi niezasadnej możesz sprawę ostatecznie opisać na tym forum.
Płacze i żale nie wystarczą. Napisanie skargi nie jest trudne i jest nie tylko prawem, ale wręcz obowiązkiem niezadowolonego podatnika i płatnika składek. Zmieniajmy system korzystając z odpowiednich narzędzi. Wystarczy wpisać w google: wzór skargi.
Regulamin Rady Społecznej Szpitala:
http://bip.powiatchojnice.pl/upload/32534/252a.pdf
Zgodnie z §4 ust. 6 tego Regulaminu zadaniem Rady Społecznej jest m.in.:
"Dokonywanie okresowych analiz skarg i wniosków wnoszonych przez osoby korzystające ze świadczeń Szpitala z wyłączeniem spraw podlegających nadzorowi medycznemu."
http://www.szpital.chojnice.pl/index.php?p=m&idg=mg,4,145
Na forum informujcie wszystkich czy wasze pisemne skargi są rozpatrywane. Skargi ustne są ignorowane. To jest nasz szpital, my płacimy, my żądamy. Jeżeli nie reagujemy, to możemy mieć pretensje również do siebie. Strategia osób zarządzających, w tym władz lokalnych, sprowadza się do zasady: "jeżeli jest cisza, to najlepiej tego nie ruszać".
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
Dodaj komentarz
Komentarze publikowane są dopiero po sprawdzeniu przez moderatora!